kebnekaise

Eksyksissä..
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Touko 2011 23:37

kebnekaise

Viesti Kirjoittaja Eksyksissä.. »

Pääseekö kebnekaisen juurelle(hotellille) polkupyörällä? vai joutuuko kävelemään nikkaluoktasta?


hopop.
Viestit: 347
Liittynyt: 13 Syys 2006 07:19

Viesti Kirjoittaja hopop. »

On tullu vastaan porkkaa tuskaisena pyöriänsä kantaen, polku on tunnetusti kivinen. Siksi kai porukka lentää kopterilla tai osan matkasta veneilee sen pienen pyrähdyksen joka sinne on matkaa.
Eksyksissä..
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Touko 2011 23:37

Viesti Kirjoittaja Eksyksissä.. »

Ahaa.. juu ei matka pitkä mutta polkupyörällä reissuun lähdössä ja ohi polkiessa jos poikkeaa kebnellä niin sillä tuumailin että pääsisköhän sinne perille asti mutta taitaa olla sitten melko hankala...varsinkin pyörälaukkujen ja varusteiden kanssa...
Avatar
TREKKING
Viestit: 4138
Liittynyt: 15 Elo 2009 18:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TREKKING »

Eihän sille polulle maantiepyörällä ja maantierenkailla ole mitään asiaa, mutta taidatkin ajella maastopyörällä?

("Ohi" tarkoittanee tietä E10, josta on noin 150 kilsan (edestakainen) pistäytyminen Nikkassa ja siitä 40 kilsan hotellilla. Huippu ei näy hotellille, huipullakäyntiin pitää varata sitten vielä 10-15 tunnin rypistys.)

Oma into ei riittäisi tuon polun ajamiseen, vaikka jotkut onkin sitä tehneet.
Kyllä Siperia opettaa!
Eksyksissä..
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Touko 2011 23:37

Viesti Kirjoittaja Eksyksissä.. »

juu,hybridipyörä.. ja paripäivää sille poikkeamiselle ajattelinkin varata :) mutta kävely siis paras vaihtoehto.
Avatar
Tura
Viestit: 1525
Liittynyt: 20 Elo 2006 09:55

Viesti Kirjoittaja Tura »

Nikkaluokta - Fjällstation -väli on kirotun tylsä, lähes 20-kilometrinen taival. Joka kerran kun olen sitä talsinut (viimeksi 14 vuotta sitten), olen vannonut käyttäväni seuraavalla kerralla helikopteria. :oops:

Tura, retkeilijäturisti
Avatar
TREKKING
Viestit: 4138
Liittynyt: 15 Elo 2009 18:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TREKKING »

Tura kirjoitti:Nikkaluokta - Fjällstation -väli on kirotun tylsä, lähes 20-kilometrinen taival. Joka kerran kun olen sitä talsinut (viimeksi 14 vuotta sitten), olen vannonut käyttäväni seuraavalla kerralla helikopteria. :oops:

Tura, retkeilijäturisti

Täysin yhtyen tuohon mielipiteeseen olenkin monasti miettinyt, että ehkä päiväkävijöiden kannattaisi Nikkaluoktasta lähteä vasemmalle joen yli ja kiivetä vaikka Larkincohkkalle (465m -> 1066m) sieltä sattaisi olla hyvällä ilmalla mahtavat näkymät Kebnekaisellekin.
Joka tapauksessa hotellilla käynti ei paljon maisemien suhteen innostaisi.

Edit: Tosin pääseehän siitä matkasta 6 km. mennentullen veneellä, jos raaskii maksaa moisesta ilosta muutaman kympin.
Kyllä Siperia opettaa!
Avatar
Sokosti Suomujoki
Viestit: 2405
Liittynyt: 26 Syys 2008 22:37

Viesti Kirjoittaja Sokosti Suomujoki »

Hinnanero sen venekyydin ja periltä perille kopterikyydin välillä ei ole loppuunsa iso. Kopteri ei ole läheskään sitä hintatasoa, mitä täällä Härmässä maksaa Kilpparin kyydit. Muistelen, että vuonna 2007 se oli 50 eur eestaas.
Jokainen gramma on liikaa - http://sokosti.wordpress.com/

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
Avatar
TREKKING
Viestit: 4138
Liittynyt: 15 Elo 2009 18:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TREKKING »

Sokosti Suomujoki kirjoitti:Hinnanero sen venekyydin ja periltä perille kopterikyydin välillä ei ole loppuunsa iso. Kopteri ei ole läheskään sitä hintatasoa, mitä täällä Härmässä maksaa Kilpparin kyydit. Muistelen, että vuonna 2007 se oli 50 eur eestaas.

Siitäpä onkin jo seitsemän vuotta :)

Kopteri on noin 93 euroa sivu.
Venekyyti vastaavasti noin 33 euroa.
Kyllä Siperia opettaa!
Vastaa Viestiin