Apuvälineet, eräelämän pullamössö

Vänkäri
Viestit: 973
Liittynyt: 02 Marras 2010 11:47

Viesti Kirjoittaja Vänkäri »

Eloonjäämiskurssit ei ole ihan vieraita. Mutta en mä pidä omaa puuhaani minään ehdontahdon kärvistelynä ja eloonjäämistelynä, vaan omana tapanani jossa osana vaikuttaa lompakko, kuten myös haluni pysytellä erossa mistä haluan, esim niistä sadekamppeista.

Jos suinkin voin,kehtaan, saan ja tollain, niin tottamooses teen tulet, olen parantumaton tuleentuijottelija ja reissu ilman nuotiota ei oikein ole reissu eikä mikään :wink:


Kohti korpea,kiitos.
Avatar
rellusitikka
Viestit: 2645
Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja rellusitikka »

Vänkäri kirjoitti:Eloonjäämiskurssit ei ole ihan vieraita. Mutta en mä pidä omaa puuhaani minään ehdontahdon kärvistelynä ja eloonjäämistelynä, vaan omana tapanani jossa osana vaikuttaa lompakko, kuten myös haluni pysytellä erossa mistä haluan, esim niistä sadekamppeista.

Jos suinkin voin,kehtaan, saan ja tollain, niin tottamooses teen tulet, olen parantumaton tuleentuijottelija ja reissu ilman nuotiota ei oikein ole reissu eikä mikään :wink:
Säiden armoilla sinäkin, reagoitko metsäpalovaroitukseen ?
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
Avatar
Kaarle Suurehko
Viestit: 1778
Liittynyt: 22 Joulu 2011 19:26

Viesti Kirjoittaja Kaarle Suurehko »

rellusitikka kirjoitti:
Vänkäri kirjoitti:Eloonjäämiskurssit ei ole ihan vieraita. Mutta en mä pidä omaa puuhaani minään ehdontahdon kärvistelynä ja eloonjäämistelynä, vaan omana tapanani jossa osana vaikuttaa lompakko, kuten myös haluni pysytellä erossa mistä haluan, esim niistä sadekamppeista.

Jos suinkin voin,kehtaan, saan ja tollain, niin tottamooses teen tulet, olen parantumaton tuleentuijottelija ja reissu ilman nuotiota ei oikein ole reissu eikä mikään :wink:
Säiden armoilla sinäkin, reagoitko metsäpalovaroitukseen ?
Kun sade kastelee vaatteet, metsäpalon riski yleensä loppuu.
Vänkäri
Viestit: 973
Liittynyt: 02 Marras 2010 11:47

Viesti Kirjoittaja Vänkäri »

Joo, reagoin tietty. Sammutan tulen ja vilkuilen selän taakse ettei kukaan ollu näkemässä :D

No ei vaan, kyllä minä pyrin kattoon mihin, millaiset, millaiselle alustalle kynsitulet teen, saati ne valkosen miehen roviot. Risukeitin on hyvä tällasella hetkellä olla repussa, mutta ei sillä kuivailla noin vaan nenäliinaa kummempia, vaan pitää olla ja "kärsiä" märissä vaatteissa, ottaa moukku murheeseen ja lämmikkeeksi, ja kirota gorepellet. :D
Kohti korpea,kiitos.
Avatar
rellusitikka
Viestit: 2645
Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja rellusitikka »

Anteeksi tämä kärkevä keskustelu, mielestäni ketjun paikka olisi hölynpölyssä,
mutta näillä mennään.
Lisäksi olen miltei samaa mieltä, puran tässä vaan aikani ratoksi
omaa kenkutustani kanssaeläjille koska yksinvaellukseltani pistettiin
maitojunaan kesken reissun.
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
Avatar
Louestaja
Viestit: 4320
Liittynyt: 12 Joulu 2006 12:48
Paikkakunta: Vesivehmaa

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

Kaarle Suurehko kirjoitti:Kun sade kastelee vaatteet, metsäpalon riski yleensä loppuu.
Paino sanalla "yleensä". Varsinkin pitkän kuivan kauden jälkeen ensimmäinen sade ei juuri pintaa syvemmälle pääse.
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
matti the man
Viestit: 29
Liittynyt: 17 Kesä 2010 11:42

Viesti Kirjoittaja matti the man »

Moropäivää.

Kuva
Thermarest luxurylite ultralite cot

Onko jollain kokemusta thermarestin "kenttäsängystä"?
Kallis on, mutta houkutteleva. Tullut nukuttua metsässä yleensä 3cm patjalla ja myös riippukeinussa, mutta nihkeetä se on. Paikat puutuu eikä hyvää asentoa löydy. Se on harmillista, koska muuten ulkoilma on paraspaikka nukkua ikinä.
Mielipiteitä kehiin..!
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Hauska kun naita rajatapauksiakin on (vihdoin) tuotu tanne keskusteltaviksi, tuo yo. "maasta-kohotus"... en kutsu sita kenttavuoteeksi (paitsi, etta nyt kun se on tuotu markkinoille, niin ehka oliskin pitanyt hankkia se + pari porontaljaa kampalle, eika hankkimaani hankalasti koottavaa/ purettavaa kenttasankya?).

Aloituksen listasta annan "ruksin" vain neljannelle ja viimeiselle (eli eivat siis ole p.m.)
"yhä enemmän on tullut esiin erilaisten apuvälineiden käyttö turvaamaan ja helpottamaan eräelämää. On maastopyörää, eräkärryä, kävelysauvaa, keittimiä, elektroniikkaa ja kommunikointivälineitä.)
L-J
Viestit: 477
Liittynyt: 24 Maalis 2010 09:31

Viesti Kirjoittaja L-J »

matti the man kirjoitti:Onko jollain kokemusta thermarestin "kenttäsängystä"?
Tuollaisen hankin, mutta vasta keväällä. On uusi malli, joten siihen voi tulla päivityksiä ensi kaudelle.
Avatar
OS
Viestit: 8142
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

L-J kirjoitti:
matti the man kirjoitti:Onko jollain kokemusta thermarestin "kenttäsängystä"?
Tuollaisen hankin, mutta vasta keväällä. On uusi malli, joten siihen voi tulla päivityksiä ensi kaudelle.
Onko mitään hajua hinnasta?
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

matti the man kirjoitti:Onko jollain kokemusta thermarestin "kenttäsängystä"?
Muistelen, että jollakulla olisi tuollainen mennyt rikki. En muista oliko siitä puhettä täällä vai olenko kuullut jostakin muualta. Varaosat saattavat olla kalliita, jos niitä edes saa.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
haahuilija
Viestit: 535
Liittynyt: 10 Loka 2006 19:52

Viesti Kirjoittaja haahuilija »

OS kirjoitti:Onko mitään hajua hinnasta?
239€ ja vastaava "hyvin hengittävästä, joustamattomasta verkkokankaasta" 249€.
L-J
Viestit: 477
Liittynyt: 24 Maalis 2010 09:31

Viesti Kirjoittaja L-J »

OS kirjoitti:Onko mitään hajua hinnasta?
Paras tarjous tähän mennessä on ollut 199 €, 262 € taitaa olla Suomessa lähtöhinta.

Tuosta löytyy myös mesh malli joka on verkkokangasta.

Lisäys: Olinpa hidas
Avatar
Sokosti Suomujoki
Viestit: 2405
Liittynyt: 26 Syys 2008 22:37

Re: Apuvälineet, eräelämän pullamössö

Viesti Kirjoittaja Sokosti Suomujoki »

Eräkulkuri kirjoitti:Kun olen seuraillut näitä keskusteluja, niin yhä enemmän on tullut esiin erilaisten apuvälineiden käyttö turvaamaan ja helpottamaan eräelämää. On maastopyörää, eräkärryä, kävelysauvaa, keittimiä, elektroniikkaa ja kommunikointivälineitä.

Onneksi olen saanut kokea ajan, jolloin asiat olivat toisin.
Itäkairan prinsessallakin on jo Spot, koskahan Eräkulkurilla? 8)
Jokainen gramma on liikaa - http://sokosti.wordpress.com/

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
Avatar
Luiro
Viestit: 507
Liittynyt: 03 Elo 2007 12:55

Re: Apuvälineet, eräelämän pullamössö

Viesti Kirjoittaja Luiro »

Sokosti Suomujoki kirjoitti:
Eräkulkuri kirjoitti:Kun olen seuraillut näitä keskusteluja, niin yhä enemmän on tullut esiin erilaisten apuvälineiden käyttö turvaamaan ja helpottamaan eräelämää. On maastopyörää, eräkärryä, kävelysauvaa, keittimiä, elektroniikkaa ja kommunikointivälineitä.

Onneksi olen saanut kokea ajan, jolloin asiat olivat toisin.
Itäkairan prinsessallakin on jo Spot, koskahan Eräkulkurilla? 8)
Tuoltahan se Prinsessan kommentti Spotista löytyy ihan painettuna sanana uusimmasta Suomen Luonto-lehdestä, joka ilmestyi pe 15.11.2013, siitä tämä lainaus.
"On aina ollut metsä ja kaira.
Sinne minä olen aina mennyt, kun on ollut vaikeaa.
Sinne minä olen aina mennyt, kun olen ollut onnellinen".
Juhani Valli, 2007
Vastaa Viestiin