Seuraava reissu

diver
Viestit: 2317
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Re: Seuraava reissu

Viesti Kirjoittaja diver »

^Miten meinasit koukkailla?Suomen puolta,norjan puolta vai molempia?


Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
LauriA
Viestit: 815
Liittynyt: 14 Tammi 2017 17:19

Re: Seuraava reissu

Viesti Kirjoittaja LauriA »

Jouni kirjoitti: 28 Huhti 2022 12:15 (Ei ole nyt aikaa luoda karttalinkkejä, mutta...)

.....Latnabuoltsa oli ihan merkittävän korkea harju. Stuorre-Dievja, kunnanrajatunturi, näyttää kiinnostavalta. On jyrkänne ja sen alla lampi, ja kaukomaisemaakin. Siellä en tullut käyneeksi, mutta nyt poimisin sen reitille...

...Vetsijokea ei ylitetä mistä tahansa. Itse olen kahlannut Vaisjoen kammin lähellä koskesta Vetsijoen yli, kumppareilla, jalat pysyivät kuivina, mutta joku taas kertoi, kuinka korkeammalla vedellä yli ei siitä päässyt. Jos huomaat reissun alkupäivinä, että vedet ovat korkealla, niin voithan lopettaa reissun Utsjoen sijaan esimerkiksi Vetsikkoon. Tällöin ei tarvitse ylittää Vetsijokea, ja pääsee silti samaan Nuorgamin-bussiin.
OK, kiitoksia tiedosta. Nopeasti haettuna kaikkea en vielä löytänyt mutta eiköhän ne löydy kun aikaan on vielä pyöritellä karttaa. Voihan se olla että siirtyy myös tuleville vuosille kunhan lopuksi mittaan pituuden ja käytettävissä olevat päivät ja miten bussit liikkuu.
Micke
Viestit: 2275
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Re: Seuraava reissu

Viesti Kirjoittaja Micke »

diver kirjoitti: 29 Huhti 2022 08:54 ^Miten meinasit koukkailla?Suomen puolta,norjan puolta vai molempia?
Suunnitelmien mukaan vain Suomessa, mutta lumitilanne saattaa muuttaa asiaa paljon. Junaliput tuli hankittua jo talvella, kun halvalla sai, mutta nyt näyttäisi siltä ettei kevät ainakaan aikainen ole...
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Re: Seuraava reissu

Viesti Kirjoittaja Tidus »

Ensimmäistä kertaa seitsemään vuoteen lähden vaellukselle. Torstaina menen susitaipaleen eteläiseen lähtöpisteeseen ja yritän kävellä susitaipaleen ja karhunpolun noin viikossa läpi (noin 235km). Vähän täytyy ajaa jalkoja sisään huomenna pitkällä päiväkävelyllä ettei jalat ihan ihmeissään olisi.

Vanhan teltan kaivoin kaapista ja vielä osasin sen pystyttää takapihalle 😁
diver
Viestit: 2317
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Re: Seuraava reissu

Viesti Kirjoittaja diver »

Jos tulevana torstaina olet lähdössä niin saattaapi olla aika lailla lunta vielä vastassa monessa kohtaa.
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Re: Seuraava reissu

Viesti Kirjoittaja Tidus »

diver kirjoitti: 01 Touko 2022 21:37 Jos tulevana torstaina olet lähdössä niin saattaapi olla aika lailla lunta vielä vastassa monessa kohtaa.
Tota mä oon miettinyt ja pelännyt. Sinne kuitenkin lähdetään ja katsotaan miten pitkälle pääsee vai pääseekö ollenkaan.
tst
Viestit: 6535
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Re: Seuraava reissu

Viesti Kirjoittaja tst »

^Noinhan se viimeistään selviää ja esim. kelikameroista voi ennakoida tilannetta. https://www.kelikamerat.info/kelikamera ... is-Karjala
Avatar
TREKKING
Viestit: 4138
Liittynyt: 15 Elo 2009 18:22
Viesti:

Re: Seuraava reissu

Viesti Kirjoittaja TREKKING »

https://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/map/lumensyvyys
Suksilla lähtisin....

Omassa mestassa on myös vielä hiukan vaiheessa:
https://www.klikk.no/teknologi/her-er-b ... SQn3yitehs

Edit: Tämä siis nimim. "Micke"lle
Viimeksi muokannut TREKKING, 02 Touko 2022 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä Siperia opettaa!
H2SKV
Viestit: 65
Liittynyt: 05 Elo 2013 07:58

Re: Seuraava reissu

Viesti Kirjoittaja H2SKV »

Ympäristö.fi TARKKA palvelusta voi seurata kevään etenemistä.
Satelliitikuvat, mutta pilvet haittaavat.

https://wwwi4.ymparisto.fi/i4/fin/tarkk ... n=31.05911

(ottaa ruksin pois tosivärikuvat kohdasta niin saa suomen ääriviivat ja järviä näkyviin jotta voi kohdistaa kartan)
Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Re: Seuraava reissu

Viesti Kirjoittaja Tidus »

Jos noita Lieksan kelikameroita katsoo niin suurimmaksi osaksi näyttää olevan sulaa. Toki metsässä varmasti enemmän lunta.
Avatar
seppo
Viestit: 2778
Liittynyt: 17 Tammi 2006 22:49
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Seuraava reissu

Viesti Kirjoittaja seppo »

H2SKV
Viestit: 65
Liittynyt: 05 Elo 2013 07:58

Re: Seuraava reissu

Viesti Kirjoittaja H2SKV »

Eikö Karhunpolulla ole jotain lauttoja joen ylityksissä. Onkohan ne jo paikallaan?
diver
Viestit: 2317
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Re: Seuraava reissu

Viesti Kirjoittaja diver »

Eilen ajelin Joensuusta kutostietä pohjoista kohti.Paljon on lunta metsissä ja pelloilla.Itärajaa kohden siirryttäessä lumi ei yleensä ainakaan vähene.
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Re: Seuraava reissu

Viesti Kirjoittaja Tidus »

No voi perse sanon minä. Noh, mä olen jo junassa kohti itää. Sinne nyt mennään ja katsotaan pystyykö siellä mitään tekemään. Jos on paljon lunta niin tulee ainakin haastetta 🤣
diver
Viestit: 2317
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Re: Seuraava reissu

Viesti Kirjoittaja diver »

Niin ja elämyshän se on pettymyskin :D
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
Vastaa Viestiin