Älypuhelin navigaattorina

LauriA
Viestit: 1152
Liittynyt: 14 Tammi 2017 17:19

Re: Älypuhelin navigaattorina

Viesti Kirjoittaja LauriA »

Aaro kirjoitti: 25 Touko 2026 22:00
KaukoAntero kirjoitti: 25 Touko 2026 21:41 Karttaselain niminen sovellus. Toimii hyvin ja saa maanmittauslaitoksen kartat, myös off-line, kun maksaa n.kympin.

Kauko
Kiitos,
Mistä sovelluskaupasta Karttaselain sovelluksen saa ja mahtuuko koko Suomen aineisto muistiin. Norjalla on sitten varmaan joku muun niminen selain?
Locusmap + kartat.hylly.org.


diver
Viestit: 3649
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Re: Älypuhelin navigaattorina

Viesti Kirjoittaja diver »

Tracker.Päivittyvät Maanmittauslaitoksen kartat ja ilmakuvat.Norja,Ruotsi ja Viro kuuluu pakettiin."kallis"
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
KaukoAntero
Viestit: 575
Liittynyt: 22 Heinä 2008 13:03
Paikkakunta: Pori / Helsinki

Re: Älypuhelin navigaattorina

Viesti Kirjoittaja KaukoAntero »

Aaro kirjoitti: 25 Touko 2026 22:00
KaukoAntero kirjoitti: 25 Touko 2026 21:41 Karttaselain niminen sovellus. ...

Kauko
Kiitos,
Mistä sovelluskaupasta Karttaselain sovelluksen saa ja mahtuuko koko Suomen aineisto muistiin. Norjalla on sitten varmaan joku muun niminen selain?
Minulla(kin) on Applen puhelin, niin sen sai App Storesta. Mahtuuko, riippuu kai puhelimen muistista. Itse olen ladannut vain oletetulle retkialueelle kerrallaan.

Kauko
Jouni
Viestit: 1400
Liittynyt: 24 Huhti 2006 20:43

Re: Älypuhelin navigaattorina

Viesti Kirjoittaja Jouni »

LauriA kirjoitti: 26 Touko 2026 09:23
Aaro kirjoitti: 25 Touko 2026 22:00
mahtuuko koko Suomen aineisto muistiin. Norjalla on sitten varmaan joku muun niminen selain?
Locusmap + kartat.hylly.org.
Tällä kombolla ainakin mahtuu kevyesti koko Suomi.
Jounin kirjamyymälä: Pitkät vaellukset, Kainuun ja Koillismaan retkeilyopas, Vaeltajan erämaat, Talviretkeilijän opas, Vaellustarinoita, Retkeilijän kansallispuistot, Pohjois-Suomen vaellusreitit, Suomen autiotuvat...
diver
Viestit: 3649
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Re: Älypuhelin navigaattorina

Viesti Kirjoittaja diver »

Android puhelin ja muistikortti.Locusmapsissa tuo mtk suomi sieltä hylly.orgista näyttää ruotsin ja norjan siinä missä suomenkin.polut,rakennukset jne.
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
LauriA
Viestit: 1152
Liittynyt: 14 Tammi 2017 17:19

Re: Älypuhelin navigaattorina

Viesti Kirjoittaja LauriA »

Itsellä mtk suomi loppuu rajalle. Mutta saa netistä hankittua lisää karttapaloja ruotsin puolelle. Norjasta ei tietoa.

Kuva

Kuva

Eli nämä toimii offline tilassa ilman nettiä. Hinta 0€.
diver
Viestit: 3649
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Re: Älypuhelin navigaattorina

Viesti Kirjoittaja diver »

diver kirjoitti: 26 Touko 2026 19:55 Android puhelin ja muistikortti.Locusmapsissa tuo mtk suomi sieltä hylly.orgista näyttää ruotsin ja norjan siinä missä suomenkin.polut,rakennukset jne.
Anteeksi osaamattomuuteni.Eihän se mitään ruotsia ja norjaa näytä muuta kuin sen pohjakartan.
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
kepsilla
Viestit: 781
Liittynyt: 18 Kesä 2007 15:54

Re: Älypuhelin navigaattorina

Viesti Kirjoittaja kepsilla »

Androidissa OruxMaps sovellukseen voi ladata alle 2Gt kokoisen Garmin .img koko Suomen maastokartta tiedoston
https://kartat-dl.hylly.org/2026-05-26/ ... parcel.img
sen sijaan ,että lataisi 5Gt kokoisen Androidille tarkoitetun kartan .

Tuo hylly.org:n uusi AMOLED näytölle tehty versio kartasta näyttää enemmän yksityiskohtia alhaisemmalla suurennos tasoilla.

Norjan topo karttoja saa ladattua WMTS palvelusta ilmaiseksi. Ohjeet lataamiseen löytyy blogista.
GPS vaeltaja
Avatar
jalmari
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Maalis 2006 01:37
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Älypuhelin navigaattorina

Viesti Kirjoittaja jalmari »

Olen käyttänyt karttaselainta yli 10 vuotta, ja garmin coloradon hajottua(tai siis se rullanappula hajosi) olen parille reissulle ottanut karttaselaimeen offline kartan. Sovellus on tuttu niin ei tee mieli vaihtaa. Norjan maastokartat on myös sovelluksessa.

Maksulliseen tilaukseen tulee myös muuta lisämateriaalia.
On se kohtuu edullista kun muistelee että aikanaan garminiin koko maan kartta maksoi 200€
Siellä se hernes toveriaan ehtii mutta turhaa on työnsä.
Vastaa Viestiin