Äänestäkää Erkki Lampénia Fjällrävenin arktiselle retkelle

Kairatar
Viestit: 114
Liittynyt: 30 Joulu 2012 16:58

Viesti Kirjoittaja Kairatar »

Rohkaisen kaikkia Fb-allergikkoja luomaan ennakkoluulottomasti Fb-tilin! Turhaan kammoksutte liittymistä. Ei oikeastaan eroa mitenkään näistä turinoista / monien pitämistä blogeista ja kuvagallerioista. Jokaisella on sitä paitsi vapaus suojata tunnuksensa täysin näkymättömäksi ja olla hankkimatta yhtään kaveria!
Vai onko allergisuus vain jalo toisinajattelemisen periaate, josta ei halua luopua?

Mutta palataan aiheeseen, Erkin äänestämiseen Fjällrävenin Polariin. Sanokaapa, miksi juuri häntä kannattaa äänestää? En tunne koko tyyppiä. Näyttää olevan monia muitakin hyviä vaihtoehtoja tarjolla...

Minulla on tapana äänestää joka ikisissä vaaleissa (oli sitten S-ryhmän, pankin edustajiston tai valtiolliset vaalit), mutta ikinä en summassa tee päätöstä. Aina tutustun tyyppiin ja tarkkaan harkitsen, edustaako hän arvojani ja sopiiko hän tehtävään.


Avatar
OS
Viestit: 8138
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

Kairatar kirjoitti:Mutta palataan aiheeseen, Erkin äänestämiseen Fjällrävenin Polariin. Sanokaapa, miksi juuri häntä kannattaa äänestää? En tunne koko tyyppiä. Näyttää olevan monia muitakin hyviä vaihtoehtoja tarjolla...
http://www.saunalahti.fi/~elampen/
Jouni
Viestit: 1230
Liittynyt: 24 Huhti 2006 20:43

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Kairatar kirjoitti:Rohkaisen kaikkia Fb-allergikkoja luomaan ennakkoluulottomasti Fb-tilin! Turhaan kammoksutte liittymistä. Ei oikeastaan eroa mitenkään näistä turinoista / monien pitämistä blogeista ja kuvagallerioista. Jokaisella on sitä paitsi vapaus suojata tunnuksensa täysin näkymättömäksi ja olla hankkimatta yhtään kaveria!
Vai onko allergisuus vain jalo toisinajattelemisen periaate, josta ei halua luopua?
Voi olla sitäkin, mutta omalla kohdallani kyse on varmaan yhdistelmästä täysin turhaksi kokeminen, uuden vieroksuminen sekä laiskuus. Jokunen vuosi sitten vastasin kyselyyn, joka oli facebookissa. Piti siis luoda tunnus. Loin ja vastasin ja unohdin koko homman. Sitten alkoi ystäviltä ja puolitutuilta tulla meiliin ystäväpyyntöjä. Vastasin aina, että en minä oikeasti ole fb:ssä, ollaan kavereita tosielämässä, mutta en harrasta fb-kaveruuksia. Sain lopulta poistettua itseni sieltä, käsittääkseni, eli onnellinen loppu.

Eli olisin siis ilmeisesti voinut tehdä itseni näkymättömäksi? Eipä tullut mieleen eli en osannut, enkä hoksannut myöskään rekisteröityä salanimellä, kaipa niinkin olisin voinut tehdä. Pitäisi opetella tuntemattoman järjestelmän systeemit, ja kun olen sitä tarvinnut silloin kerran joskus viisi vuotta sitten ja nyt olisi ihan kiva käydä äänestämässä Erkkiä, niin eipä jaksa näin harvan tahdin takia nähdä opettelun vaivaa.

Mutta koskaanhan ei pidä sanoa ei koskaan. Voihan olla että jonain päivänä joku vielä minut vakuuttaa fb:n tarpeellisuudesta. :)
Avatar
rautu
Viestit: 6662
Liittynyt: 26 Tammi 2006 23:03

Viesti Kirjoittaja rautu »

FB taitaa olla jo vanhentuva juttu. Joku uusi kolkuttaa kuitenkin jo nurkan takana. Toistaiseksi sähköpostiviestit ovat riittäneet. Ei huvita lueskella jonkun aamukakkalla käyntikomekuksia jostain naamakirjasta. Olen kokenut koko asian turhaksi.
Kuva
Ei oo häränpäivää!!
Vänkäri
Viestit: 973
Liittynyt: 02 Marras 2010 11:47

Viesti Kirjoittaja Vänkäri »

Ymmärtääkseni kyseessä on sama heppu joka on kirjan kotomaan retkeilystään kirjan, vaiko kaksi tehnyt jajos näin on, niin ne olen lukenut, hienoiksi todennut ja uusien kirjotuksien lukemisen toiveet olisi minulle syy häntä äänestää.
Kohti korpea,kiitos.
Avatar
Louestaja
Viestit: 4320
Liittynyt: 12 Joulu 2006 12:48
Paikkakunta: Vesivehmaa

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

Yksi syy FB:n hylkimiselle voi olla sekin, ettei ole kavereita. On vaan hyvänpäivän tuttuja ja riitaisia sukulaisia? Olisi ikävä mennä someen ja huomata olevansa sielläkin yksin?

Erkkiä meinasin äänestää. Hän olisi ollut oiva retkeilijä tuonnekkin. Mutta: Fjällräven-login vaati saada profiilini, kaverilistani, sähköpostiosoitteeni ja syntymäpäiväni. En halunnut, että Fjällu alkaa spämmätä kavereideni seiniä riepumainoksillaan, joten se tyssäsi siihen. :(
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
Ile
Viestit: 402
Liittynyt: 08 Heinä 2006 07:17
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja Ile »

OS kirjoitti:
tyy kirjoitti:
varg62 kirjoitti:Face on persiistä ja vain ne joilla ei ole elämää oikeassa elämässä pakenee sinne.Minäkin tajusin sen ja lopetin käyttämisen.
Juu, juu.

Mutta ei ole pakko pelata niiden säännöillä. Kuorit vaan kermat kakusta.
Itselleni kerma ei käy laktoosi-intoleranssin vuoksi, mutta lähitulevaisuudessa voisin yrittää nyppiä rusinoita pullasta. :wink:
Minä aloitin rusinoiden nyppimisen reilu kuukausi sitten. Melontaseuran porukan yhteistoiminta tuntui siirtyneen Fb:n puolelle, enkä halunnut jäädä siitä osattomaksi. Olen aloittanut tiukalla linjalla ja kaveripiirini muodostuu vain harrastuskavereista. Sukulaisia ja muita ystäviä en ole Fb-kavereiksi ottanut yhtään. Etukäteisasenne ja pelot olivat hirveät, mutta ne ovat pääosin jääneet toteutumatta. Kaikkia hilavitkuttimia en vielä ymmärrä ja muutenkin toisinaan olo on kuin maalaispojalla Helsingin rautatieasemalla. Sivusto on nykytyylin mukainen, eli kaikkea mahdollista ärsykettä on tukittu tolkuttomasti samaan näkymään. Seuran viestinvaihtoon olen kuitenkin päässyt toivomallani tavalla mukaan ja olen päässyt myös katselmaan muita aiemmin näkymättömissä olleita fb-sivuja. Kaiken kaikkiaan olen tällä lyhyellä kokemuksella vielä plussan puolella.
Micke
Viestit: 2275
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Viesti Kirjoittaja Micke »

Facessahan voi olla vaikka nimellä "Matti Virtanen", jos ei halua kavereita. Itse olen facessa juurikin yhdistyksien tiedotuksen sinne siirtymisen vuoksi. Eipä tule paljoa päivityksiä itseltä, eikä kaveripyyntöjäkään, kun kukaan ei tunne nimestä.

Mutta asiaan, se että on kirjoittanut jonkun retkeilykirjan, ei vie ääntäni joltain nuorelta retkeilijätytöltä :wink: .
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
Vastaa Viestiin