Huono ja hyvä nettikauppakokemus
Hyvä Mr C, tiedät luultavasti itsekin, että kirjoittamasi on ideaalitilanne. Perille menemättömästä meilistä ei läheskään aina tule "järjestelmän antamaa ilmoitusta". Yrittäjä - vaikka insinöörikin - ei ole robotti, vaan ihminen. Asiakkaan pitää olla aktiivisempi, ainakin ennen nettiin avautumista. Tästä omassa avautumisessani oli kyse. Relax.
Kun lähettää oikeaan osoitteeseen, niin järjestelmä ilmoittaa jos sitä ei voi toimittaa vastaanottajan postisysteemiin jonkin teknisen vian takia. Jos vastaanottajan postin käsittely on surkeaa ja sen takia se katoaa, niin kyseessä on huonosti hoidettu kauppapaikka. Jos postin lukemisen jälkeen se hukataan, eli jää vastaamatta, niin kyseessä on huonosti hoidettu kauppapaikka.
Jos kauppa hoitaa asiat huonosti, niin siitä voi aivan vapaasti avautua missä huvittaa, vaikka ei olisi edes tehnyt reklamaatiota.
Jos kauppa hoitaa asiat huonosti, niin siitä voi aivan vapaasti avautua missä huvittaa, vaikka ei olisi edes tehnyt reklamaatiota.
-
- Viestit: 6935
- Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
- Viesti:
Hyviä kokemuksia brittiläisestä Winwood Outdoorista lukuun ottamatta sitä, etteivät vastanneet sähköposteihin. Huolimatta siitä, että en saanut vastauksia tiedusteluihini, päätin tilata koska käytössä oli turvallinen maksutapa. Liikkeen toiminta oli todella nopeaa ja täsmällistä. Tavarat olivat Suomessa viikossa, mutta DHL:ltä kesti sitten toinen mokoma niiden toimittamiseen... Toimitus siis DHL:llä ja Winwoodilla on ilmeisesti kiinteät toimituskulut Suomeen: vaivaiset 5£! Valitettavasti kiinnostavimmat UL-välineet ovat "out of stock".
Myös saksalainen extremtextil on ok putiikki tee-se-itse-henkilöille.
Myös saksalainen extremtextil on ok putiikki tee-se-itse-henkilöille.
Ei heti, mutta kohtuullisen ajan kuluttua sain asiallisen vastauksen Scandinavian Outdoor Storesta sähköpostilla lähettämääni reklamaatioon koskien ristiriitaa kauppapaikan kuvauksen ja toimitetun tuotteen välillä.
Olen ollut aika ahkera nettiostaja ulkomailta. Nyt parin tilauksen kanssa tuli todettua, että merkillistä perusrettua saa ihan kilpailukykyiseen hintaan ja hyvästä valikoimasta kotimaastakin. Lyhyt ja edullinen toimitus siihen vielä päälle.
Olen ollut aika ahkera nettiostaja ulkomailta. Nyt parin tilauksen kanssa tuli todettua, että merkillistä perusrettua saa ihan kilpailukykyiseen hintaan ja hyvästä valikoimasta kotimaastakin. Lyhyt ja edullinen toimitus siihen vielä päälle.
Löysin netistä saksalaisen www.bader-outdoor.de -nimisen kaupan. Kiinnostuin eräistä kengistä ja laitoin heidän aspaan englanniksi kyselyä. Vastaus tuli todella nopeasti. Lisäkysymyksiin vastattiin yhtä nopeasti, erittäin ystävällisesti ja auttavaisesti. Kenkätilaus jäi vielä tekemättä, koska PayPal-tiliä ei ole, eikä ensimmäistä tilausta huvita tehdä suoraan tilisiirtona. Asiakaspalvelu tuntuu tässä kaupassa ainakin pelaavaan tässä muodossa.
-
- Viestit: 1665
- Liittynyt: 26 Tammi 2006 13:12
Ostinpa retkiruokia, kunajattelin, että aina tarvittaessa ei ole oikeita laatuja. Tilasin Varuste.netin puljusta 2 tuplapakkausta Trekking Mahlzeitin ruokaa. Maksoin etukäteen, mikä oli kai virhe. Paketissa tuli 4 yksittäispakkausta. Ostin samana päivänä Skandinavian outdoor.comista ruokia vähän enemmän. Sieltäkin tuli kahden tuplapakkauksen sijaan 4 yksittäispakattua, mutta muut tuplat niin kuin oli tilatukin. Reittipiste.com pisti vieläkin törkeämmän tempun. Olin nimenomaan huomannut Reitersin Pasta Karmonaran paskaksi ruoaksi ja tilasin 3 tuplaa pastaa bolognesella. Lähetys saapui ja Pasta Bolognesen päälle olikin kirjoitettu kynällä Pasta Karbonara eli koko tuote vaihdettu toiseen ja tarkoituksella.
Mitä helkuttia nämä toopet oikein ajattelevat? Miksi nettisivuilla ei varastotilanne ole ajan tasalla ja miksi ei kysytä enää, saako vaihtaa tuotteita tai ilmoiteta viestillä tietyn reagointiajan kuluessa, kuten edellisenä vuonna on tapahtunut? Piti mennä Keskisen kyläkauppaan ostamaan Pasta Bolognesea ja täytynee alkaa koluamaan partiokauppoja vastedes tai alkaa kylmästi palauttamaan tuotteita (kuka sitä rallia viitsii???)
Mitä helkuttia nämä toopet oikein ajattelevat? Miksi nettisivuilla ei varastotilanne ole ajan tasalla ja miksi ei kysytä enää, saako vaihtaa tuotteita tai ilmoiteta viestillä tietyn reagointiajan kuluessa, kuten edellisenä vuonna on tapahtunut? Piti mennä Keskisen kyläkauppaan ostamaan Pasta Bolognesea ja täytynee alkaa koluamaan partiokauppoja vastedes tai alkaa kylmästi palauttamaan tuotteita (kuka sitä rallia viitsii???)
-
- Viestit: 6935
- Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
- Viesti:
Itse olen surutta palauttanut tavarat, jotka eivät olleet tarpeeseeni sopivia. Palauttaminenhan on aika helppoa: tavarat samaan pakettiin, jossa tulivat, teipillä kiinni, päälle tarvittaessa vastaanottajan osoitetiedot tussilla ja teksti "ASIAKASPALAUTUS". Eikä vaadi muuta kuin postiin viemisen.KAUHEAMIES kirjoitti: - -
Mitä helkuttia nämä toopet oikein ajattelevat? Miksi nettisivuilla ei varastotilanne ole ajan tasalla ja miksi ei kysytä enää, saako vaihtaa tuotteita tai ilmoiteta viestillä tietyn reagointiajan kuluessa, kuten edellisenä vuonna on tapahtunut? Piti mennä Keskisen kyläkauppaan ostamaan Pasta Bolognesea ja täytynee alkaa koluamaan partiokauppoja vastedes tai alkaa kylmästi palauttamaan tuotteita (kuka sitä rallia viitsii???)
Voin kuvitella mitä myyjä on ajatellut pakatessaan tuplapussin tilalle kaksi vastaavaa yksilöannosta, mutta laadun vaihtaminen toiseen on kyllä outoa. Onneksi omat kokemukseni ovat sellaisia, että jos tilattua tuotetta ei ole ollut saatavilla, on liikkeestä soitettu ja ehdotettu korvaavaa.
-
- Viestit: 1665
- Liittynyt: 26 Tammi 2006 13:12
Olen chattaillut Emilyn kanssa ja hän työskentelee tässä kaupassa. Mielessä on erään vermeen tilaaminen tuolta ja kyllä on hyvää ja asiantuntevaa palvelua! Chattiin sivun alaosasta Em***Hu.
https://goo.gl/YFxJbx EDIT Huonoista on nyt "työn alla" tuulilasin vaihto ja laitoinkin netin kautta kyselyn erääseen lähiliikkeeseen jonka sivut putkahtivat esille kun kurkin Pilkingtonin sivuja. Sähköpostiin tuli automaattivastaus jonka mukaan selvittävät mitä pikimmin tilanteen yms. katteetonta liirum laarumia. Eväkään ei siellä päin liikahtanut viikkoon ja aivan varmasti saavat puolestani pitää tunkkinsa tästä ikuisuuteen.
https://goo.gl/YFxJbx EDIT Huonoista on nyt "työn alla" tuulilasin vaihto ja laitoinkin netin kautta kyselyn erääseen lähiliikkeeseen jonka sivut putkahtivat esille kun kurkin Pilkingtonin sivuja. Sähköpostiin tuli automaattivastaus jonka mukaan selvittävät mitä pikimmin tilanteen yms. katteetonta liirum laarumia. Eväkään ei siellä päin liikahtanut viikkoon ja aivan varmasti saavat puolestani pitää tunkkinsa tästä ikuisuuteen.
Tilasin eilen iltapäivällä Kokkolan Halpahallista ja äsken tuli puhelimeen viesti, että kamat on noudettavissa postista. Uskomattoman nopeaa . https://www.halpahalli.fi/liikunta/era-ja-retkeily.html
-
- Viestit: 2678
- Liittynyt: 11 Tammi 2006 21:08
- Paikkakunta: Jyväskylä
Sieltä päin tuleekin nopeasti ainakin tänne. Kun joskus tilailen Kuopion suunnilta tilaamani tavara jatkaa kotikaupunkini Jyväskylän kautta Etelä-Suomeen lajiteltavaksi, jossa joskus seisoo vuorokauden ja palaa tänne.
Muistelenpa itsekin joskus tilanneeni tuolta Halpa-Hallista. Oli lipsahtanut housut paidan tilalle lähetyksessä. Soitin puolelta päivin heille. Paita oli seuraavana päivänä minulla ennenkuin ehdin lähettää housut asiakaspalautuksena takaisin, mutta kuriirina toimikin Matkahuolto, eikä Posti.
Muistelenpa itsekin joskus tilanneeni tuolta Halpa-Hallista. Oli lipsahtanut housut paidan tilalle lähetyksessä. Soitin puolelta päivin heille. Paita oli seuraavana päivänä minulla ennenkuin ehdin lähettää housut asiakaspalautuksena takaisin, mutta kuriirina toimikin Matkahuolto, eikä Posti.
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: 09 Kesä 2015 13:26
Kun kerran lanka on herätelty eloon niin jaanpa minäkin kokemuksia.
UltralightOutdoorGearista on tässä ollut puhetta, minulla on tuoreita hyviä kokemuksia kaupasta. Edellisessä tilauksessa tuote postitettiin kymmenessä tunnissa tilauksesta. Hinnat ovat hyvin kilpailukykyiset, Suomeen ei tule edes postimaksuja. Suosittelen kyllä lämpimästi. Tuosta seurantakoodin puutteesta valiteltiin jo kymmenen vuotta sitten tässä ketjussa, mutta niitä UOG ei vieläkään käytä. Seurantakoodilla varustettu tilaus maksaisi parikymppiä.
Scandinavian Outdoorista puolestaan päinvastainen kokemus. Tilasin viime vuonna termospullon, joka osoittautui vialliseksi, se ei pitänyt nesteitä sisällään. Reklamoin siitä viikon päästä ostoksesta eli varsin reippaasti tuotteen vuoden takuuajan puitteissa. Asiakaspalvelija oli vakaasti sitä mieltä, että olin rikkonut pullon itse. Olin vakaasti eri mieltä. Takuuajalla ei ollut mitään vaikutusta. Vetosin lopulta kuluttajansuojalain säännökseen, jonka mukaan tuotteen virheen katsotaan olleen tuotteessa myyntihetkellä, jos virhe on ilmennyt kolmen kuukauden kuluttua myyntihetkestä, ellei myyjä toisin osoita. SOS kehotti lähettämään pullon maahantuojalle tutkimuksia varten. Maahantuoja lähetti paluupostissa uuden pullon, mutta mitään viestiä ei siinä yhteydessä keneltäkään kuulunut. Erittäin huono asiakaspalvelukokemus luultavasti muutaman euron varaosan vuoksi (jota en itse voinut hankkia). Vahingosta viisastuneena suoritan nykyään hankintani muualta.
UltralightOutdoorGearista on tässä ollut puhetta, minulla on tuoreita hyviä kokemuksia kaupasta. Edellisessä tilauksessa tuote postitettiin kymmenessä tunnissa tilauksesta. Hinnat ovat hyvin kilpailukykyiset, Suomeen ei tule edes postimaksuja. Suosittelen kyllä lämpimästi. Tuosta seurantakoodin puutteesta valiteltiin jo kymmenen vuotta sitten tässä ketjussa, mutta niitä UOG ei vieläkään käytä. Seurantakoodilla varustettu tilaus maksaisi parikymppiä.
Scandinavian Outdoorista puolestaan päinvastainen kokemus. Tilasin viime vuonna termospullon, joka osoittautui vialliseksi, se ei pitänyt nesteitä sisällään. Reklamoin siitä viikon päästä ostoksesta eli varsin reippaasti tuotteen vuoden takuuajan puitteissa. Asiakaspalvelija oli vakaasti sitä mieltä, että olin rikkonut pullon itse. Olin vakaasti eri mieltä. Takuuajalla ei ollut mitään vaikutusta. Vetosin lopulta kuluttajansuojalain säännökseen, jonka mukaan tuotteen virheen katsotaan olleen tuotteessa myyntihetkellä, jos virhe on ilmennyt kolmen kuukauden kuluttua myyntihetkestä, ellei myyjä toisin osoita. SOS kehotti lähettämään pullon maahantuojalle tutkimuksia varten. Maahantuoja lähetti paluupostissa uuden pullon, mutta mitään viestiä ei siinä yhteydessä keneltäkään kuulunut. Erittäin huono asiakaspalvelukokemus luultavasti muutaman euron varaosan vuoksi (jota en itse voinut hankkia). Vahingosta viisastuneena suoritan nykyään hankintani muualta.
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 23 Touko 2007 09:37
- Paikkakunta: Oulun seutu
Pari kokemusta...
Bergfreunde.fi kautta olen tilannut kesän ja syksyn aikana truotteita muutamaan otteeseen. S-posteihin ja kysymyksiin on vastattu, joskus pienellä viiveellä, mutta vastattu kuitenkin ja olen jopa saanut hyviä (asiantuntevia) vastauksia kysymyksiini, joten siltä osin homma on pelannut mainiosti. Tilaukset ovat myös tulleet perille juuri sellaisina kuin ne on tilattu. Ainoa valituksen aihe on pitkät toimitusajat. Ainakaan minun kohdalla luvattu 4-6 (arki)päivää, ei ole vielä kertaakaan pitänyt paikkaansa, vaan kummallakin kerralla toimitusaika on venynyt ensimmäisellä kerralla 10 ja toisella kertaa 9 päivään, joihon toki mahtuu viikonloppukin jo väliin. Onneksi kummallakaan kerralla ei ollut kiire saada kamoja, joten vahinko oli pieni. Pitkät toimitusajat kannattaa kuitenkin ottaa huomioon tilausta tehdessä, mikäli tuotteiden saannilla on kiire, esimerkiksi reissuun lähdettäessä.
Atompacksin asiakaspalvelulle todella iso peukku. Palvelu ja asiantuntemus on ollut ensiluokkaista, kun olemme yhdessä suunnitelleet allekirjoittaneelle seuraavaa kantolaitetta. En tiedä kävikö minulla hyvä tuuri ja valmistaja innostui tuotemuutoksista, joita reppuuni halusin, mutta joka tapauksessa asiakaskokemus on ollut järisyttävän hyvä.
Bergfreunde.fi kautta olen tilannut kesän ja syksyn aikana truotteita muutamaan otteeseen. S-posteihin ja kysymyksiin on vastattu, joskus pienellä viiveellä, mutta vastattu kuitenkin ja olen jopa saanut hyviä (asiantuntevia) vastauksia kysymyksiini, joten siltä osin homma on pelannut mainiosti. Tilaukset ovat myös tulleet perille juuri sellaisina kuin ne on tilattu. Ainoa valituksen aihe on pitkät toimitusajat. Ainakaan minun kohdalla luvattu 4-6 (arki)päivää, ei ole vielä kertaakaan pitänyt paikkaansa, vaan kummallakin kerralla toimitusaika on venynyt ensimmäisellä kerralla 10 ja toisella kertaa 9 päivään, joihon toki mahtuu viikonloppukin jo väliin. Onneksi kummallakaan kerralla ei ollut kiire saada kamoja, joten vahinko oli pieni. Pitkät toimitusajat kannattaa kuitenkin ottaa huomioon tilausta tehdessä, mikäli tuotteiden saannilla on kiire, esimerkiksi reissuun lähdettäessä.
Atompacksin asiakaspalvelulle todella iso peukku. Palvelu ja asiantuntemus on ollut ensiluokkaista, kun olemme yhdessä suunnitelleet allekirjoittaneelle seuraavaa kantolaitetta. En tiedä kävikö minulla hyvä tuuri ja valmistaja innostui tuotemuutoksista, joita reppuuni halusin, mutta joka tapauksessa asiakaskokemus on ollut järisyttävän hyvä.