Pyöräilytakkia

Al Bundy
Viestit: 371
Liittynyt: 21 Loka 2010 08:37
Paikkakunta: Nokia

Pyöräilytakkia

Viesti Kirjoittaja Al Bundy »

Kokemuksia / suosituksia pyöräilytakiksi.

Käytössä on ollut ohut ja laadukkaaksi osoittautunut Löfler windstopper kalvolla.
Pitäisi kuitenkin saada ns yleistakki joka soveltuu työmatkapyöräilyyn maastopyörällä, matkaa tunnin verran.
Ventile-kankainen takki voisi toimia. Pitää kohtalaisesti vettä, hengittää ihan eritavalla kuin kalvovaate ja kuivuu nopeasti. Pitäisi olla nopeasti kuivuva kun työpaikan sosiaalitiloissa on onneton pukukaappi, olematon ilmastointi ja karsee kosteus.

Sastan Peski anorakkia olen harkinnut, mutta saattaa olla turhan pitkä helma pyöräilyyn.
Tuo ei varmaankaan olisi liian kuuma alle +10 lämpötiloissa ja väljän takin alle mahtuu lämmintä talveksi. Takki saa olla väljä, kasvanut ilmanvastus ei merkkaa mulle mitään kun en maantiepyörällä sotke. Huppua en tarvi enkä edes haluaisi mutta sehän on melkein kaikissa muissa paitsi pyöräilyyn tarkoitetuissa napakasti istuvissa softshell-takeissa.

Mielipiteitä, onko parempi ostaa ihan käyttötarkoitukseen tehty lämpöisempi takki talveksi vai voisiko joku retkeilytakki pelata isommalla lämpötila-alueella?

Eli kohtalainen sääsuoja ja hyvä hengittävyys olis ykkösjutut. Väri, heijastimet yms eivät ole oleellisia mulle ja hintaakin olisin valmis maksamaan jos toimiva takki löytyy laajemmalle käyttöalueelle.
Nykyinen windstopper takki on muuten ok, mutta kastuu suunnilleen heti eikä sen alle mahdu ainakaan liikaa lämmintä vaatetta.