Hilltrek (Skotlanti)

Sämpy
Viestit: 130
Liittynyt: 11 Joulu 2009 19:36

Hilltrek (Skotlanti)

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

En päässyt yli ajatuksesta että tarvitsen Ventile-kankaiset housut. Tarpeeksi pitkään surffailtuani päätin tilata ne Hilltrekiltä. Tilaus sattui joulukiireisiin ja meni parisen kuukautta ennenkuin housut tulivat:

Kuva

Kävin keskustelua ennen tilausta ja päädyin yksikerroksisiin housuihin. Niihin tulee vakiona persauksiin ja polviin kaksinkertaiset kankaat. Polvipaikka oli normaalisti aika lyhyt, muistaakseni parikytä senttiä mutta ilman lisähintaa laittoivat 35cm paikat. Lisäksi halusin reisitaskut, jotka nostivat hintaa ja kokonaishinnaksi rahteineen tuli reilut 180 euroa. Kilpailukyinen hinta minusta silti. Tuohon hintaan on kahtelussa, että mistä saa edes kankaat haluamallaan värillä. Olisin halunnut mallikuvissa olevan maastokuvion, mutta sitä ei ollut enää, joten otin värille Olive Green.

Kuva

Ompelutyössä ei ollut huomattamista, minun mitoille olisi riittäneet pari tuumaa lyhemmät lahkeet. Vyötärö on korkea, itse olen enemmän matalemman vyötärömallin kannattaja. Takataskut on isot ja sulkeutuu vetskarilla. Etutaskut on samaa ventileä, voisivat minun makuun olla hieman syvemmät. Reisitaskut on isot ja kaksinkertaista kangasta. Näiden sijoittelu oli suurin harmistus: ne ovat tosi alhaalla ja alalaita on lumpion alalaidan tasalla. Tosin saappaitten kanssahan housuihin muotoillaan polvipussit, joka lieventää asiaa. Muuten taskut ovat reisien sivuilla kuten pyysinkin.

Kyselin että voinko itse siirtää taskut ylemmäs ja tukkeutuuko vanhat neulanreät. Sitä ei suositeltu ja tarjouduttiin tekemään uudet housut jos laitan vanhat takaisin. Ystävällistä palvelua, mutta tuskin kehtaan tarttua tarjoukseen.

Muuten voisi sanoa Ventilestä että kuivassa sisäilmassa uutena yllättävän kahisevaa kangasta. Ulkona sitä ei huomannut.


Sämpy
Viestit: 130
Liittynyt: 11 Joulu 2009 19:36

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Nyt on tullut vuosi aika aktiivisesti housuja käytettyä ja yleensä nuo housut tulee laitettua ulkoillessa päälle. Ainut mitä on joutunut parantelemaan on noitten käsitaskujen alalaidat joita olen ompelemalla vahvistanut.

Housut ovat edelleen kankaaltaan hyvässä kunnossa, kangas on pehmennyt hiljaisemmaksi eikä näit tarvi yhtenään pestä. Olen mieltynyt kankaaseen ja aikeissa tilata kangasta täältä:

http://www.pennineoutdoor.co.uk/fabrics ... 0resistant

Jos jotakuta kiinnostaa osallistua tilaukseen, niin laittakaa viestiä.
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Jos paadyt punaiseen Red P80 kankaaseen, niin jatketaan yksityisviesteilla.
Sämpy
Viestit: 130
Liittynyt: 11 Joulu 2009 19:36

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Vihreätä olen ajatellut ottaa, osa voisi olla ruskeaakin. Etaproofina saisi näköjään halvemmalla.

http://www.extremtextil.de/catalog/EtaP ... ::550.html
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Re: Hilltrek (Skotlanti)

Viesti Kirjoittaja luuppi »

En enaa muista teimmeko yhdessa vai erikseen. Joka tapauksessa Anorakkini selkapuoli sai sisavuorauksen tymakoimmasta ventilekankaasta mita tehdaan. Kavi myos Ilmi etta patentti on myyty Sveitsiin... ei siis mitaan halpismaa-tuotantoa
Tassa myos nykytekniikalla tehtyja kilpailijoita https://www.extremtextil.de/stoffe/atmungsaktiv.html
- kevyista pomminkestaviin
Vastaa Viestiin