ei sentään. Vaimo meinas, että jos on vain yksi pyörä niin tuskin hän lähtee yksin ajelemaan. Totesin vaan, että jos haet nii otat kaks tai ei yhtään. Nyt saa kaverin mukaan ajamaan, oli se sitten Vaimo, tyttö, poika tai joku muu tuttava. Ei tarvitse aina yksin lähteä polkemaan.Hamalainen kirjoitti:
Olisiko ostanut 3 pyörää jos olisit kuumeillut 3 vuotta
Läskipyörä (fatbike)
Kempele sallii läskipyöräilyn laduilla. Saapa nähdä leviääkö suuntaus muualle maahan.
Saapa nähdä miten käy, aiheuttaako suurtakin laturaivoa?mmatti kirjoitti:Kempele sallii läskipyöräilyn laduilla. Saapa nähdä leviääkö suuntaus muualle maahan.
-
- Viestit: 2603
- Liittynyt: 18 Elo 2010 19:17
https://www.cube.eu/en/products/mtb-har ... reen-2016/
Reipas viikko keveää testiajelua takana ja vankasti on käytetty hyväkuntoinen kapistus siirtymässä omistukseeni sen enempää verottajalta kysymättä saako läskirengas vaihtaa omistajaa kahdella setelillä ja puolen vuoden pilkkeillä. Yllä olevasta linkin kulkineesta hieman vanhempi versio mutta samat ominaisuudet, tosissaan pistämätön laite, ei voi muuta kuin naureskella ajaessa, kulkee kevyesti hentoista polkua myöten irtolumessakin. Hevosen kestävää hankea tämmöinen ei tarvitse, pysyy pinnalla ja oleellista on pitää rengaspaineet olosuhteeseen sopivana.
Reipas viikko keveää testiajelua takana ja vankasti on käytetty hyväkuntoinen kapistus siirtymässä omistukseeni sen enempää verottajalta kysymättä saako läskirengas vaihtaa omistajaa kahdella setelillä ja puolen vuoden pilkkeillä. Yllä olevasta linkin kulkineesta hieman vanhempi versio mutta samat ominaisuudet, tosissaan pistämätön laite, ei voi muuta kuin naureskella ajaessa, kulkee kevyesti hentoista polkua myöten irtolumessakin. Hevosen kestävää hankea tämmöinen ei tarvitse, pysyy pinnalla ja oleellista on pitää rengaspaineet olosuhteeseen sopivana.
Pakinoitsija
"Latua ei kuitenkaan saa rikkoa eikä liikkumisellaan ole sallittua aiheuttaa vaaraa muille."OS kirjoitti:Saapa nähdä miten käy, aiheuttaako suurtakin laturaivoa?mmatti kirjoitti:Kempele sallii läskipyöräilyn laduilla. Saapa nähdä leviääkö suuntaus muualle maahan.
Tuosta se keskustelunaihe syntyy. Kenen mielestä jokin urautunut alamäkimutka on latuna rikki ja kenen mielestä normaalikuntoinen. Tosin Kempeleestä ei taida löytyä näitä täkäläisten latujen 50 metrin korkeuseroja.
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
Tuon rengaspaineasia on kyllä hyvä pitää mielessä ja tarpeen tullen niitä muutella. Ajaminen muuttuu nautittavammaksi ja paksun renkaan ominaisuudet pääsevät oikeuksiinsa. Ei tietenkään jokaiseen lyhyeeseen maastonpohjan muutokseen tarvitse paineita muuttaa, mutta maantiesiirtymille kovempaa rengasta ja maastoon vastaavasti pehmeämpää.Patikoitsija kirjoitti:Hevosen kestävää hankea tämmöinen ei tarvitse, pysyy pinnalla ja oleellista on pitää rengaspaineet olosuhteeseen sopivana.
Silloin tällöin kuulee kysymyksen voiko tuolla ajaa lumessa? Epäselväksi on jäänyt kuinka paksua lumikerrosta kysyjä tarkoittaa. Fysiikan lakeja ei läskipyöräkään pysty kumoamaan, joten kovin paksussa kinoksessa ajaminen ei tietenkään onnistu, mutta kyllä tuommoinen 10-15cm vielä menettelee. Eipä ole tullut tarkemmin testattua. Hevosen kestävä hanki on silkkaa nautintoa, mutta vähempikin riittää. Viime kevättalvena pystyin juuri ja juuri ajamaan sellaisella hangella, joka ei kantanut jalkaisin kulkevaa.
-
- Viestit: 2603
- Liittynyt: 18 Elo 2010 19:17
Itsellä on 34 mm nastat kesäkiiturissa talvella alla ja ei sillä kaupungissa kuseen joudu kuin pahimpina pyrypäivinä. Loska pahinta, kun se pettää noin kapean pyörän alta.
Vaimon kanssa pohdittiin, että ostettaisiin molemmille tuollaiset läskit. Mutta saakos tuommosia auton katolle? Kodin ympäriltä loppuu äkkiä sopivat polut.
Vaimon kanssa pohdittiin, että ostettaisiin molemmille tuollaiset läskit. Mutta saakos tuommosia auton katolle? Kodin ympäriltä loppuu äkkiä sopivat polut.
Muutaman kerran olen nähnyt läskipyöriä auton kattotelineissä, mutta tarkempaa tietoa telineistä ei ole. Luulisi jotain löytyvän ainakin tunnetuimpien valmistajien valikoimista.polarctis kirjoitti:Vaimon kanssa pohdittiin, että ostettaisiin molemmille tuollaiset läskit. Mutta saakos tuommosia auton katolle? Kodin ympäriltä loppuu äkkiä sopivat polut.
Saa katolle
Ainakin Thulen telineisiin saa erillisen läskipyörä-adapterin, jolla leveämmät pyörät pysyy paremmin kiskojen päällä. Itse virittelin Thulen perustelineisiin siten, että irtohihnoilla molemmat pyörät kiinni kiskoihin ja etupyörä vielä runkoon. Tämä on tärkeää, sillä ilma ottaa renkaaseen aika hanakasti ja saattaa pyöräyttää renkaan poikittain.
Suurempi syy käyttää koukkuun sijoitettavaa telinettä on polttoaineen kulutus. Kun ajelin 2 läskipyörää katolla, niin maantiekulutus nousi viidestä litrasta lähemmäs yhdeksää.
Suurempi syy käyttää koukkuun sijoitettavaa telinettä on polttoaineen kulutus. Kun ajelin 2 läskipyörää katolla, niin maantiekulutus nousi viidestä litrasta lähemmäs yhdeksää.
*Elämä on ihmisen parasta aikaa*
Lueskelin yhtä soittoa läpi tämän 4 vuotta sitten aloitetun keskustelun. Pisti silmään, että alkusivuilla useammassa kommentissa povattiin läskipyöräilyn olevan ohimenevä buumi. Aikataulua ei tosin kukaan ennustanut. Täällä Rovaniemen suunnalla läskipyörien määrä on koko ajan lisääntynyt tänä aikana, eikä huippua olla varmaan vielä saavutettu.
Minullakin kuume on noussut huippulukemiin, eikä siihen varmaan auta muu, kuin laittaa tilaus sisälle.
Minullakin kuume on noussut huippulukemiin, eikä siihen varmaan auta muu, kuin laittaa tilaus sisälle.
No niin, tervetuloa joukkoon kummaan.Ile kirjoitti:Lueskelin yhtä soittoa läpi tämän 4 vuotta sitten aloitetun keskustelun. Pisti silmään, että alkusivuilla useammassa kommentissa povattiin läskipyöräilyn olevan ohimenevä buumi. Aikataulua ei tosin kukaan ennustanut. Täällä Rovaniemen suunnalla läskipyörien määrä on koko ajan lisääntynyt tänä aikana, eikä huippua olla varmaan vielä saavutettu.
Minullakin kuume on noussut huippulukemiin, eikä siihen varmaan auta muu, kuin laittaa tilaus sisälle.