Erätukun vaatteet?

Eräkulkuri

Re: Erätukun vaatteet?

Viesti Kirjoittaja Eräkulkuri »

Minä olen käyttänyt Erätukun kamppeita vuosikymmenet ja todennut niiden hinta/laatu suhteen olevan monasti paremman kuin ns. laatutuotteiden osalla. Kokemusta on myös näistä brändikamoista, jotka rahastavat ennen kaikkea tuotemerkeillään. Tämähän on tuttua yleensäkin muotimaailmasta.

Tässä asiassa olen pitkälti samaa mieltä Pepin kanssa.
Viimeksi muokannut Eräkulkuri, 24 Elo 2024 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Elämä opettaa, varsinkin eräelämä
asentopaikan aave

Viesti Kirjoittaja asentopaikan aave »

Ei ole itsekään tullut Erätukulta mitään hankittua. Yleensä valikoimaa selatessa päällimmäisenä olona on ollut toissijaisen tilpehöörin suuri määrä ja merkit joista on vaikea löytää tarkempaa tietoa. Molempia pyrin välttämään ihan kulutukseni minimoiseksi panostaen varusteisiin joista tiedän varmuudella saavani sitä mitä haluan. Jälkimmäiseen tosin on vaikuttanut se ettei varusteita ole päässyt kivijalkaan ihmettelemään.
diver

Viesti Kirjoittaja diver »

Minä olen hyvän hinta/laatusuhteen takia käyttänyt armeija ylijäämää.
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
StefanG

Viesti Kirjoittaja StefanG »

diver kirjoitti: 24 Elo 2024 16:49 Lienenkö jonkinlainen poikkeus retkeilijä/metsästäjä kunnassa kun en ole koskaan Erätukun tuotteita omistanut.
Sillä on syynsä että firman kutsumanimi on Perä-Tukku, tavaran "laadun" puolesta.
LauriA

Viesti Kirjoittaja LauriA »

diver kirjoitti: 24 Elo 2024 19:52 Minä olen hyvän hinta/laatusuhteen takia käyttänyt armeija ylijäämää.
Näin.
"Ei hierrä, kierrä ja on hyvä pierrä"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010649259.html
Micke

Viesti Kirjoittaja Micke »

En nyt tiedä onko armeijan, tai ulkomaisten armeijoiden ylijäämät hyvälaatuisia. Yleensä niissä on "kaikille sopiva" leikkaus, joka sopii vatsakaille, joilla ei ole lihaa juuri selässä. Käytännössä brittien windproof smock kiristää kainaloiden alta ja vatsan osalta siellä on turhaa kangasta liki neliö (ehkä lievästi liioiteltuna). Kun tehdää "kaikille sopivaa" se istuu pienelle osalle ja muut voivat/joutuvat käyttämään sitä. Kestäviähän noi on varmasti, mutta itse en siviilissä konttaa ihan saman veroisesti, kuin konttaisin sodassa.

Vaellusvaatteiksi en ikinä ostaisi (tai edes ottaisi ilmaiseksi) Erätukun tai ylijäämä vaatteita. Paljon kevyempää ja järkevämpää on saatavilla retkeilykaupoista. Lyhyille viikonlopun tulisteluille olen hankkinut joskus em windproof smockin, joka ei siis istu sellaiselle, joka on eläissään käynyt edes kaksi kertaa salilla. Mutta kyllähän nämäkin ovat myyneet Lekassa kuin häkä...
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
diver

Viesti Kirjoittaja diver »

Omat smockit on kyllä istuneet ihan ok vaikka käyn pari kertaa viikossa salilla ja rinnan ympärys on edelleen yli markka kakskymmentä ja vyötärö paljon vähemmän :wink: Väljähän se"sopiva"koko tällöin tietysti on ja ei tietysti kaikille voi sama malli olla käypänen.Todella hyviä housuja olen noista löytänyt ja edelleen aktiivikäytössä mm brittien lightweight sarjan kuorihousut joissa se hinta ja laatu kohtaa.
Lisätään verrokiksi vielä viimeisin kuoritakki haglöfsiltä minkä taannoin hankin.Maksoi paljon mutta vaikuttaa hyvältä.Koko piti ottaa xxl ettei kiristänyt hartioista ja kainalosta.
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
LauriA

Viesti Kirjoittaja LauriA »

.....kun on runsas lihainen ei oo vihainen.
Aivan parhaat mökki housut nuo M62 malli. Snikkersit kun kulu jossain kohtaa puhki.
Erään toisen firman kopio M95 talvi ja kesä kuosi sopii itselle kuin sormi nenään.
hannes

Viesti Kirjoittaja hannes »

Ainakin kaksi puuvillapaitaa olen Erätukusta ostanut. Oikein hyvät, koko on mukavan väljä, jollain muulla merkillä sama kokomerkintä on joskus tiukka.
Jotain muutakin tilpehööriä sieltä on.
Hintaan suhteutettuna tavara on ok.
Hanu

Viesti Kirjoittaja Hanu »

Sain työvaatteena aikoinaan Erätukun vaatteita. Fleeceasu on yhä käytössä, mutta joku vedenpitävä vihreä päälitakki ja -housut jäi pienelle käytölle. Kalvovaatteet eivät muutenkaan ole minulla juuri käytössä ja nuo olivat vielä paksuja ja painavia. Housut meni uutuuttaan rikki, mutta takuu antoi uudet. En jää kaipaamaan.
Vastaa Viestiin