Herkuttelua painon kustannuksella

boueme

Herkuttelua painon kustannuksella

Viesti Kirjoittaja boueme »

Nyt kun uusien perunoiden aika, niin juohtui mieleeni, että pitäisikö pakata reppuun puoli kiloa uusia perunoita ja purkki silliä, ja muutama varrellinen sipuli? Herkuttelisi sitten vaikka Aadolfin kammilla. Kai nuo nyt jaksaa sinne kantaa. Onko muilla ollut samanlaisia kulinaristisia päähänpälkähdyksiä? Olisi jotain mitä odottaa.

-B

Ihmisen viisaus on rajallinen, mutta ihmisen tyhmyys on rajaton.
Korpijaakko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpijaakko »

Miksi ei! Itse ajattelin pakata mukaan toiselle heinäkuun retkelle omenan per päivä. Mukava lisä ja kun tuolla reissulla rinkasta jää pois pari kiloa varusteita ensimmäiseen verrattuna, mahtuu tilalle vaikka omenoita. Myös tuore sipuli voisi olla listalla...
Lunkentus

Viesti Kirjoittaja Lunkentus »

Joo, perunoita pitää olla ja sipulia - silliä unohtamatta!
Glottis

Viesti Kirjoittaja Glottis »

Onhan noita perunoita tullut joskus otettua. Graavasin ekan punalihaisen ja söin sen perunoiden ja tillin kanssa.

Myös punaviini, hapankorput ja hyvät juustot maistuvat itselleni tunturissa.
ripaldi

Viesti Kirjoittaja ripaldi »

Kyllä. Juuri oli reissussa mukana uusia pottuja ja voita, kaveriksi hiilloksella paistettua taimenta, a-aa ja ääntäkohden. Maistui aika messevälle tuntureiden kupeella.
Tura

Viesti Kirjoittaja Tura »

Monesti on ollut visio naudan sisäfileestä ja perunoista yms. valurautapannulla paistettuna maan korvessa punaviineineen. Eipä ole toteutunut vielä.
Jollain pikku päiväretkellä voisi tuollaista herkuttelua harjoittaa, kun sitä jumalatonta pannua ei kuitenkaan jaksaisi päiväkausia mukanaan raahata.

Tura, retkeilijäturisti
heluna74

Viesti Kirjoittaja heluna74 »

Joskus mennävuosina jouduin todistamaan Luirojärven kämpän tulipaikalla erään rouvahenkilön perunankeittoa. Ja se tuoksu, mikä siitä hommasta lähti, on minut ryydittänyt aina silloin tällöin rahtaamaan mukanani perunoita ja tietty Lapin puikuloita! Vaude, että on hyvää!
Vänkäri

Viesti Kirjoittaja Vänkäri »

Mä oon kuskaillu ny kans reissulla uusia perunoita ja punasipulia,usein ekan ehtoon iltapalan kruunaa kunnon pihvi,ja vasta seuraavat päivät mennään ankeammin eväin.
Kohti korpea,kiitos.
akallio

Viesti Kirjoittaja akallio »

Painonsa puolesta parhaiten otsikkoon varmaan sopii lähialueen reissu, jonne raahasin kahvinpaahtotarvikkeet mukaan. Pienehkö valurautapannu paahtamista varten oli vielä siedettävä, mutta iso marmorimortteli jauhamista varten painoi kyllä jo paljon. Pimenevässä illassa niitä polttariporukalla paahdettiin, joten herkuttelusta ei tosin voi puhua. Aamulla kun näki millaista sotkua on tullut juotua niin ihan hirvitti - ja pää oli kipiä, vaikka kovinkaan monta olutta ei oltu sinne asti jaksettu kantaa.

Päiväretkellä on joskus tullut paistettua pihviä samaisessa valurautapannussa. Ihan oli hyvää, mutta vähän retkivehkeitä tanakampia aterimia olisi kaivannut.
Korpijaakko
Viesti:

Tura kirjoitti:Monesti on ollut visio naudan sisäfileestä ja perunoista yms. valurautapannulla paistettuna maan korvessa punaviineineen. Eipä ole toteutunut vielä.
Jollain pikku päiväretkellä voisi tuollaista herkuttelua harjoittaa, kun sitä jumalatonta pannua ei kuitenkaan jaksaisi päiväkausia mukanaan raahata.

Tura, retkeilijäturisti
Kulinaristin valinta on avokanootti. Ja on nuo kyllä kulkeneet kajakissakin. Ahkiossa on kulkenut sisäfilepihvejä (vai olisikohan viimeksi ollut naudan ulkofilettä?), mutta ei tuoreita perunoita, ovat pakkasessa sen verran hankalia.
NorP
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NorP »

Samaa olen itse miettinyt, jaksaako sitä kantaa uusiaperunoita ja voita mukanaan lyhyellä vaelluksella.. Luulen että otan muutaman potun mukaan ensi kerralla. Ensimmäiselle illallehan voi ottaa mukaan melkein mitä vaan.. Syötyä tulee kumminkin ja paino häviää, ja kyllä ruoka yhdenpäivän säilyy.. : D
Korpijaakko
Viesti:

NorP kirjoitti:Samaa olen itse miettinyt, jaksaako sitä kantaa uusiaperunoita ja voita mukanaan lyhyellä vaelluksella.. Luulen että otan muutaman potun mukaan ensi kerralla. Ensimmäiselle illallehan voi ottaa mukaan melkein mitä vaan.. Syötyä tulee kumminkin ja paino häviää, ja kyllä ruoka yhdenpäivän säilyy.. : D
Ensimmäisenä päivänä pitäisi kävellä 25km siitä huolimatta, että lähtö menee iltapäivälle. Rinkka painaa nipistetyillä ruuilla reilut 22kg. Luulen, että tuolta reissulta jäävät perunat pois. Vähän sama juttu kuin se, että ahkiossa mikään ei paina mitään.
mazcu

Viesti Kirjoittaja mazcu »

Joo ahkiossa ei mikään paina mitään..:)
Sisäfileitä jaksettiin kuskata 10 päivää ennenkuin tuli hyvä syy syödä ne. Entäs ne mämmit, ne syötiin vasta reilun 2 viikon jälkeen.

Mutta joo, kyllä uudet perunat kuuluu kesään ja siten myös (lähi) retkien ruokalistalle.
Hamalainen

Viesti Kirjoittaja Hamalainen »

Uudet perunat kulkee mukavasti Eräkärryn kyydissä. Muitakin herkkuja kulkee tarpeen mukaan. Vähän sama juttu kuin ahkion kanssa. Tavarat painaa murto-osan siitä mitä ne painaisivat rinkassa.
8xkg

Viesti Kirjoittaja 8xkg »

Millainen on tuo eräkärry?
Kokeilin googlata mutten löytänyt kuvaa
Vastaa Viestiin