Herkuttelua painon kustannuksella
Herkuttelua painon kustannuksella
Nyt kun uusien perunoiden aika, niin juohtui mieleeni, että pitäisikö pakata reppuun puoli kiloa uusia perunoita ja purkki silliä, ja muutama varrellinen sipuli? Herkuttelisi sitten vaikka Aadolfin kammilla. Kai nuo nyt jaksaa sinne kantaa. Onko muilla ollut samanlaisia kulinaristisia päähänpälkähdyksiä? Olisi jotain mitä odottaa.
-B
-B
Ihmisen viisaus on rajallinen, mutta ihmisen tyhmyys on rajaton.
-
- Viesti:
Monesti on ollut visio naudan sisäfileestä ja perunoista yms. valurautapannulla paistettuna maan korvessa punaviineineen. Eipä ole toteutunut vielä.
Jollain pikku päiväretkellä voisi tuollaista herkuttelua harjoittaa, kun sitä jumalatonta pannua ei kuitenkaan jaksaisi päiväkausia mukanaan raahata.
Tura, retkeilijäturisti
Jollain pikku päiväretkellä voisi tuollaista herkuttelua harjoittaa, kun sitä jumalatonta pannua ei kuitenkaan jaksaisi päiväkausia mukanaan raahata.
Tura, retkeilijäturisti
Painonsa puolesta parhaiten otsikkoon varmaan sopii lähialueen reissu, jonne raahasin kahvinpaahtotarvikkeet mukaan. Pienehkö valurautapannu paahtamista varten oli vielä siedettävä, mutta iso marmorimortteli jauhamista varten painoi kyllä jo paljon. Pimenevässä illassa niitä polttariporukalla paahdettiin, joten herkuttelusta ei tosin voi puhua. Aamulla kun näki millaista sotkua on tullut juotua niin ihan hirvitti - ja pää oli kipiä, vaikka kovinkaan monta olutta ei oltu sinne asti jaksettu kantaa.
Päiväretkellä on joskus tullut paistettua pihviä samaisessa valurautapannussa. Ihan oli hyvää, mutta vähän retkivehkeitä tanakampia aterimia olisi kaivannut.
Päiväretkellä on joskus tullut paistettua pihviä samaisessa valurautapannussa. Ihan oli hyvää, mutta vähän retkivehkeitä tanakampia aterimia olisi kaivannut.
-
- Viesti:
Kulinaristin valinta on avokanootti. Ja on nuo kyllä kulkeneet kajakissakin. Ahkiossa on kulkenut sisäfilepihvejä (vai olisikohan viimeksi ollut naudan ulkofilettä?), mutta ei tuoreita perunoita, ovat pakkasessa sen verran hankalia.Tura kirjoitti:Monesti on ollut visio naudan sisäfileestä ja perunoista yms. valurautapannulla paistettuna maan korvessa punaviineineen. Eipä ole toteutunut vielä.
Tura, retkeilijäturisti
Samaa olen itse miettinyt, jaksaako sitä kantaa uusiaperunoita ja voita mukanaan lyhyellä vaelluksella.. Luulen että otan muutaman potun mukaan ensi kerralla. Ensimmäiselle illallehan voi ottaa mukaan melkein mitä vaan.. Syötyä tulee kumminkin ja paino häviää, ja kyllä ruoka yhdenpäivän säilyy.. : D
Kunhan Kuljeksin
http://norpinjutut.blogspot.fi/
http://norpinjutut.blogspot.fi/
-
- Viesti:
Ensimmäisenä päivänä pitäisi kävellä 25km siitä huolimatta, että lähtö menee iltapäivälle. Rinkka painaa nipistetyillä ruuilla reilut 22kg. Luulen, että tuolta reissulta jäävät perunat pois. Vähän sama juttu kuin se, että ahkiossa mikään ei paina mitään.NorP kirjoitti:Samaa olen itse miettinyt, jaksaako sitä kantaa uusiaperunoita ja voita mukanaan lyhyellä vaelluksella.. Luulen että otan muutaman potun mukaan ensi kerralla. Ensimmäiselle illallehan voi ottaa mukaan melkein mitä vaan.. Syötyä tulee kumminkin ja paino häviää, ja kyllä ruoka yhdenpäivän säilyy.. : D
-