Liikuntahaaste kevät 2014

Avatar
rautu
Viestit: 6662
Liittynyt: 26 Tammi 2006 23:03

Liikuntahaaste kevät 2014

Viesti Kirjoittaja rautu »

Haastan vaellusnettiläiset liikkumaan tänä keväänä kuntoilumielessä.

Ajattelin hiihtohaastetta, koska olen aloittanut tällä viikolla hiihtämisen. Ettei kynnys nouse liian suureksi, niin haastan kaikki hiihtämään 100 kilometriä kevään aikana. Porukassa on tietysti liikkujaa laidasta laitaan, joten joltakin tuo matka taittuu todennäköisesti yhdellä lenkillä. :wink: Toisille tuo määrä saattaa olla kovakin ponnistus.
Ylärajaa hiihtomäärälle ei siten aseteta, vaan kaikki yli tuon 100 kilometrin on vain plussaa.

Kaikille hiihto ei välttämättä sovi, joten liikkumismuoto olkoon myös vapaavalintainen. Pääasia että liikutaan kesään mennessä jokaiselle hyvä vaelluskunto.

Oma saldoni on tällä hetkellä 24 kilometriä ja se koostuu kolmesta lenkistä. Jatkossa yritän saada iltalenkkini 12 kilometriseksi kerrallaan.

Ulos sieltä ja liikkumaan!


Kuva
Ei oo häränpäivää!!
Avatar
varg62
Viestit: 5828
Liittynyt: 03 Syys 2008 18:34
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja varg62 »

Osallistun, jos kelpaa punttisalia 2 tuntia kerralla ja 5 kertaa viikossa.
Hyvää muuten tekee ja nukkunutkin paremmin nykyisin,
Avatar
rautu
Viestit: 6662
Liittynyt: 26 Tammi 2006 23:03

Viesti Kirjoittaja rautu »

Kaikki kelpaa. :D
Kuva
Ei oo häränpäivää!!
Avatar
Louestaja
Viestit: 4320
Liittynyt: 12 Joulu 2006 12:48
Paikkakunta: Vesivehmaa

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

Tarkoitus olis hiihtää edes 500 km tänä talvena. Saldo on vielä puhdas nolla ja kylkiluun kuntoutumista odotellaan. Haasteessa mukana.
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
Eräpentti

Viesti Kirjoittaja Eräpentti »

Mukana. tähänkö päivitetään osatulokset vai vasta koko saldo?

Hiihdin vuodenvaihteessa Kainuussa 40 kilometriä, mutten nyt muista sijoittuiko se loskahiihto ennen vai jälkeen uuden vuoden. joten aloitetaan nollilta.
Avatar
rautu
Viestit: 6662
Liittynyt: 26 Tammi 2006 23:03

Viesti Kirjoittaja rautu »

Jokainen voi päivittää tuloksensa vaikkapa tähän ilmoittautumisosioonsa. Tai sitten laittaa uutta viestiä näin halutessaan. Ehkä se, että ketju on toisinaan näkyvissä kannustaa muita ihmisiä omassa tavoitteessaan.
Kuva
Ei oo häränpäivää!!
Perttu
Viestit: 906
Liittynyt: 08 Tammi 2011 13:59

Viesti Kirjoittaja Perttu »

Pirkan hiihto kohta eikä lunta ole kuin väriksi :roll: Tekisi mieli lähteä rykäseen perinteisellä 90 ja ilman harjoittelua
Maapuu
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Marras 2009 08:52

Viesti Kirjoittaja Maapuu »

Mukana ollaan! Tänään vuoden vaiheen jälkeen neljäs kerta suksilla, muuten on liikunnot hoidettu salilla. Tavoitteena päästä kesäksi kohtuulliseen kuntoon ja painoa vähän pois. Tarkoitus lähteä ajamaan yli 50 v. sarjassa Tahkolle mtb-tapahtumaan kesäkuun lopulla, matka 60 km.
kasperi
Viestit: 585
Liittynyt: 10 Maalis 2008 10:25

Viesti Kirjoittaja kasperi »

Haaste otettu vastaan, justiin tulin tunnin hiihtolenkiltä (rapiat 13km). Minä haastan porukkaa osallistumaan massahiihtoihin, itsellä suunnitelmissa Vuokattihiihto ja 30km pertsaa. Pari kertaa oon tuon käyny aiemmin hiihtämässä melkein niin, että kauden hiihtomäärä on lähes tuplaantunut "kisan" jälkeen, mutta tänä vuonna (jos vain kelit pysyy) aion hiihtää pohjiakin:)
Avatar
rautu
Viestit: 6662
Liittynyt: 26 Tammi 2006 23:03

Viesti Kirjoittaja rautu »

Perttu kirjoitti:Pirkan hiihto kohta eikä lunta ole kuin väriksi :roll: Tekisi mieli lähteä rykäseen perinteisellä 90 ja ilman harjoittelua
Ajattele positiivisesti! Pidosta ei ole puutetta. :wink:
Kuva
Ei oo häränpäivää!!
Avatar
Pepi
Viestit: 7431
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

Perttu kirjoitti:Pirkan hiihto kohta eikä lunta ole kuin väriksi :roll: Tekisi mieli lähteä rykäseen perinteisellä 90 ja ilman harjoittelua
Joskus on ollut niin huonoja lumitalvia ennenkin, että olen minäkin tuon tehnyt. Eniten kipeytyivät ranteet, kun ei ollut lunta vaimentamassa piikin iskua jäiseen maahan.
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
Perttu
Viestit: 906
Liittynyt: 08 Tammi 2011 13:59

Viesti Kirjoittaja Perttu »

Pepi kirjoitti:
Perttu kirjoitti:Pirkan hiihto kohta eikä lunta ole kuin väriksi :roll: Tekisi mieli lähteä rykäseen perinteisellä 90 ja ilman harjoittelua
Joskus on ollut niin huonoja lumitalvia ennenkin, että olen minäkin tuon tehnyt. Eniten kipeytyivät ranteet, kun ei ollut lunta vaimentamassa piikin iskua jäiseen maahan.
Pepillä oli ruisleipä jäänyt syömättä :lol:
K-nen

Viesti Kirjoittaja K-nen »

Lunta kun ei juuri ole ja taivaalta tihuttaa vettä, niin Turussa on tyydyttävä osallistumaan jalkapatikalla
tappuri
Viestit: 257
Liittynyt: 12 Heinä 2008 11:30

Viesti Kirjoittaja tappuri »

Haaste masentaa. Vuodesta 2006 olen hiihtänyt joka talvi vähintään 1000 km, nyt 215 km, josta omalla paikkakunnalla ehkä 30 km. Lapin matkat käy tyyriiksi eikä lomat riitä. Ehkä vielä on toivoa 500 kilometriin.
Avatar
rautu
Viestit: 6662
Liittynyt: 26 Tammi 2006 23:03

Viesti Kirjoittaja rautu »

tappuri kirjoitti:Haaste masentaa. Vuodesta 2006 olen hiihtänyt joka talvi vähintään 1000 km, nyt 215 km, josta omalla paikkakunnalla ehkä 30 km. Lapin matkat käy tyyriiksi eikä lomat riitä. Ehkä vielä on toivoa 500 kilometriin.
Jep, himohiihtäjille tavoite on liian pieni. Mutta toisaalta haasteen tarkoitus on kannustaa vähemmän liikkuvia periaatteessa mahdolliseen suoritukseen. Jos haasteen kilometrimäärä olisi 1000 kilometriä, niin suurimmalle osalle se olisi aivan liikaa, eikä haasteeseen olisi mielekästä tarttua.

Mutta koska ylärajaa ei ole, niin voithan säätää oman rajasi vaikkapa 1100 kilometriin. :wink:
Kuva
Ei oo häränpäivää!!
Vastaa Viestiin