Hätälähettimet (ei gsm) tai muut viestintälaitteet.

cobbo
Viestit: 700
Liittynyt: 22 Elo 2017 20:48

Viesti Kirjoittaja cobbo »

Kiitos kertomuksesta, hyvä tietää. Itselläni nykyisin myös inReach Mini. Oli tosi hyödyllinen reissussa muutenkin kuin pelkkänä SOS-viestimenä, säätiedotteiden tilaus ja viestintä kotiinpäin oli mukava ominaisuus.


Avatar
Setämies
Viestit: 187
Liittynyt: 24 Elo 2014 13:10

Viesti Kirjoittaja Setämies »

Kiinnostaa tuon inreach minin ominaisuudet, lähinnä se että montako itse ennalta määriteltyä viestiä siihen saa kirjoitettua?
kasperi
Viestit: 585
Liittynyt: 10 Maalis 2008 10:25

Viesti Kirjoittaja kasperi »

Setämies kirjoitti:Kiinnostaa tuon inreach minin ominaisuudet, lähinnä se että montako itse ennalta määriteltyä viestiä siihen saa kirjoitettua?
Ilmeisesti kolme ennalta määriteltyä viestiä ennalta määritetyille vastaanottajille (nämä eivät kuluta liittymän mahdollista viestimäärää). Lisäksi tuohon saa valmiita viestipohjia isomman määrän... Nämä kuluttavat mahdollista "saldoa"...
Täällä aika laaja arvostelu: https://www.dcrainmaker.com/2018/05/gar ... eview.html
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Olipa todella perusteellinen, kiitos!

Alkaa viehattamaan, koska gepsi tuntuu olevan sellainen patterisyoppo, ja onhan tuo kommunikaatio oleellinen turvallisuuslisa. Tuskinpa teen yli 2 vkon vaellusta, joten tuossa jaa myos "viestittamisvaraa"


– Has 20-day battery life with updates every 30 minutes
– Basic waypoint (esim. tuvat talteen) navigation/saving using compass-style display
– Can use paired phone app (without cellular service) to send complex messages/details
Avatar
Setämies
Viestit: 187
Liittynyt: 24 Elo 2014 13:10

Viesti Kirjoittaja Setämies »

Tässä alkaa vanhemmiten toi turvallisuus kiinnostaa enemmän koko ajan. Samaten toi viestipuoli, kun edelliselle 10 päivän vaellukselle tuli kaveri mukaan puolessa välissä, niin olisi ollut erittäin hyvä että olisi saatu yhteydet kuntoon, niin ei olisi ollut mitään epävarmuutta kohtaus paikasta. Eikä safety liittymän kk-maksu vuosisopimuksella ole kuin muutaman euron netflixiä kalliimpi!

Muutenkin jos turvallisuus asiaa miettii, niin se että on kaksi gepsia, toinen kartallinen mahdollista navigointia varten ja toinen viestintää joka on sitten varalla navigointiin. Tohon saa kuitenkin sen 500 reittipistettä talletettua, eli mahdollisen vaellusalueen kaikki tuvat ja tulipaikat!
Avatar
TiMoKo
Viestit: 3157
Liittynyt: 09 Huhti 2006 16:20
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TiMoKo »

Olen muutaman vuoden lainannut vaelluksille yellow brickkiä . Kännykän kautta kun sitä käyttää niin tekstien kirjoittaminen on helppoa (ei tarvita mitään etukäteen kirjoitettuja viestejä) ja viestin voi lähettää kenelle tahansa, jonka yhteystiedot löytyy kännykästä.

Juurikin tapaamisten sopimisessa siitä on ollut iloa, kun itse olen voinut olla jo viikon tunturissa ennen sovittua tapaamista, niin on voitu täsmentää tilannetta ennen kuin kaverit poistuu kännykän kuuluvuusalueelta.

Toinen asia miksi olen siitä pitänyt. Muutama kevät on ollut käsivarressakin sellainen että lumet häviää alta aikayksikön, niin säätietojen kyselyyn hyvä apu. Olen vain etukäteen sopinut kaverin kanssa, että hän päivittelee minulle säätiedotukset sen mukaan kuin kyselen.

Ja tietysti sijainnin jakaminen on tuolla helppoa.
Maailman suurinta viisautta on jälkiviisaus, valitettavasti sitä ei voi käyttää etukäteen.
"vaikkapa hulluna pidettäisiin"
https://timokokairankiertaja.blogspot.com/
Spitz
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Tammi 2012 13:56

Viesti Kirjoittaja Spitz »

Inreach mini 208 EUR Sportamoressa.
kasperi
Viestit: 585
Liittynyt: 10 Maalis 2008 10:25

Viesti Kirjoittaja kasperi »

Spitz kirjoitti:Inreach mini 208 EUR Sportamoressa.
Nyt oli hyvä löytö, kiitos! Meni tilaukseen :)
Avatar
sepeteus
Viestit: 1184
Liittynyt: 18 Tammi 2006 13:28
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja sepeteus »

Tilasinpa minäkin minin. Kiitos Spitzille vinkistä!
Lappi on vapautta kalenterin ja kellon orjuudesta.
eeki
Viestit: 102
Liittynyt: 04 Maalis 2006 22:20
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eeki »

Kiitos vinkistä.
Tilattu
4lbert
Viestit: 265
Liittynyt: 02 Maalis 2011 18:31

Viesti Kirjoittaja 4lbert »

Tänään ei löytynyt sportamoresga enää miniä. Harmi, olisi mennyt tilaukseen tuolla hinnalla.
Avatar
Setämies
Viestit: 187
Liittynyt: 24 Elo 2014 13:10

Viesti Kirjoittaja Setämies »

Tänään taas löytyy hintaan 226,90, joten kusti saa taas poljettavaa :D
https://www.sportamore.fi/tuote/163984- ... mini-svart?

Lisätty että tätä kirjoitettaessa oli 4 mustaa ja 3 punaista varastossa
invader
Viestit: 277
Liittynyt: 05 Tammi 2014 23:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja invader »

Onko jo kertynyt pitempiaikaisia kokemuksia tuosta vehkeestä (inReach Mini)?

Akkuhan siinä on kiinteä eikä itse vaihdettavissa. Lieneekö sama tilanne kuin kännyköissä eli akku menee vaihtoon 2 vuoden välein? Kustannus? Meneekö koko laite vaihtoon?

Pysyykö vempelettä lataamaan 5V virtapankin kautta?
kasperi
Viestit: 585
Liittynyt: 10 Maalis 2008 10:25

Viesti Kirjoittaja kasperi »

invader kirjoitti:Onko jo kertynyt pitempiaikaisia kokemuksia tuosta vehkeestä (inReach Mini)?

Akkuhan siinä on kiinteä eikä itse vaihdettavissa. Lieneekö sama tilanne kuin kännyköissä eli akku menee vaihtoon 2 vuoden välein? Kustannus? Meneekö koko laite vaihtoon?

Pysyykö vempelettä lataamaan 5V virtapankin kautta?
Ei ole itsellä ainakaan noin pitkää kokemusta. Mulla käyttö on reissuilla sitä, että kerran pari päivässä pistän "ookoota" kotia, eli akku ei pääse kyllä kulumaankaan. Usb piuhalla tuossa lataus tapahtuu, joten veikkaisimpa virtapankin toimivan.
Nyt kesällä viimeksi tuossa kotipihalla testailin, niin viestien viive oli minusta pitkähkö 4 min matkapuhelimeen saakka.
Pena10
Viestit: 137
Liittynyt: 25 Heinä 2016 11:52
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Pena10 »

Tuosta tavallisesta on kokemusta. Nyt neljäs vuosi menossa. Ei akku ongelmaa.
Vastaa Viestiin