Ally-kanootti, kokemuksia

kuu-ukkeli
Viestit: 1142
Liittynyt: 04 Elo 2010 18:09

Viesti Kirjoittaja kuu-ukkeli »

markkut kirjoitti:
Janne Pyykkö kirjoitti:Pakboatin tai Allyn kilometrirajaa en tiedä. Kukaan Suomessa ei ole ajanut niitä äärirajoille samoin kuin minä Grabnereita.
Koskaan en ole Grabneria livenä nähnyt, mutta ihan täysin mutulla veikkaisin, että kyllä tuollainen pumpattava kauemmin kestää. Vähemmän osia, liitoksia jne... Sitten toisaalta koottavaan kanoottiin voi vaihtaa vaikka kaikki osat. Missä menee raja, että voidaan enää puhua samasta kanootista? Ehkä Allyssa/Pakcanoessa 5000 kilometrin jälkeen on vielä joku putkenpätkä alkuperäisestä kokoonpanosta.
:)
Aivan samanlainen mutu-tietoon perustuva käsitys on minullakin. Asian voisi ehkä muotoilla siten, että koottavien kanoottien käyttökustannukset saattavat olla osien vaihtotarpeesta johtuen pumpattavia kanootteja korkeammat.


invader
Viestit: 277
Liittynyt: 05 Tammi 2014 23:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja invader »

Onko Allysta uusia kokemuksia? Miten kestää käytössä? Onko se 2-3 ryynäysreissua ja uuden hankinta? Näyttävät kiskovan pitkin kankaita. Joillakin taitaa olla kölivahvikkeet. Yllättävän maastokelpoisen oloinen tuo kyllä on.

akallio
Viestit: 2068
Liittynyt: 18 Elo 2010 14:20

Viesti Kirjoittaja akallio »

Oma kokemus on, että Ally on vähän kuin teltta: helpoimmin hajoaa kasatessa. Käytössä kulumisesta en olisi niinkään huolissaan.
kaptu
Viestit: 1818
Liittynyt: 29 Elo 2012 15:32

Viesti Kirjoittaja kaptu »

Jos Allyn saisi kasattua ehjänä piilopirtillä Luirojokivarressa, miten sen säilytys onnistuisi talven yli niin ettei tarvisi purkaa aina syksyisin.. :?:
Ursus
Viestit: 9551
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Katon/katoksen alla uskoisin säilyvän.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
hannes
Viestit: 10781
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Minulla on yhden hengen Ally ollut talven pukeilla pressun alla. Jos on tullut enemmän lunta, olen pyyhkäissyt sen kanootin päältä pois.
kuu-ukkeli
Viestit: 1142
Liittynyt: 04 Elo 2010 18:09

Viesti Kirjoittaja kuu-ukkeli »

kaptu kirjoitti:Jos Allyn saisi kasattua ehjänä piilopirtillä Luirojokivarressa, miten sen säilytys onnistuisi talven yli niin ettei tarvisi purkaa aina syksyisin.. :?:
Mikäli kanoottia on tarkoitus käyttää ja säilyttää yhdessä paikassa piilopirtillä, kannattaisiko harkita jotain kiinteärunkoista kanoottimallia koottavan sijaan?
Heikki
Viestit: 1822
Liittynyt: 06 Helmi 2006 07:01

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Seuran perinteinen Tapaninmelonta melottiin kahden henkilön voimin vuolaasti virtaavassa Kokemäenjoessa. Melojien keski-ikä on 76 vuotta! :P Ps. inkkarikanootilla.
VS
Viestit: 33
Liittynyt: 21 Elo 2009 11:37

Viesti Kirjoittaja VS »

Hei

On tullut tosiaan kokemuksia Allystä kun sellaisen vuosia sitten hommasin. Jos joku väittää Allyn kokoamista helpoksi niin ainakin minä olen eri mieltä. Meni vuosia ennen kuin opin kasaamisen edes jotenkuten. Nykyisellään ylin kaaripari on vaihtunut sähköasennusputkiin ja homma onnistuu kutakuinkin helposti. Voi toki olla, että eri mallien kokoaminen on erilaista. Minulla on allaround.

Kyseinen malli ei ole erityisen hyvä sileän veden melonnassa, vaikka sekin toki onnistuu. En ole roudannut allyä missään kivikoissa, joskus vain kantanut ryteiköissä. Ainoa paikka on kokoamisen aikana sattuneen haverin vuoksi liimattu keulasaumaan (se saamarin ylin kaaripari!).

Voi olla, että tällä kokemuksella en ostaisi allya uudelleen. Mutta mahtuu siihen toki enemmän tavaraa kuin kajakkiin ja kivojavretkiä on tehty silläkin. Lapset ovat myös puljanneet sen kanssa mökkirannassa.
Vastaa Viestiin