Locusmap + kartat.hylly.org.Aaro kirjoitti: ↑25 Touko 2026 22:00Kiitos,KaukoAntero kirjoitti: ↑25 Touko 2026 21:41 Karttaselain niminen sovellus. Toimii hyvin ja saa maanmittauslaitoksen kartat, myös off-line, kun maksaa n.kympin.
Kauko
Mistä sovelluskaupasta Karttaselain sovelluksen saa ja mahtuuko koko Suomen aineisto muistiin. Norjalla on sitten varmaan joku muun niminen selain?
Älypuhelin navigaattorina
Re: Älypuhelin navigaattorina
Re: Älypuhelin navigaattorina
Tracker.Päivittyvät Maanmittauslaitoksen kartat ja ilmakuvat.Norja,Ruotsi ja Viro kuuluu pakettiin."kallis"
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
-
KaukoAntero
- Viestit: 575
- Liittynyt: 22 Heinä 2008 13:03
- Paikkakunta: Pori / Helsinki
Re: Älypuhelin navigaattorina
Minulla(kin) on Applen puhelin, niin sen sai App Storesta. Mahtuuko, riippuu kai puhelimen muistista. Itse olen ladannut vain oletetulle retkialueelle kerrallaan.
Kauko
Re: Älypuhelin navigaattorina
Tällä kombolla ainakin mahtuu kevyesti koko Suomi.
Jounin kirjamyymälä: Pitkät vaellukset, Kainuun ja Koillismaan retkeilyopas, Vaeltajan erämaat, Talviretkeilijän opas, Vaellustarinoita, Retkeilijän kansallispuistot, Pohjois-Suomen vaellusreitit, Suomen autiotuvat...
Re: Älypuhelin navigaattorina
Android puhelin ja muistikortti.Locusmapsissa tuo mtk suomi sieltä hylly.orgista näyttää ruotsin ja norjan siinä missä suomenkin.polut,rakennukset jne.
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
Re: Älypuhelin navigaattorina
Anteeksi osaamattomuuteni.Eihän se mitään ruotsia ja norjaa näytä muuta kuin sen pohjakartan.
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
Re: Älypuhelin navigaattorina
Androidissa OruxMaps sovellukseen voi ladata alle 2Gt kokoisen Garmin .img koko Suomen maastokartta tiedoston
https://kartat-dl.hylly.org/2026-05-26/ ... parcel.img
sen sijaan ,että lataisi 5Gt kokoisen Androidille tarkoitetun kartan .
Tuo hylly.org:n uusi AMOLED näytölle tehty versio kartasta näyttää enemmän yksityiskohtia alhaisemmalla suurennos tasoilla.
Norjan topo karttoja saa ladattua WMTS palvelusta ilmaiseksi. Ohjeet lataamiseen löytyy blogista.
https://kartat-dl.hylly.org/2026-05-26/ ... parcel.img
sen sijaan ,että lataisi 5Gt kokoisen Androidille tarkoitetun kartan .
Tuo hylly.org:n uusi AMOLED näytölle tehty versio kartasta näyttää enemmän yksityiskohtia alhaisemmalla suurennos tasoilla.
Norjan topo karttoja saa ladattua WMTS palvelusta ilmaiseksi. Ohjeet lataamiseen löytyy blogista.
GPS vaeltaja
Re: Älypuhelin navigaattorina
Olen käyttänyt karttaselainta yli 10 vuotta, ja garmin coloradon hajottua(tai siis se rullanappula hajosi) olen parille reissulle ottanut karttaselaimeen offline kartan. Sovellus on tuttu niin ei tee mieli vaihtaa. Norjan maastokartat on myös sovelluksessa.
Maksulliseen tilaukseen tulee myös muuta lisämateriaalia.
On se kohtuu edullista kun muistelee että aikanaan garminiin koko maan kartta maksoi 200€
Maksulliseen tilaukseen tulee myös muuta lisämateriaalia.
On se kohtuu edullista kun muistelee että aikanaan garminiin koko maan kartta maksoi 200€
Siellä se hernes toveriaan ehtii mutta turhaa on työnsä.


