Nuudeliin makua

Avatar
Luiro
Viestit: 507
Liittynyt: 03 Elo 2007 12:55

Viesti Kirjoittaja Luiro »

Minulla se on tuo chili, joka saa hien pintaan ja vatsan sekaisin. Ei ole kiva retkeillä kun joka toisen kuusen juurella saa olla pyllistelemässä :oops:
Kiitoksia lukuisista vaihtoehdoista: sunnuntain retkellä sekoitin nuudeliin murskattua metukkaa, oli hyvää. Seuraavaksi laitan kuivaa lihaa ja kuivattua kalaa.


"On aina ollut metsä ja kaira.
Sinne minä olen aina mennyt, kun on ollut vaikeaa.
Sinne minä olen aina mennyt, kun olen ollut onnellinen".
Juhani Valli, 2007
noppatoppa
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Touko 2011 10:52
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja noppatoppa »

Taitaa nykytietämyksen valossa olla natriumglutamaatti olla ihan yhtä vaarallista ja toisaalta vaaratonta kuin suolakin. Paketeissa olevat rasvapussit sen sijaan ovat usein palmuöljyä, jota kannattanee vältellä, ainakin suurempina määrinä.
tst
Viestit: 6560
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Luiro kirjoitti:Minulla se on tuo chili, joka saa hien pintaan ja vatsan sekaisin.
Minulla lähtee hiki virtaamaan jo pelkästään jos syön vaikka pippuripihvin. Hiki valuu tosiaan noroina ja pelkästään päästä, härskin näköistä hommaa varmaan sivullisten silmin enkä itsekään nauti moisesta luonnonilmiöstä. Testailen juuri Pirkan katkarapunuudelia, ainakin Yum Yum - ja Mama-merkkiset ovat hyviä ja niitä valkkaankin seuraavalle reissulle. Kourallinen cuscusia joukkoon ja saa hyvin potkua, pari kolme näkkäriä rouskuttaa siinä samalla. Siinäpä se vajaan viikon eines onkin, parille ekalle päivälle tuoretavaraa ja toivottavasti kalaa eri muodoissa olisi tarjolla päivittäin - savustettuna, loimutettuna, hiillostettuna ja keitettynä, nam. :)
Korpijaakko
Viestit: 6935
Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpijaakko »

Jossain olen tämän jo maininnut, mutta jos nuudeleiden valmiit maustepussit tympivät, niin Skurkan maapähkinävoinuudelit ovat varsin hyviä.

Itse laitan reseptistä poiketen sekaan sekä rusinoita että pähkinöitä. Muuten olen mennyt aikalailla reseptiä seuraillen, ehkä mittasuhteet vähän vaihdellut kun näppituntumalla sekoittaa soosin ennen lähtöä. Purkillinen soosia ja paketti edullisempia maustamattomia nuudeleita (yleensä viiden levyn pakkauksessa), jotka voi vielä murskata, niin menevät pienempään tilaan. Siitä sekoittaa kattilaan suunnitelman tai nälän mukaisen annoksen. Jos ei pidä chilistä, niin jättää sriracha-kastikkeen pois.
Vastaa Viestiin