Helkama Jääkäri

Avatar
boueme
Viestit: 2997
Liittynyt: 21 Marras 2007 21:41
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja boueme »

hannes kirjoitti:Sorateillä Jääkäri on omimmillaan. Niitä ainakin meilläpäin riittää. Helkaman Jääkäriä minulla ei ole , Kulkuri kumminkin.
No sorateitä täällä näläkämaassa piisaa. Luultavasti vasta tuleva kesä näyttää, kuinka hyvin tuo pyörä sopii minun tarpeisiini. Toivottavasti kuitenkin edes jotenkuten.

-B


Ihmisen viisaus on rajallinen, mutta ihmisen tyhmyys on rajaton.
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

boueme kirjoitti: No sorateitä täällä näläkämaassa piisaa. Luultavasti vasta tuleva kesä näyttää, kuinka hyvin tuo pyörä sopii minun tarpeisiini. Toivottavasti kuitenkin edes jotenkuten.
-B
No mikä ettei toimisi. :)

Itselle ja omiin tarpeisiin pyöräkin hankitaan.
Avatar
veeäm
Viestit: 592
Liittynyt: 09 Maalis 2007 09:24

Viesti Kirjoittaja veeäm »

rellusitikka kirjoitti:
veeäm kirjoitti: ... tuo puikko oli kiinni vain koeajoa varten.
.
Onko tuo nyt se kuuluisa peräpuikko ? :shock:

Kaunis pyörä, näyttää ihan polkupyörältä. :D
Itse ruuvaisin komeaa rumaamaan vielä tarakan, noin yleispyöräkäyttöön.
Heh, peräpuikko hyvinkin...

On tuohon omin jaloin tehty etutartsi ja siihen sellanen kätsä laatikko.

https://www.dropbox.com/s/k4tml1n23pxg3 ... 4.jpg?dl=0

Tuo pyörä kulkee hiekkatiellä noilla 37mm kumeilla oikein hienosti. Tietty jos kovin pehmeätä tulee, niin upottaahan se, mutta sitten kannattais kai jo siirtyä maastopyörään.
Avatar
boueme
Viestit: 2997
Liittynyt: 21 Marras 2007 21:41
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja boueme »

Itella toi eilen Jääkärin. Nyt olen polkupyörän onnellinen omistaja. Lisäksi hankin nopeusmittarin, jossa näkyy olevan muitakin toimintoja sekä järeän vaijerilukon varkauden minimoimiseksi. Kypärää ei minulla vielä ole, mutta tilauksessa on. Pyörän säätämisen ja renkaiden pumppauksen jälkeen tein koelenkin: Oikein hyvin tuntuu sopivan minulle, rauhalliseen ajoon. Mukavan paksut pyörät hävittävät pienet töyssyt ja muhkean leveä penkki tuntuu kannikoissa mukavalta.

-B
Ihmisen viisaus on rajallinen, mutta ihmisen tyhmyys on rajaton.
Korpijaakko
Viestit: 6935
Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpijaakko »

boueme kirjoitti:Itella toi eilen Jääkärin. Nyt olen polkupyörän onnellinen omistaja. Lisäksi hankin nopeusmittarin, jossa näkyy olevan muitakin toimintoja sekä järeän vaijerilukon varkauden minimoimiseksi. - -
Kannattaa suosiolla panostaa kunnon U-lukkoon. Esim. Biltemasta saa edullisesti testeissä hyvin menestynyttä mallia. Ei Bilteman lukkoa, mutta muita vaihtoehtoja testissä.
Avatar
OS
Viestit: 8138
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

Korpijaakko kirjoitti:Kannattaa suosiolla panostaa kunnon U-lukkoon. Esim. Biltemasta saa edullisesti testeissä hyvin menestynyttä mallia. Ei Bilteman lukkoa, mutta muita vaihtoehtoja testissä.
Hyvä video. Itse ostin läskipyörään ABUS Granit-lukon. ^Videossa pyörä lukittiin niin, että sitä on helppo nostaa ja kiertää lukon rikkoutumiseen asti. Jos vain mahdollista, niin lukitseminen kannattaa tehdä niin, että nostaminen ja kiertäminen ei käy noin helposti.

http://yle.fi/uutiset/varastettu_polkup ... ia/7484690
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

boueme kirjoitti:Itella toi eilen Jääkärin. Nyt olen polkupyörän onnellinen omistaja.
Ei muuta sitten kun tähän tapaan.

Kainuun kierroksella on "helppo" aloittaa.

Tai sitten lähdet näille jäljille.
matsoni47
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Tammi 2009 23:18
Viesti:

Viesti Kirjoittaja matsoni47 »

Minulla oli Helkaman Oiva matalapainerenkailla ja 3v takanavalla. pelasi aina kuin kello. Annoin sen vävypojalle ja ostin Helkaman V8:n.
Jos Oivan saisi 8vaihteisena, ostaisin sen ja napadynamolla varustettuna. V8: tein napadynamon lähtöön kännykkälaturin joka lataa ajaessa kännyä.
Avatar
boueme
Viestit: 2997
Liittynyt: 21 Marras 2007 21:41
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja boueme »

Tulipahan mieleen, että miten vakuutusyhtiö suhtautuu asiaan, jos pyörää ei ole varas onnistunut viemään, mutta yrittäessään runnellut pyörän pahaan kuntoon? Korvaako kotivakuutus?

Kaksi kohtuullisen tukevaa vaijerilukkoa estäisi tehokkaasti tuollaisen pyörän "punomisen" esim. tolpan ympäri, kun lukot olisi asennettu pyörän runkoon ja vaikka eturenkaaseen.

-B
Ihmisen viisaus on rajallinen, mutta ihmisen tyhmyys on rajaton.
Avatar
boueme
Viestit: 2997
Liittynyt: 21 Marras 2007 21:41
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja boueme »

Umpihanki kirjoitti:
boueme kirjoitti:Itella toi eilen Jääkärin. Nyt olen polkupyörän onnellinen omistaja.
Ei muuta sitten kun tähän tapaan.

Kainuun kierroksella on "helppo" aloittaa.

Tai sitten lähdet näille jäljille.
Kunhan säät sallivat, aloitan pyöräretkeilyn Tour De Oulujärvi-kierroksella, parisensataa kilsaa tulee matkaa. Aikaakin tuohon saa kulua ainakin kolme-neljä päivää.

-B
Ihmisen viisaus on rajallinen, mutta ihmisen tyhmyys on rajaton.
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

boueme kirjoitti: Kunhan säät sallivat, aloitan pyöräretkeilyn Tour De Oulujärvi-kierroksella, parisensataa kilsaa tulee matkaa. Aikaakin tuohon saa kulua ainakin kolme-neljä päivää.
-B
Varmasti hieno reitti, ja kannattaa ilman muuta "uhrata" neljä paivää matkalle.
Itse olen usein sellainen hätähousu, että en malta tehdä rauhallisesti asioita. :twisted:
rance
Viestit: 1172
Liittynyt: 11 Tammi 2006 15:17
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja rance »

No, onko se Jääkäri nyt 26 tuumaisilla vai 28 tuumaisilla pyörillä varustettu mankeli?
Tuossa ekaviestin linkissä kun oli mainittu molemmat, tyypilliseen polkupyörätukun tapaan.
Eli tuo rengaskoko kiinnostaisi, koska kumien hankinta noihin erikoiskokohin on joskus työn ja tuskan takana.

terv. entinen Nokialainen
Kurski
Viestit: 24
Liittynyt: 02 Touko 2009 08:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kurski »

Minulla on Oiva, yli kymmenen vuotta vanha. Kolme vaihdetta on riittänyt ihan hyvin, renkaat on tukevat ja leveät. Ne taitaa tehdä sen hieman raskaaksi polkea. Tarpeeseeni ihan mainio pyörä. Appiukko oli hyvin pitänyt, jatkan samalla linjalla. Suositeltava kapine aikuiselle ihmiselle, vähän huonommallekin tielle ja jonkinlaisen taakankin kuljettamiseen. Olen itse 190 senttinen, lähes 90 kiloinen.

Kurski
Avatar
boueme
Viestit: 2997
Liittynyt: 21 Marras 2007 21:41
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja boueme »

rance kirjoitti:No, onko se Jääkäri nyt 26 tuumaisilla vai 28 tuumaisilla pyörillä varustettu mankeli?
Tuossa ekaviestin linkissä kun oli mainittu molemmat, tyypilliseen polkupyörätukun tapaan.
Eli tuo rengaskoko kiinnostaisi, koska kumien hankinta noihin erikoiskokohin on joskus työn ja tuskan takana.

terv. entinen Nokialainen
Jääkärin rengaskoko on 26X2X1½. Lisäksi on merkintä: 54-584.

Tulkitsisin tämän niin, että vanne on 26-tuumainen, mutta renkaan ulkohalkaisija vastaa kuitenkin kapeamman 28-tuumaisen normaalirenkaan ulkohalkaisijaa. Mutta tämä onkin minun tulkintani, enkä tajua polkupyöristä juuri mitään. Mitähän tuo 54-584 tarkoittaa?

-B
Ihmisen viisaus on rajallinen, mutta ihmisen tyhmyys on rajaton.
Micke
Viestit: 2272
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Viesti Kirjoittaja Micke »

boueme kirjoitti: Mitähän tuo 54-584 tarkoittaa?

-B
Renkaan nimellisleveys ja sisähalkaisija.
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
Vastaa Viestiin