Ahkion pakkausjärjestelmä
Re: Ahkion pakkausjärjestelmä
Voin laittaa s-postilla kuvia jos kiinnostaa, tänne en yhtäkkiä osanne niitä liittää, joskus on onnistunut mutten muista miten.Käytössähän tämä malli on ollut jo 90-alusta alkaen ja olen niitä vuokraillutkin.
Laita vain kuvia, kiinnostaa. Meiliosoitteeni löytyy osoitteesta www.iki.fi/jel.
Sain kuvat, kiitos iglu. Kiinnostavan näköinen systeemi! Näyttäisi, että tuon voi myrskyn noustessa pystyttää ihan sekunneissa suojapaikakseen. Teltan pystytyksessä on aina sentään jonkin verran ähräämistä vaikka kuinka olisi yhtä vaille kaikki kaariliitokset teipattu kiinteiksi.
Jounin kirjamyymälä: Vaellustarinoita, Retkeilijän kansallispuistot, Pohjois-Suomen vaellusreitit, Suomen autiotuvat...
Saisitko sinä Jouni jonkun kuvan teltta-ahkiosta tänne liitettyä?
Pystyn kyllä. Sopiiko se iglulle?
Jounin kirjamyymälä: Vaellustarinoita, Retkeilijän kansallispuistot, Pohjois-Suomen vaellusreitit, Suomen autiotuvat...
Tänään en enää ehdi, pitää lähteä siihen luennonpitoon, mutta minäpä laitan huomenna.
oho, tulikohan tuonne laskuvirhe ajansäästöön. Sehän olikin vesi joka kiehuu 100:ssa ja tunnissa on 60. Tämä ei kuitenkaan ollut se pihvi" asiassa.
En ole ihan tarkkaan kellottanut kuinka paljon siinä säästää aikaa, mutta niin kauan kuitenkin, että petipaketti on ollut paljon helpottava asia.
En ole ihan tarkkaan kellottanut kuinka paljon siinä säästää aikaa, mutta niin kauan kuitenkin, että petipaketti on ollut paljon helpottava asia.
No niin, tässä pari kuvaa iglun teltta-ahkiosta:
Ahkiona
Telttana
Tarkempia tietoja mitoista, ominaisuuksista ja käytöstä kannattaa kysyä rakentajalta eli iglulta. Minä en ole noin kätevä käsistäni.
Ahkiona
Telttana
Tarkempia tietoja mitoista, ominaisuuksista ja käytöstä kannattaa kysyä rakentajalta eli iglulta. Minä en ole noin kätevä käsistäni.

- Eräkulkuri
Tuo on tutun näköinen malli. Olen nähnyt ainakin kerran Härkävaaran kämpällä.
Elämä opettaa, varsinkin eräelämä
Hienon näköinen peli Iglulta. Ahkio on niin pitkä ettei takaluukkua tarvita.
Tarkoituksena ei suinkaan ollut "tölviä" vaan tarkentaa jotta jos joku kiinnostuu ajansäästöstä niin huomaa että aikaa säästyy vielä enemmän. Oletin myös että ajansäästöä olisi "kokeilemalla" mitattu suunnilleen. Ei herneitä.invader kirjoitti: ↑04 Marras 2021 22:19 oho, tulikohan tuonne laskuvirhe ajansäästöön. Sehän olikin vesi joka kiehuu 100:ssa ja tunnissa on 60. Tämä ei kuitenkaan ollut se pihvi" asiassa.

Tämän tapaisen olen nähnyt joskus Erämessuilla Riksussa. En nyt muista onko täysin samanlainen, mutta hyvin samankaltainen.
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
If you don´t like it, here I stand"
On ollut ajat sitten Erämessuilla rekvisiittana. Tälläkin palstalla ollut kuva, en muista kellä oli kokoelma erilaisista ahkioista siellä tämä myös oli.
-