Tarvitseeko vedenpitäviä vaatteita?

hartsuherra
Viestit: 140
Liittynyt: 31 Heinä 2013 09:13

Viesti Kirjoittaja hartsuherra »

Tästä tuli ajankohtainen asia itsellenikin, sillä jälkikasvu "pölli" juuri muutaman vuoden vanhan kuoritakkini. Poika huomasi että vaellustakkini kestää vettä ulkoillessa ja pyöräillessä toisin kun omansa. Osin harmittaa sillä takki on edelleen priimakunnossa.

Uusi takki siis tarvitaan. Olen mennyt käytännössä aina yhden takin systeemillä. Eli takki toimii sadetakkina kurjassa säässä sekä tauko- ja leiritakkina kylmissä ja tuulisissa olosuhteissa. Myös huiputuksissa tarvitaan takkia. Vanha takkini ei ollut varsinainen sadetakki vaan melko edullinen ja kevyt peruskuoritakki 8848, jossa vedenpitävyys 10000mm. Pidin takista enkä kokenut koskaan merkittävää kastumis- tai hikoiluongelmaa vaikka on menty pitkiäkin päivämatkoja sateessa ... ehkä vauhti on sitten ollut hitaampaa. Normaalisti tämä ainoa takkini on rinkan sivutaskussa, sillä viileissä sateettomissa olosuhteissa olen käyttänyt kaikkialla, myös avotunturissa, viimeiset kymmenen vuotta samaa 35€ maksanutta kauluksellista villapusakkaa. Ostin sen alennusmyynneistä ja pusakka on ilmeisesti golfareille syyskäyttöön valmistettua vaatetusta. Siinä on tuulenpitävä välivuori ja ihmekyllä päällyskangas on kestänyt rinkan kantamista.

Mistä uusi vastaava takki? Onko kenellekään kokemuksia Fjellun Eco-Trail Jacketista. Ulkonäon ja specsien perusteella voisi olla muuten melko vastaava kuin vanha takkini mutta vedenpitävyys parempi.


uNNa
Viestit: 240
Liittynyt: 14 Elo 2009 09:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uNNa »

^

Tai sitten vaadit omasi takaisin ja ostatte pojalle ulkoilu- ja pyöräilykäyttöön oman takin :P
tst
Viestit: 6535
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Re: Tarvitseeko vedenpitäviä vaatteita?

Viesti Kirjoittaja tst »

Uuden alustan? testausta. Sadevehkeet on ollut aina kesäisin mukana, mutta harvoin jos koskaan olen niihin turvautunut ja viime aikoina mukana on ollut pelkästään sellainen luhka tms. kevyt ja ilmava viitta, umpisadeasu päällä pakahtuu pikimmiten.
Vastaa Viestiin