Telttatietokanta: minun telttani/suojani
Hilleberg akto soolokeikoille.
Kevyt, näkyvä väri. Pikkuisen on ahdas, jos vesisateella joutuu touhuamaan, mutta jotenkuten on sopinut aamupalat teltan suojassa keittelemään. Ja Hillebergillä palvelu pelaa. Tuuletusaukon sauma alkoi vuotamaan ja kysyin asiakaspalvelusta, millä voisin korjata. Laittoivat postissa silikoni tuubin tulemaan maksutta.
Fjällräven Skule Shape rs3. Oikeasti ei sovi kolme henkeä, mutta toimii kohtuu hyvin kahden hengen telttana. Suht kevyt. Pieni absidi.
Ja pitää laittaa tämäkin tähän, vaikka ei mikään vaellus teltta olekaan.
King camp holiday 4. Tämä toimii lähinnä leirintä- ja mökki telttana. Ostettiin vähän sillä periaatteella, että ei mene iso raha hukkaan jos ei tule käytettyä. On ollut sitten meidän perheen ehkä käytetyin teltta. Tilava ja painava. Kaarien päissä ei ole kiristyssysteemiä, vaan renkaassa oleva tappi pitää aina sujauttaa kaaren sisään (joskus laittaessa vastustaa jonkin verran). Mikä tärkeintä, vesi pysyy ulkopuolella
Kevyt, näkyvä väri. Pikkuisen on ahdas, jos vesisateella joutuu touhuamaan, mutta jotenkuten on sopinut aamupalat teltan suojassa keittelemään. Ja Hillebergillä palvelu pelaa. Tuuletusaukon sauma alkoi vuotamaan ja kysyin asiakaspalvelusta, millä voisin korjata. Laittoivat postissa silikoni tuubin tulemaan maksutta.
Fjällräven Skule Shape rs3. Oikeasti ei sovi kolme henkeä, mutta toimii kohtuu hyvin kahden hengen telttana. Suht kevyt. Pieni absidi.
Ja pitää laittaa tämäkin tähän, vaikka ei mikään vaellus teltta olekaan.
King camp holiday 4. Tämä toimii lähinnä leirintä- ja mökki telttana. Ostettiin vähän sillä periaatteella, että ei mene iso raha hukkaan jos ei tule käytettyä. On ollut sitten meidän perheen ehkä käytetyin teltta. Tilava ja painava. Kaarien päissä ei ole kiristyssysteemiä, vaan renkaassa oleva tappi pitää aina sujauttaa kaaren sisään (joskus laittaessa vastustaa jonkin verran). Mikä tärkeintä, vesi pysyy ulkopuolella

-Petteri
Kas, tällainenkin ketju.
Laitetaanpa linkki käyttökokemuksiin DurstonGearin XMID 1P -teltasta (englanniksi): https://exposedpaths.exposure.co/gear-f ... on-2621521
Laitetaanpa linkki käyttökokemuksiin DurstonGearin XMID 1P -teltasta (englanniksi): https://exposedpaths.exposure.co/gear-f ... on-2621521
Re: Telttatietokanta: minun telttani/suojani
E-villellä kotateltta hinta 300 Euroa, paino noin 3,5 kg.
onko kokemuksia tuosta auton kattoteltasta? Kiinnostaisi kovasti hankkia sellainen, mutta toisaalta epäilyttää kavuta auton katolle...
Ei kai noissa sinällään muuta kuin että auton kattokaiteet kestää telttailijoiden painon.Ei ole siis omaa kokemusta.
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
Turisteilla tämmöinen Rovaniemen leirintäalueella muutama kesä sitten. Arveluttaa kyllä telttaan meno ja poistuminen vielä enemmän ja kovalla tuulella saattaa heilutella aika lailla tuolla ylhäällä.
Paljonhan noita kattotelttoja näkee varsinkin tuolta etelämpää olevilla turisteilla. Näppäriähän nuo ovat tavallaan.Viime syksynä tuli Tuontitukun myymällässä Kalajoella hypisteltyä tuollaista,oli parikin mallia esillä.Onhan niillä toisaalta hintaa mutta mikä ettei,vaatii vähän asennoitumista asiaan.
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
Miksi teltan pitäisi olla auton katolla?
Luulisin että käärmeiden varalta.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
^Luulen samaa ja olisi aivan hyvä syy. En ole muuta syytä keksinyt noihin autotelttoihin enkä puumajoitteisiin.
Riittää kun saa auton johonkin suunnilleen vaateriin niin telttapaikka on valmis.
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Noinhan se on. Näytti aivan levolliselta nukkumapaikalta kun sisään katseli tuollaista avattua telttaa kaupassa.Viime kesänä jollain oli tuollainen ja oli viritetty tarppi vielä auton kylkeen niin oli aivan näpsäkän oloinen systeemi.Siitä sitten lähti läskipyörällä tunturiin...
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
Olen käyttänyt muutamalla reissulla maailmalla kattotelttaa ja hyvä se on, olen harkinnut omaankin autoon sellaista. Hyviä puolia ovat nopea pystytys ja epämukavassa ja märässä maastossa leiriytyminen, ei tarvitse laittaa kangasta kivikkoon tai mutavelliin. Kattotelttahan aukaistaan patjoineen kaikkineen ja se on sillä valmis. Huono puoli on se tikkaita pitkin nouseminen mutta siitä tulee sitten hyvät näköalat muiden telttojen ja pusikoitten taakse.
Itse ottaisin kovakattoisen mallin joka aukaistaa vain klipsut avaamalla ja nostamalla, toinen malli on tuo yläpuolen kuvan muovikankaalla päällystetty paketti joka on vetoketjulla suljettu.