Kevyt termospullo

miiahe
Viestit: 164
Liittynyt: 05 Helmi 2012 13:03

Kevyt termospullo

Viesti Kirjoittaja miiahe »

Kiukuttaa kantaa melkein 2 kilon täyttä termosta repussa. Onko olemassa kevyitä hyviä termospulloja, joissa juoma pysyy lämpöisenä pakkasessa puoli päivää? Pieni puolen litran termos ei onnistu, kun siihen ei mahdu perheen juomat.


luuppi
Viestit: 5553
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Ota eri nakokulma. Ostin Shojirushin 25 cl termarin Japanista aikoinaan, se kun on halkaisijaltaan niin pieni, etta menee salkkuunkin... tarkoitan siis, rinkan sivutaskuun.

Laatu (lammonpitavyys) on niin hyva, etta voi tehda eri juomia: kahvepressoa, kaakaota, kuumaa mehua, sen mukaan kuin miten perhe kullakin reissulla koostuu.
- tai jos on samaa juomaa, niin sehan alkaa jaahtya ihan eri tahtiin, kun on ensimmaiset kupilliset otettu. Eli taysi pysyy paljon kauemmin lampimana.
Korpijaakko
Viestit: 6935
Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpijaakko »

Helposti saatavilla olevista oikeasti hyvistä termospulloista Thermos Light&Compact -sarjalaiset taitaa olla keveimpiä, mutta painaahan nekin. Muutamilla firmoilla (esim. Snowpeak) on titaanista valmistettuja vielä keveämpiä termoksia, mutta hinnat alkaa olla lähelle 200 USD per pullo ja koot yleensä pieniä...

Paksulla solumuovilla eristetty Nalgene-pullo pitää juoman sulana pakkasessa puoli päivää, muttei lämpimänä. Toisaalta sekin painaa täytenä jo pitkälle toista kiloa. Ratkaisu vois isiis olla etsiä kevyempää juotavaa, mutta etanoli ei kai käy koko perheelle? :wink:
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

^Thermoksen Ligth&Compact on paras pullo, joka minulla on ollut. Tuskin kovin paljon kevyempää toimivaa termosta on saatavilla järjelliseen hintaan.
varsijousi
Viestit: 1211
Liittynyt: 06 Helmi 2006 22:22

Viesti Kirjoittaja varsijousi »

Olen samaa mieltä Thermoksen pullosta, litran vetoisesta. Kannattaa muistaa, että mitä pienempi tilavuus, sen nopeammin jäähtyy.
luuppi
Viestit: 5553
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Fysiikan laeista oli pitkat jutut joskus aiemmin

... katsokaa vain noita Shojirushi (elefantti-logo tuotteita) ja huomaatte eron
- vaimo kiroilee miksi kierteita on tupla tai tripla... yritan selittaa, muttei mene jakeluun
... no nuohan ovat vain 3 % viimeista prosenttia, kaiken muun jalkeen ( ja enimmakseen vuodon eston varmistusta)
Avatar
Pepi
Viestit: 7437
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

Joskus kauan sitten on varusteisiini liittynyt litran terästermos. Ei kai kovin kevyt, 730 grammaa, mutta erittäin hyvä. Aamulla pullotettu vesi jaksaa kaamoksen pakkashiihtopäivän iltana vielä hauduttaa pussimuonan, jos pulloa ei ole avattu sitä ennen. Tosin pullo asuu yleensä ahkiossa hyvin eristävässä Kuoman varressa.

En vain pysty etsimään toista samanlaista. Valmistaja on ollut niin vaatimaton, ettei ole varustanut tuotetta millään merkillä. Vain "made in Korea".
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

Sattui silmään tuo. Ei paha hinta, itse maksoin paljon enemmän.

http://www.outnorth.fi/fi/thermos/light-compact-1l.php

Tosin näyttää olevan väliaikaisesti loppu.

Ja painaahan tämäkin 600g..
Kore
Viestit: 583
Liittynyt: 21 Loka 2012 16:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kore »

Tuollainen litran termos painaa 514 g keittiövaa'an mukaan. En tiedä onko paljon vai vähän, mutta eristää todella hyvin eikä hinta päätä huomaa. Ei ole myöskään liukas kädessä ja korkissa on tukevat kierteet.
Jii.Pee
Viestit: 1074
Liittynyt: 22 Huhti 2010 23:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jii.Pee »

Itse ajattelin tälläistä testata seuraavana. http://www.mavaja.fi/termospullo-hammertone-p-295.html

Eipä näistä tiedä mikä on paras. Tuossa on ainakin kierrekorkki eikä mikään ihmeen nappi systeemi.
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

Jii.Pee kirjoitti:Itse ajattelin tälläistä testata seuraavana. http://www.mavaja.fi/termospullo-hammertone-p-295.html

Eipä näistä tiedä mikä on paras. Tuossa on ainakin kierrekorkki eikä mikään ihmeen nappi systeemi.
Thermoksen nappisysteemistä ei tunnu olevan mitään haittaakaan, sen verran hyvin pullo pitää nesteen kuumana.
hannes
Viestit: 10808
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Jii.Pee kirjoitti:Itse ajattelin tälläistä testata seuraavana. http://www.mavaja.fi/termospullo-hammertone-p-295.html

Eipä näistä tiedä mikä on paras. Tuossa on ainakin kierrekorkki eikä mikään ihmeen nappi systeemi.
Alkoi ihan himottamaan tämä termari. Kierrekorkin pelkästään minäkin haluan, nappisysteemi ei miellytä. Niitä on minulla hajonnut ja pesukin toivotonta.(kuten Hämis kauan sitten toi esille).

Tuon paino kiinnostaisi mutta en nähnyt sitä missään. Ahkiossa ei sillä suurta merkitystä kuitenkaan ole . mutta jos joskus repussa kantaisi.

Parhaiten lämmöt ovat minun termareista pysyneet 1litran Airamin lasitermarissa. On se ollut ahkiossakin aina mukana mutta varapullo (metallinen) myös, koskaan kun ei tiedä milloin lasinen särkyy. Siinäkin on pelkästään yksinkertainen mutta hieno kierrekorkki
Korpijaakko
Viestit: 6935
Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpijaakko »

tyy kirjoitti:
Jii.Pee kirjoitti:Itse ajattelin tälläistä testata seuraavana. http://www.mavaja.fi/termospullo-hammertone-p-295.html

Eipä näistä tiedä mikä on paras. Tuossa on ainakin kierrekorkki eikä mikään ihmeen nappi systeemi.
Thermoksen nappisysteemistä ei tunnu olevan mitään haittaakaan, sen verran hyvin pullo pitää nesteen kuumana.
Ja Thermoksen pulloihin saa lisäosana kierteellisen kaatourallisen korkin (eri kuin Classic-pullon korkki, jossa eri kierteet) ilman mitään nappisysteeejä, joskin hyvin ne nappisysteemit on pelanneet.
JBay
Viestit: 1582
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja JBay »

Hammarplast on eristyskyvyltään melkein yhtä hyvä kuin (paras) Thermos, hinta on edullinen, niitä löytyy melkein jokaisesta halpahallista ja niissä on pelkistetty kierrekorkki:

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... ermos#spst

Lisäksi nuo on melko kevyitä, verrattuna esim. vanhaan kunnon Stanley:hyn.
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

hannes kirjoitti: Alkoi ihan himottamaan tämä termari. Kierrekorkin pelkästään minäkin haluan, nappisysteemi ei miellytä. Niitä on minulla hajonnut ja pesukin toivotonta.(kuten Hämis kauan sitten toi esille).
Thermoksen korkin pesemisessä ei ole mitään ongelmaa. Muita napillisia ei ole ollut, joten en osaa verrata.
Vastaa Viestiin