Kevyet leirikengät, mistä?

Micke
Viestit: 2277
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja Micke »

Mulla on kesäisin leirikenkinä Zero shoesin Genesikset. Itse haluan usein lenkkareilla vaeltavana, että leirikengät eivät hiosta yhtään. Tietysti kostealla kelillä noi eivät ole ihan täydelliset, vaan varpaat kastuvat varvikossa, mutta muuten tykkään noista paljon.

Talvella leirikenkinä on Suomen tuntureilla monesti lenkkarit, kun tupaöitä tulee jonkin verran. Jos olen pelkästään teltassa, niin usein leirikenkiä ei ole lainkaan, tai sitten mukana on jotkut Expedin Bivy bootyt monojen varahuopien kanssa.


"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Tidus kirjoitti: 18 Maalis 2023 15:59 Vertailun vuoksi mun crocsit painaa 400 grammaa (kokoa 48) ja nuo läpyskät 60 grammaa. Kyllä grammanviilaaja on tyytyväinen!
Peukutus joo. Paino tulikin jo mutta Crockseissa minua vierastuttaa huono pakkautuvuus... niin mutulla: menevatko nuo n. Kolmasosaan tilasta?

Talvella porskutan Sealskinz pohjustetuilla sukilla... voi pistaytya hangessa eika tarvi kusta pulloon
- pakkautuvuus ahkioon ei ole mikaan ongelma ja monojen kuivuttamiseen aukenee myos yleensa riittava aikaikkuna
Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja Tidus »

luuppi kirjoitti: 19 Maalis 2023 09:26
Tidus kirjoitti: 18 Maalis 2023 15:59 Vertailun vuoksi mun crocsit painaa 400 grammaa (kokoa 48) ja nuo läpyskät 60 grammaa. Kyllä grammanviilaaja on tyytyväinen!
Peukutus joo. Paino tulikin jo mutta Crockseissa minua vierastuttaa huono pakkautuvuus... niin mutulla: menevatko nuo n. Kolmasosaan tilasta?

Talvella porskutan Sealskinz pohjustetuilla sukilla... voi pistaytya hangessa eika tarvi kusta pulloon
- pakkautuvuus ahkioon ei ole mikaan ongelma ja monojen kuivuttamiseen aukenee myos yleensa riittava aikaikkuna
https://vaelluskuvia.kuvat.fi/kuvat/Kal ... 39_819.jpg

Ne voi laittaa tuolla tavalla sisäkkäin ja painaa kasaan.
Aaro
Viestit: 2377
Liittynyt: 12 Tammi 2010 16:30

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja Aaro »

luuppi kirjoitti: 19 Maalis 2023 09:26
Paino tulikin jo mutta Crockseissa minua vierastuttaa huono pakkautuvuus... niin mutulla: menevatko nuo n. Kolmasosaan tilasta?
Ripustan loppukesästä crocksit kärki alaspäin rinkan remmeihin. Vastaantulevat sienet laitan vastaaviin vaimon crockseihin ja päinvastoin. Leirissä sitten litistymättömiä hyväkuntoisia sieniä tarjolla.
varsijousi
Viestit: 1209
Liittynyt: 06 Helmi 2006 22:22

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja varsijousi »

Crocksit saa pakatuksi mihin vain roikkumaan rinkan ulkopuolelle vaikka yhdellä jousisulkurenkaalla (tai narun tapaisella), ei minkäänlaisia pakkausongelmia :D
diver
Viestit: 2317
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja diver »

Sulkurenkailla rinkassa roikkuvat.
Viimeksi muokannut diver, 09 Huhti 2023 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja luuppi »

@tidus,
Retkikuvaston osalta oli jokin aikalaskuri tullut tiensa paahan. Eli talla eraa sinne ei paase katselemaan
Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja Tidus »

Nyt pitäis toimia.
T. Salama
Viestit: 247
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja T. Salama »

Tidus kirjoitti: 19 Maalis 2023 09:52 https://vaelluskuvia.kuvat.fi/kuvat/Kal ... 39_819.jpg
Ne voi laittaa tuolla tavalla sisäkkäin ja painaa kasaan.
Onpa hyvä vinkki, kiitos!
Nämä saa varmasti helpolla mukaan pyöräretkeilyynkin, jolloin tila on enemmän ratkaisevaa kuin rinkan kanssa kulkiessa. Ja nyt tossut saa myös omalla lestillä varmasti sopivana :D
Ei saa ottaa liian vakavasti.
Vastaa Viestiin