Valter Keltikangas

PPP
Viestit: 549
Liittynyt: 26 Tammi 2007 15:27
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja PPP »

G-viivateoria, jos oikein muistan oli sen tapainen että,
Luonnossa on "voimaviivoja" jotka muodostavat verkon 10 km*10km ja viivojen risteyskohdassa on jokin erityinen maisemallinen kohta kuten iso puu tai vastaava. Samoin hänen olettamuksen mukaan linnutkin käyttävät muuttomatkalla näitä voimaviivoja apunaan.


Gártanoaidi
Viestit: 599
Liittynyt: 06 Huhti 2006 20:53
Paikkakunta: Lullimeahcci

Viesti Kirjoittaja Gártanoaidi »

G-viivoista on kerrottu seikkaperäisesti Keltikankaan kirjassa "Muuttolinnun tie".
sahamies
Viestit: 4645
Liittynyt: 01 Touko 2010 08:58

Re: Valter Keltikangas

Viesti Kirjoittaja sahamies »

Kyllä vaan oli mielenkiintoinen kirja tuo Koskilta ja erämaista, jonka sain tänään luetuksi. Ei mitään tarinahöttöä eikä satusedän keksimiä eräjuttuja, vaan kirjoitettua asiaa ihan oikeasta työstä metsäntutkijan roolissa Lapin erämaissa.
Avatar
OS
Viestit: 8142
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Valter Keltikangas

Viesti Kirjoittaja OS »

sahamies kirjoitti: 12 Maalis 2023 16:55 Kyllä vaan oli mielenkiintoinen kirja tuo Koskilta ja erämaista, jonka sain tänään luetuksi. Ei mitään tarinahöttöä eikä satusedän keksimiä eräjuttuja, vaan kirjoitettua asiaa ihan oikeasta työstä metsäntutkijan roolissa Lapin erämaissa.
Kyllä vain, todella mukavaa luettavaa, samoin on Keltikankaan toinen kirja Seitsemän tuntia erämaata.
Ursus
Viestit: 9552
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Re: Valter Keltikangas

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Olen tavannut Valtteri Keltikankaan opiskeluaikoina Helsingissä. Minua on jäänyt harmittamaan, etten uskaltautunut hakeutua hänen juttusilleen koskien metsäasioita ja erityisesti entistä Lappia. Siitä olen jopa varma, että olisin päässyt hänen kotiinsakin sitä isoa suden nahkaa katsomaan. Minut tuntevat voivat ihmetellä tuolloista arkuuttani. Professori tuntui silloin niin korkealta avolta, että miten sitä nyt nuori ylioppilas sellaista olisi uskaltanut lähestyä ja ihan kyläilyä ehdottaa. Valtterista jäi kuva luonteeltaan vaatimattomasta ja elämän koulussa sydämen sivistystä oppineesta miehestä. Valtteri kertoi muuten Lapin reissuillaan löytäneensä sellaisen harvinaisuuden kuin vuorihempon pesän.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Vastaa Viestiin