Unicef

Avatar
rautu
Viestit: 6662
Liittynyt: 26 Tammi 2006 23:03

Unicef

Viesti Kirjoittaja rautu »

katselen tässä Unicef-putousta. Harkitsen vakavasti lähtemistä Unicefin kuukausilahjoittajaksi. Mietin tässä, että onko Unicef oikea väylä tukirahoilleni.

Voiko joku muu väylä olla vielä parempi?

Unicefin sivuilla kerrotaan, että yhdestä eurosta 77 centtiä menee varsinaiseen lahjoituskohteeseen.

Asiallista keskustelua pyydän.


Kuva
Ei oo häränpäivää!!
Heksa
Viestit: 1200
Liittynyt: 22 Tammi 2006 09:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Olen itse kuukausilahjoittaja, joten siinä mielessä puolueellinen vastaus.

Paremmuus riippuu mielestäni näkökulmasta, eli esimerkiksi onko tärkeintä että lahjoitukset menevät lapsille, sairaille, yhteisölle, yhteiskunnan tukemiseen vai mihin. Sillä perusteella mitä itse haluat eniten tukea löytyy ehkä yksi peruste valita tukiväylä.

Toinen näkökulma on organisaation laajuus. Unicef ja vastaavat ovat isoja järjestöjä, joilla on hyvä "brändi", joten sitä suojellaakseen väärinkäytöksiä tapahtuu todennäköisesti vähemmän kuin jossain pienemmässä "täsmätuki ry":ssä. Eli isompi organisaatio yleensä takaa paremman luotettavuuden, mutta organisaation hinnalla. Toisena vastapäänä on kai tehdä itse suoria lahjoituksia (tyyliin kiva.org), mutta se vaatisi asiaan perehtymistä ja ajankäyttöä (mutta pystyykö sitä itse kuitenkaan sen luotettavammin seuraamaan?).

Mielestäni kuitenkin "paras on hyvän pahin vihollinen", eli jos ei tehdä mitään koska kaikkia väyliä voidaan jollain tapaa kritisoida, niin siinä mennään metsään (huonossa mielessä). Toki tuolla tavalla saa hyviä tekosyitä olla tekemättä hyväntekeväisyyttä.
Kajakkipummi
Viestit: 87
Liittynyt: 15 Huhti 2013 14:41
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Kajakkipummi »

Heksan kanssa samoilla mietteillä. Olen myös kuukausilahjoittaja. Summa menee suoraan tililtä kerran kuussa eli sitä ei tarvii erikseen aina siirrellä. Olin alkuun epäileväinen koska mm. helikopteri keräykset ryssiittiin aikoinaan tosi pahoin.

Kymppi kuussa ei kukkaron päälle käy ja siitä pääsee halutessaan poiskin.
Meloen perille... retkimeloen.
www.kajakkipummi.net
Vastaa Viestiin