Rääkkää ja päästä

sepe
Viestit: 180
Liittynyt: 20 Marras 2007 09:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja sepe »

Korpijaakko kirjoitti:
sepe kirjoitti:Selvensi kyllä ja näin olin asian kuvitellutkin. Olen samoilla linjoilla, hyväksyttäviä syitä kalastukseen (tai metsästykseen) ovat pyynti ravinnoksi tai joissain tapauksissa kannanhoidolliset toimenpiteet, esim. järvien kunnostus.
Mikä on mielipiteesi, onko hyväksyttävää jos ensisijainen syy on nautinto, vaikka saaliinsa söisikin? Me kaikki pärjättäisiin myös kasviruualla ilman kalastusta ja metsästystä...
Itse harrastan kalastusta (ja metsästystä), koska saan nautintoa siitä että olen pyynnissä aina siihen saakka kun olen mahdollisen saaliin valmistanut ruuaksi. Toisaalta tunnen myös henkilöitä, jotka kyllä kalastavat, mutta eivät itse syö kalaa. Näissäkin tapauksissa saalis tulee hyödynnettyä ja motiivit kalastukseen ovat myös sosiaalisia.

Mikäli henkilö kalastaa vain pelkästään kalastuksen tuoman nautinnon vuoksi, mutta saalis kuitenkin hyödynnetään, on se ainakin hyväksyttävämpää kuin c&r-kalastus. Voin tuontyylisen kalastuksen kuitenkin hyväksyä kunhan saalille ei aiheuteta tarpeetonta kipua ja kärsimystä. Siitä huolimatta kalastus pelkästään kalastuksen vuoksi tuntuu henkilökohtaisesti hieman erikoiselta.


sahamies
Viestit: 4644
Liittynyt: 01 Touko 2010 08:58

Viesti Kirjoittaja sahamies »

Tämän jutun kalamiehet ovat mielestäni oikeilla jäljillä, silloin kun puhutaan pyydystä ja päästä kalastuksesta.
Ensimmäinen kuha tarttui jigiin, pituudeltaan 64 cm, juuri sopiva otettavaksi ruokakalaksi.
Seuraavat, reilusti ensimmäistä isompi kuha ja sitten järkyttävän iso 9 kiloinen kuha päästettiin takaisin.
Hienoa toimintaa.

http://www.iltalehti.fi/iltvluontojaela ... =aamulehti
Kullervo
Viestit: 997
Liittynyt: 10 Elo 2013 16:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kullervo »

sahamies kirjoitti:Tämän jutun kalamiehet ovat mielestäni oikeilla jäljillä, silloin kun puhutaan pyydystä ja päästä kalastuksesta.
Ensimmäinen kuha tarttui jigiin, pituudeltaan 64 cm, juuri sopiva otettavaksi ruokakalaksi.
Seuraavat, reilusti ensimmäistä isompi kuha ja sitten järkyttävän iso 9 kiloinen kuha päästettiin takaisin.
Hienoa toimintaa.

http://www.iltalehti.fi/iltvluontojaela ... =aamulehti
Huh huh, mik mörkö :)
Olipa hieno pätkä!
PyyMetso
Viestit: 740
Liittynyt: 25 Elo 2016 14:24

Viesti Kirjoittaja PyyMetso »

Pyydystä ja päästä ... kaikkia iljettävyyksiä tämä yltäkylläinen nykyaika tuo tullessaan.
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

Maanpäällisiä eläimiäkin voisi jalouden hengessä ryhtyä ampumaan värikuulilla tai vaikka nukutusnuolilla. Mitähän siitä sanottaisiin?
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
PyyMetso
Viestit: 740
Liittynyt: 25 Elo 2016 14:24

Viesti Kirjoittaja PyyMetso »

^Tai sitten voisi metsäpomoja sulkea lukkojen taakse elokuvateatteriin vuorokaudeksi ja pakottaa katselemaan luonnonsuojelupropagandaa, minkä jälkeen heidät vapautettaisiin.
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

PyyMetso kirjoitti:^Tai sitten voisi metsäpomoja sulkea lukkojen taakse elokuvateatteriin vuorokaudeksi ja pakottaa katselemaan luonnonsuojelupropagandaa, minkä jälkeen heidät vapautettaisiin.
:) Kauheita zombiehirviöitä alkaisi vaaniskella metsäpalstoilla....

Vähän kun vielä jatketaan, niin joku moittii OT:ksi. 8)
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

Tässä vähän filosofisempi juttu Yleltä keskustelun uudelleen kirvoittamiseksi.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
koutsa
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Maalis 2007 22:48

Viesti Kirjoittaja koutsa »

Ihminen on luomakunnan herra. Filosofin pähkäilyyn totean Speden sketsiä lainaten entä sitten.

Vähän provona
-Suomessa on satoja vankeja, joiden olosuhteet ovat inhimillisemmät kuin tuhansien lainkuuliaisesti eläneiden vanhusten.
-Suomessa on satoja koiria, joiden elämänlaatu on korkeampi kuin kahden miljardin ihmisen.
amatööri
Viestit: 3486
Liittynyt: 05 Kesä 2009 07:20

Viesti Kirjoittaja amatööri »

Tiedä tuosta filosofin ajatuksista mutta aika nopsaan kalalta lähtee henki,oli sitten pilkkikala tai kesäkalastuksen yhteydessä saatu kala.Pappi heilahtaa,taju kankaalle ja saman tein lasken veret.Ei ehdi tukehtua.

En ole oppinut tähän päivään mennessä leikkimään ruualla.
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
hannes
Viestit: 10739
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Yleensä kalan tukehtuminen tapahtuu isommilla pyydyksillä massasaaliilla , vaan näkee jäällekin pilkkijän jättämiä kaloja kouristelevan.
On tuosta täällä ennenkin ollut puhetta.

Jopa madoilla on todettu hermojärjestelmä, joten kipua nekin tuntevat kun koukkuun tungetaan. Tuon (joku tutkimus muistaakseni aikojen takaa) aikoinaan luettuani, en matoa ole iljennyt enää käyttää.
tst
Viestit: 6535
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

^Jep, eipä sitä kunnon nuhteeton tohi juuri ruohikollakaan kävellä sillä heinällähän on kirliankuvauksen mukaan sielu. Vihreät ovat löytäneet myös ötököiden valtaisat henkiset kyvyt. https://goo.gl/wR8NCJ
KaukoAntero
Viestit: 475
Liittynyt: 22 Heinä 2008 13:03
Paikkakunta: Pori / Helsinki

Viesti Kirjoittaja KaukoAntero »

tst kirjoitti:.... heinällähän on kirliankuvauksen mukaan sielu.... https://goo.gl/wR8NCJ
Jospa nyt ei kuitenkaan tungettaisi huuhaata asiallisen luonnontieteellisen tutkimuksen rinnalle :-).

Kauko
Jii.Pee
Viestit: 1074
Liittynyt: 22 Huhti 2010 23:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jii.Pee »

https://www.stara.fi/2015/11/02/kasvi-t ... a-syodaan/

Ei kannata kävellä ainakaan metsässä tai missään heinikoissa. Eikö se ole kasvien rääkkäystä? Kasveja ei ainakaan kannata enää syödä.
hannes
Viestit: 10739
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Ette osaa tehdä näköjään eroa rääkkäyksen ja normaalin elämän ylläpitämisen välillä. Ihmisen se pitäisi ymmärtää vaikka välillä heikolta näyttää.

Kasvit puolustautuvat monella tapaa hyökkäyksiä vastaan - esim. vaikkapa pahan maun tai myrkyn erittämisellä vaaran uhatessa.

Vihreissä on moneen lähtöön. Ovat kuitenkin vähemmistössä itikan pelkotilojen ymmärtäjät :lol: Jos jotkut reaalielämästä irtautuneet heidän joukossa noin ajattelevatkin, ei se tarkoita koko porukkaa.

Olen huomannut että pölvästejä löytyy joka puolueesta!
Vastaa Viestiin