Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?
Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?
Muutama viikko sitten Sasta Wolf metsästysgoretakki 99.90 eur Hankkijan poistolaareista.
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
Kaikki noita dt-sukkia hehkuttaa ja väittää että kestää lähes tuhansia kilometrejä vaellusta. Omassa käytössä kestävyys on kuitenkin jäänyt jonnekin 300-400kmn paikkeille. Tiedä sitten teenkö jotain väärin kun sama ongelma muidenkin "kestävien" sukkien kanssa.Pate Teikka kirjoitti: ↑30 Loka 2024 19:28 Darn Tough (DT) sukista ei löytynyt haulla mitään. Vain pari kuukautta vanha tuttavuus itsellekin, koska olen ollut Smartwoolin (SW) tallissa kohta 20 vuotta. Niitä sai pörssikriisin aikoihin 2008/9 halvalla Ruottista, siis alle 10€ pari. Ja hyviä sukkia ovat olleet. DT on samassa hintaluokassa. Niissä on tiiviimpi neulos kuin SW, jopa huopamainen. Istuvat napakasti. Tykästyin sen verran, että ostin lisää. Pitemmän ajan kokemuksia ei ole. SWja ei saanut kulutettua puhki pohjasta kymmenessä vuodessa, vaikka muu sukka oli lähinnä sidekudosta. Onko kellään useamman vuoden kokemusta DT sukista?
Vertailun vuoksi Prismasta ostettu muutaman euron urheilusukka kestää minulla aika tarkkaan 100km kävelyä.
-
Mulla tulee pelkästään koiran lenkitystä n. 3000 km per vuosi. Ihan sillä perusteella on aivan selvää, että Smartwoolit kestävät tuhansien kilometrien käyttöä menemättä puhki. Kymmenentuhatta kilsaa on luultavasti lähellä totuutta. Darn Tough vaikuttaa laadultaan jopa paremmalta.
Kun Enlightened Equipmentsilla on -20% alet, tilasin customina kahdenhengen retkipeiton +5 asteen comfortilla (on oikeasti miesten comfortti, eli limit) kesäkäyttöön. Aiemmin on jo ollut vastaava -6 asteen comfortilla (täyte 850 cuin) ja siinä ei kyllä meikäläinen kesällä hikoilematta nuku. Uuteen tulee 950 cuin untuva ja kokoa pienennän longista regulariin. Painoa pitäisi olla noin 700 grammaa, joten kohtuullisen kevyt kahden hengen peite on. Jos tuolla menee Lapin reissut kesä-heinäkuussa (jossain tapauksessa myös elokuussa), toki sääennusteita katsellen, niin tyytyväisenä kannan 500g kevyempää retkipeittoa. Jos meinaa olla hieman liian kylmä, niin pitää laittaa 100g untuvaa lisää sisään, jos on selvästi liian kylmä, niin myyntiin ja 0 asteen peitto tilalle.
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
If you don´t like it, here I stand"
Jos sukat eivät kestä, tarkasta kenkäsi.
Kahdesti minulla ovat sukat kuluneet puhki ensimmäisellä käyttökerralla. Kummallakin kerralla jouduin tahtomattani kävelemään pitkähkön matkan jalkineissa, joita en ollut siihen tarkoittanut. Eivät ne sukatkaan mitään huippulaatua toki olleet.
Kahdesti minulla ovat sukat kuluneet puhki ensimmäisellä käyttökerralla. Kummallakin kerralla jouduin tahtomattani kävelemään pitkähkön matkan jalkineissa, joita en ollut siihen tarkoittanut. Eivät ne sukatkaan mitään huippulaatua toki olleet.
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
Bridgedale- sukista paras pari meni 15 v... Eivat reikaantyneet, mutta varret taysin toimimattomiksi
Tuli ostettua pakin mukiosa ja siihen istuva metallipullo/ -kanttiini. Jo sulatetun lumen saa sitten uudestaan kuumaksi, ennenkuin lopputuloksesta osa lahtee aanta kohti ja osa talteen, ruokatermariin.
- kesalla se armeijamuovinen, kevyempana, ajaa ihan hyvin asiansa
- kesalla se armeijamuovinen, kevyempana, ajaa ihan hyvin asiansa