Nappia ulkomailla painaneena voin vahvistaa että tulee. Suomen viranomaiset ottavat sitten yhteyttä paikallisiin viranomaisiin.Aaro kirjoitti:Kiitos, kyllä tuo kuulosti minun lähettimeltäni. Tuleeko häly Turkuun myös muualta maailmasta annetusta hälystä kuten Kanarian vuorilla sattuneesta onnettomuudesta?
Hätälähettimet (ei gsm) tai muut viestintälaitteet.
Garminilta tullut inReach mini joka näyttäisi miellyttävän pieneltä ja kevyeltä. Aikaisemmin katselin PLB:tä kuukausimaksuttomuuden ja koon takia, mutta inReach minin koko ei enää ole häiritsevä ja maksuplaninkin voi ottaa kuukausittain.
Laite on sen verran tuore että käyttökokemuksia tuskin löytyy, mutta vaikuttaisi kyllä omaan tarpeeseen aika passelilta (yksinvaellukset skandinavian Lapissa). Hinta kirpaisee, mutta toisaalta inReacheista pyydetyt vuokrahinnat ovat sellaisia että kolmella-neljällä viikon keikalla kustantaisi uuden laitteen...
Laite on sen verran tuore että käyttökokemuksia tuskin löytyy, mutta vaikuttaisi kyllä omaan tarpeeseen aika passelilta (yksinvaellukset skandinavian Lapissa). Hinta kirpaisee, mutta toisaalta inReacheista pyydetyt vuokrahinnat ovat sellaisia että kolmella-neljällä viikon keikalla kustantaisi uuden laitteen...
Mielenkiintoiselta näyttää tuo garmin. Spotillakin näkyy olevan uutuus:cobbo kirjoitti:Garminilta tullut inReach mini joka näyttäisi miellyttävän pieneltä ja kevyeltä. Aikaisemmin katselin PLB:tä kuukausimaksuttomuuden ja koon takia, mutta inReach minin koko ei enää ole häiritsevä ja maksuplaninkin voi ottaa kuukausittain.
Laite on sen verran tuore että käyttökokemuksia tuskin löytyy, mutta vaikuttaisi kyllä omaan tarpeeseen aika passelilta (yksinvaellukset skandinavian Lapissa). Hinta kirpaisee, mutta toisaalta inReacheista pyydetyt vuokrahinnat ovat sellaisia että kolmella-neljällä viikon keikalla kustantaisi uuden laitteen...
https://www.findmespot.com/spotx/lander.php
Vanha spot pitäisikin päivittää... käyttökustannus vanhalla sen verran noussut.
Eli koskeeko tuo aktivointimaksu(24,99€)vain vuosisopimuksia?
”Kaikista sopimuksista laskutetaan kuukausittain. Edellä esitetyt tilaussopimukset koskevat ainoastaan yksittäisiä kuluttajia. Sopimusten hinnat sisältävät paikallisen arvonlisäveron. Lisämaksut koskevat valitun sopimuksen ylittäviä tekstiviestejä, jäljityspisteitä ja sijaintien ping-hakuja. Rajattomat tekstiviestit tai rajattoman jäljityksen sisältävissä palvelusopimuksissa tekstiviestilähetys voi hidastua runsaassa käytössä. Tämä ei kuitenkaan vaikuta SOS-hätäviestilähetyksiin. Kaikista sopimuksista veloitetaan aktivointimaksu 24,99 €. Siirtyminen laajempaan vuosisopimukseen on maksutonta, mutta suppeampaan vuosisopimukseen siirtymisestä laskutetaan 29,99 €.
Freedom-sopimuksen tekemisestä laskutetaan vuosimaksu 29,99 €. Freedom-sopimusten vähimmäiskesto on 30 päivää. Uusi 30 päivän vähimmäiskesto koskee muutettuja Freedom-sopimuksia. Freedom-sopimuksen vaihtaminen on maksutonta. Palvelun voi keskeyttää kuukaudeksi kerrallaan maksutta. Explore-portaaliin tallennetut inReach-tiedot ovat edelleen käyttäjän käytettävissä, vaikka tilin käyttö on keskeytetty. Valittu sopimus uusitaan automaattisesti kuukausittain, ellei käyttäjä muuta tilivalintoja Explore-portaalissa.”
”Kaikista sopimuksista laskutetaan kuukausittain. Edellä esitetyt tilaussopimukset koskevat ainoastaan yksittäisiä kuluttajia. Sopimusten hinnat sisältävät paikallisen arvonlisäveron. Lisämaksut koskevat valitun sopimuksen ylittäviä tekstiviestejä, jäljityspisteitä ja sijaintien ping-hakuja. Rajattomat tekstiviestit tai rajattoman jäljityksen sisältävissä palvelusopimuksissa tekstiviestilähetys voi hidastua runsaassa käytössä. Tämä ei kuitenkaan vaikuta SOS-hätäviestilähetyksiin. Kaikista sopimuksista veloitetaan aktivointimaksu 24,99 €. Siirtyminen laajempaan vuosisopimukseen on maksutonta, mutta suppeampaan vuosisopimukseen siirtymisestä laskutetaan 29,99 €.
Freedom-sopimuksen tekemisestä laskutetaan vuosimaksu 29,99 €. Freedom-sopimusten vähimmäiskesto on 30 päivää. Uusi 30 päivän vähimmäiskesto koskee muutettuja Freedom-sopimuksia. Freedom-sopimuksen vaihtaminen on maksutonta. Palvelun voi keskeyttää kuukaudeksi kerrallaan maksutta. Explore-portaaliin tallennetut inReach-tiedot ovat edelleen käyttäjän käytettävissä, vaikka tilin käyttö on keskeytetty. Valittu sopimus uusitaan automaattisesti kuukausittain, ellei käyttäjä muuta tilivalintoja Explore-portaalissa.”
Systeemi menee niin, että menee ensimmäisen kerran tuo aktivointi maksu ja sitten jatkossa vuosi maksu 29 €. Kuukausi pysäytyksistä ja uudelleen aktivoinneista ei mene lisämaksuja.
Silloin kun tuota ei ollut vielä Suomessa myynnistä (hankin tuon ulkomailta), oli tuo vuosimaksu vielä 24,90 $. Nyt kun on tullut Suomeen virallisesti on laskutus muuttunut euroiksi ja vielä hinnat kohonneet.
Silloin kun tuota ei ollut vielä Suomessa myynnistä (hankin tuon ulkomailta), oli tuo vuosimaksu vielä 24,90 $. Nyt kun on tullut Suomeen virallisesti on laskutus muuttunut euroiksi ja vielä hinnat kohonneet.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: 04 Elo 2010 18:09
Tältä sivulta löytyy taulukko inReach-sopimuksista, niiden ehdoista, sisällöistä ja hinnoista.lumipyry kirjoitti:Ok
Kiitos tiedoista.
Täytyy vielä harkita plb:tä olisi huokeampi ylläpitää.Inreach liittymässä on varmaan jatkossakin varauduttava hinnan korotuksiin.
https://explore.garmin.com/fi-FI/inreach/
Huokeimmillaan Safety-vuosisopimuksen hinta on 14,99 €/kk. Itselläni on Recreation-vuosisopimus 29,99 €/kk. Siihen sisältyy itselleni riittävästi viestejä yms., joten muita kuluja ei tule. Katsoin parhaaksi tehdä vuosisopimuksen, jolloin kuukausihinta on alempi, mutta silloin on maksettava vuoden kaikista kuukausista. Joillekin voi tulla edullisemmaksi maksaa korkeampi kuukausihinta ja maksaa vain niistä kuukausista, jolloin laitetta tarvitsee.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: 04 Elo 2010 18:09
Valitettavasti jouduin ensimmäisen kerran käyttämään Garmin InReachin SOS palvelua.
Sain jalkani siihen kuntoon, että joutuivat hakemaan Aslakilla Meekolta.
Kansainvälinen hätäkeskus oli palvelukokemuksena esimerkillinen. Tuli viestiä koko ajan mikä oli tilanne ja milloin on arvioitu saapumisaika. Säännöllisesti kysyttiin vointia yms. Vaimolle oli soitettu myös, koska hän oli palvelussa ICE henkilö. Onneksi olin laittanut viestiä jo vaimolle, niin ei tullut yllätyksenä.
Minun piti itse sulkea case, kun oli varmasti päässyt pois.
Sain jalkani siihen kuntoon, että joutuivat hakemaan Aslakilla Meekolta.
Kansainvälinen hätäkeskus oli palvelukokemuksena esimerkillinen. Tuli viestiä koko ajan mikä oli tilanne ja milloin on arvioitu saapumisaika. Säännöllisesti kysyttiin vointia yms. Vaimolle oli soitettu myös, koska hän oli palvelussa ICE henkilö. Onneksi olin laittanut viestiä jo vaimolle, niin ei tullut yllätyksenä.
Minun piti itse sulkea case, kun oli varmasti päässyt pois.
Mukava kuulla että SOS-palvelu toimi niin kuin pitikin. Itselläni on tuo sama laite mukana reissuissani nykyisin. Toivottavasti jalka paranee kuntoon, mahdollisuudethan ovat huomattavasti paremmat kun pääsee heti hoitoon, eikä tarvitse yrittää kipeällä jalalla päästä kairasta pois.
Paljonko meni aikaa kutsun lähettämisestä, siihen kun kyyti saapui, Aslakin tukikohta lienee Sodankylässä. Ilmeisesti tämä oli myös heille ensimmäinen Garminin kautta tehty pelastustehtävä.
Paljonko meni aikaa kutsun lähettämisestä, siihen kun kyyti saapui, Aslakin tukikohta lienee Sodankylässä. Ilmeisesti tämä oli myös heille ensimmäinen Garminin kautta tehty pelastustehtävä.
9:37 apupyyntö lähti.
12:17 tuli helikohteri.
Siinä välissä tuli arvio 1 -2 tuntia ja siitä viestistä 1,5 tuntia kun tuli perille.
Huomasin jälkeenpäin kun pääsin puhelinverkon ääreen, että Lapin hätäkeskus oli soittanut ja laittanut tekstiviestiä ja olivat yrittäneet kontaktoida. Eli oli uusi asia heille, että tuli tuota kautta.
SOS keskus ei sulje casea, ennen kuin käyttäjä itse kuittaa, että on turvassa.
12:17 tuli helikohteri.
Siinä välissä tuli arvio 1 -2 tuntia ja siitä viestistä 1,5 tuntia kun tuli perille.
Huomasin jälkeenpäin kun pääsin puhelinverkon ääreen, että Lapin hätäkeskus oli soittanut ja laittanut tekstiviestiä ja olivat yrittäneet kontaktoida. Eli oli uusi asia heille, että tuli tuota kautta.
SOS keskus ei sulje casea, ennen kuin käyttäjä itse kuittaa, että on turvassa.