Kohti Kopsusjärveä

kaptu
Viestit: 1818
Liittynyt: 29 Elo 2012 15:32

Kohti Kopsusjärveä

Viesti Kirjoittaja kaptu »

Kesällä suunnitteilla vaellus Tammakkolammen vuokrakammille ja nimenomaan nelostieltä lähtien Kopsusjärven tietä seuraten. Karttapaikan ilmakuvien mukaan ensimmäiset 4 km nelostieltä aina UKK-puiston rajalle saakka olisi hyvinkin henkilöautolla ajettavissa.
Onko savusilmillä tietoa / antaa vahvistusta siitä, että näin voisi hiukan oikaista matkaa kohti Kopsusjärveä ja Saariselkää senkin kautta.. :?:


Avatar
Timoa
Viestit: 1619
Liittynyt: 13 Helmi 2008 17:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timoa »

Puiston rajalla on puomi ja ajokieltomerkki. Siitä mulla ei ole havaintoa pääseekö autolla sinne asti. Olen kulkenut sillä suunnalla vain kelkalla talvella.
kepsilla
Viestit: 749
Liittynyt: 18 Kesä 2007 15:54

Viesti Kirjoittaja kepsilla »

Mielenkiintoista. Eihän sitä autolla tarvitse perille asti päästä. Jos ajaa esim. Aittajärvelle, niin siinä ajassa on jo melkein kävellyt Kopsukselle. Ei oikein huvittaisi Aittajärvelle kolistella edestakaisin.
Ei kai muutaman kilometrin lisäkävelykään autossa istumisen sijaan vaeltajalle ongelma ole, päinvastoin.
GPS vaeltaja
varsijousi
Viestit: 1211
Liittynyt: 06 Helmi 2006 22:22

Viesti Kirjoittaja varsijousi »

Timoa kirjoitti:Puiston rajalla on puomi ja ajokieltomerkki. Siitä mulla ei ole havaintoa pääseekö autolla sinne asti. Olen kulkenut sillä suunnalla vain kelkalla talvella.
Olin muinoin (1980 luvulla jtkn) Tammakkolammen kammin lähellä telttailemassa ja kämpällä oli joku herrasmies. Hän tarjosi kämpän avainta seuraavaksi yöksi, kun hänen pitikin jo hetimmiten lähteä saunaan, jossa piti olla tunnin kuluttua! :roll: Kovin ihmetelin, että miten ihmeessä sieltä saunaan tunnissa ihmisten ilmoille? Selvisi, että ko hlön auto oli "tuossa kumpareen takana". Sinne, siis viereen pääsee autolla, mutta vain ns puistohenkilöstö ja muut sellaiset, joilla on puomiin avain. Kiitin, yövyin ja palautin avaimen sovitulla tavalla, että sellainen "erämaakämppä". Muutoin oiva ja upea paikka, olen ollut siellä myöhemminkin.
kaptu
Viestit: 1818
Liittynyt: 29 Elo 2012 15:32

Viesti Kirjoittaja kaptu »

Timoa kirjoitti:Puiston rajalla on puomi ja ajokieltomerkki. Siitä mulla ei ole havaintoa pääseekö autolla sinne asti. Olen kulkenut sillä suunnalla vain kelkalla talvella.

Puiston raja tulee vastaan vasta kun nelostieltä on kuljettu Kopsusjärven suuntaan tuo 4 km, jonka ajo-oikeudesta kysäisin.. :roll: :?:
Avatar
Timoa
Viestit: 1619
Liittynyt: 13 Helmi 2008 17:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timoa »

kaptu kirjoitti:
Timoa kirjoitti:Puiston rajalla on puomi ja ajokieltomerkki. Siitä mulla ei ole havaintoa pääseekö autolla sinne asti. Olen kulkenut sillä suunnalla vain kelkalla talvella.

Puiston raja tulee vastaan vasta kun nelostieltä on kuljettu Kopsusjärven suuntaan tuo 4 km, jonka ajo-oikeudesta kysäisin.. :roll: :?:
Siitä en tosissaan tiedä miten ja saako tietä ajaa puiston rajalle asti. Luulisi sinne asti pääsevän puomin perusteella. Se on toinen juttu onko tien päässä kieltoa.

Samaisesta kohdasta lähtee myös ura pohjoiseen. Siitäkin pääsee autolla. Rajan tyypit tuli sieltä vastaan hiluxilla kun itse ajoin kelkalla... :) Ja ei mitään havaintoa taaskaan saako ajaa siellä.
Korvapuoli
Viestit: 2678
Liittynyt: 11 Tammi 2006 21:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Korvapuoli »

Tekivätköhän ihan Kekkosta varten tien Kopsukselle. Kuulemma sielläkin kävi kalastelemassa muistelen kerrotun. Ihan ajettavan näköinen tie Kopsuksen päässä ja autonkin olen joskus siellä nähnyt. Toista päätä en ole nähnyt.
Aaro
Viestit: 2458
Liittynyt: 12 Tammi 2010 16:30

Viesti Kirjoittaja Aaro »

Korvapuoli kirjoitti:Tekivätköhän ihan Kekkosta varten tien Kopsukselle. Kuulemma sielläkin kävi kalastelemassa muistelen kerrotun. Ihan ajettavan näköinen tie Kopsuksen päässä ja autonkin olen joskus siellä nähnyt. Toista päätä en ole nähnyt.
Aikanaan oli voimassa selitys että oli saksalaisten tekemä tie viime sodan linnoitustöihin jotenkin liittyen. Selitys on tietenkin voinut 50 vuoden aikana kehittyä eteenpäin.
Lunkentus
Viestit: 1316
Liittynyt: 25 Tammi 2006 06:51
Paikkakunta: Säkkilahden reservaatti

Viesti Kirjoittaja Lunkentus »

Monet kolkat on Saariselällä käyty. Kopsuslampi on käymättä ja nyt kun alkaa ikä painaa, se voisi hyvinkin olla mahdollisuuksien puitteissa. Seuraan keskustelua.
Vastaa Viestiin