Eräkärry
Varmaan sama järvi. Kyllä niillä maitokärryilläkin pääsee kun katsoo eteensä ja kiertää kiviä. Nousut ovat kyllä pitkiä ja kuorman kanssa aika raskaita, mutta kyllä avaruutta sittten löytyy jos sitä kaipaat.
Kannattaa myös varautua aika koviin tuuliin, tuulensuojapaikkoja ei juuri löydy.Minusta lupahomma aika yksinkertainen, olen ostanut vuosiluvan netistä ja sehän aktivoidaan vasta kun lähtee. Jos vaihdatkin paikkaa reissun aikana ei sillä ole väliä lupa pätee koko Finnmarkin alueella ja saalisilmoitusta tehtäessä vain ilmoitetaan alue jossa kalastanut, aluekartta löytyy Natureit sivuilta, josta se lupakin ostetaan.
Kannattaa myös varautua aika koviin tuuliin, tuulensuojapaikkoja ei juuri löydy.Minusta lupahomma aika yksinkertainen, olen ostanut vuosiluvan netistä ja sehän aktivoidaan vasta kun lähtee. Jos vaihdatkin paikkaa reissun aikana ei sillä ole väliä lupa pätee koko Finnmarkin alueella ja saalisilmoitusta tehtäessä vain ilmoitetaan alue jossa kalastanut, aluekartta löytyy Natureit sivuilta, josta se lupakin ostetaan.
Mulla nää on olleet viikon rykäisyjä ja tänne tulisi matkaa n. 1350 km/suunta. Siksi pitää suunnitella ennakolta kohtuu hyvin, tähänkin paikkaan menee kaksi baanaa. Veikkaan, että filmeissä mentiin ainakin läntisempää pitkin. Jos tulee mentyä tuonne niin kärryissä olisi ilmeisesti 2 (3) rinkkaa, kalastusvermeet, majoite ja kamina polttopuineen. Elikkäs kantohommina ei oikein toimi ainakaan jos aika on rajallinen.
Olen viime vuosina kantanut alkusyksyn reissuilla paksua untuvatakkia eikä missään olosuhteissa ole tullut kylmä. Toimii vielä hyvänä lisänä makuupussin päällä pakkasöinä. Vaikea nähdä hyvää hyötysuhdetta kesäreissulla kamiinan ja puiden raahauksella. Kun tuolla paljakalla tuulee niin kääriydy pussiin ja odota. Kun hellittää tarvittaessa lämmitä kotaa nestekaasulla hieman.tst kirjoitti: kamina polttopuineen.
Joo ei siellä kamiina tarvi, lämpimät vaatteet ja hyvä sadeasu. Se itäinen ura on Currojärvelle asti helpompi, järven kohdalla pätkä louhikkoa jossa ei kaksrattaisella ole helppo mennä, sitten jatkuu aika hyvänä, aivan loppupäätä ennenkuin yhtyy läntiseen uraan en tiedä kun en oo siitä kulkenut. Läntinen on selväpiirteinen mutta rankempi kun käy niin ylhäällä. Kannattaa maitokärryn lavaa nostaa ylemmäs jos mahdollista
-
- Viestit: 3511
- Liittynyt: 12 Tammi 2006 09:40
Minulla oli facessa lyhyt video sähköeräkärrystä mutta se on hävinnyt sieltä enkä löytänyt kotikoeeltakaan. Täytyy tehdä uusi video.tst kirjoitti:^Onko Iglulle tuo tietty (itse etsittävä ja salassapidettävä ) Torgeirin polku tuttu? Yritin etsiä videota Hämäläisen sähkökärrystä, mutta löysin vain -14 filmatun sähköttömän. Muistan kuitenkin, että olisin nähnyt pätkän sähköllisestäkin.
-
- Viestit: 3511
- Liittynyt: 12 Tammi 2006 09:40
Olisko täällä joku fakiiri joka löytäisi tuon videon. Facen tiedostojen palautuksen kautta en saanut. kaikki muut videot tuli paitsi se mitä tarvitsenHamalainen kirjoitti:Minulla oli facessa lyhyt video sähköeräkärrystä mutta se on hävinnyt sieltä enkä löytänyt kotikoeeltakaan. Täytyy tehdä uusi video.tst kirjoitti:^Onko Iglulle tuo tietty (itse etsittävä ja salassapidettävä ) Torgeirin polku tuttu? Yritin etsiä videota Hämäläisen sähkökärrystä, mutta löysin vain -14 filmatun sähköttömän. Muistan kuitenkin, että olisin nähnyt pätkän sähköllisestäkin.
Fakiiria odotellessa:
Nettiarkisto https://archive.org/ ilmoitti, ettei tiedostoa ole arkistoitu mutta se on saatavilla netissä. Totta vai tarua, kun facebook ei suostu sitä näyttämään eikä palauttamaan?
Aiemmassa viestissä kerrot vaihtaneesi noihin aikoihin blogin eri paikkaan tms. Pääsetkö vielä katsomaan sitä vanhempaa paikkaa, löytyisikö video sitä kautta?
Nettiarkisto https://archive.org/ ilmoitti, ettei tiedostoa ole arkistoitu mutta se on saatavilla netissä. Totta vai tarua, kun facebook ei suostu sitä näyttämään eikä palauttamaan?
Aiemmassa viestissä kerrot vaihtaneesi noihin aikoihin blogin eri paikkaan tms. Pääsetkö vielä katsomaan sitä vanhempaa paikkaa, löytyisikö video sitä kautta?
-
- Viestit: 3511
- Liittynyt: 12 Tammi 2006 09:40
Wikisivuille en enää pääse ja parissa muussa paikassa ollut linkki antoi saman tuloksentiku kirjoitti:Fakiiria odotellessa:
Nettiarkisto https://archive.org/ ilmoitti, ettei tiedostoa ole arkistoitu mutta se on saatavilla netissä. Totta vai tarua, kun facebook ei suostu sitä näyttämään eikä palauttamaan?
Aiemmassa viestissä kerrot vaihtaneesi noihin aikoihin blogin eri paikkaan tms. Pääsetkö vielä katsomaan sitä vanhempaa paikkaa, löytyisikö video sitä kautta?
-
- Viestit: 3511
- Liittynyt: 12 Tammi 2006 09:40
-
- Viestit: 3511
- Liittynyt: 12 Tammi 2006 09:40
Perusrakenne on pysynyt samana mutta käyttöä helpottavia pikku parannuksia on tehty runsaasti.Aaro kirjoitti:En tiedä onko rakenne muuttunut, mutta aika hyvin paino oli pyörän päällä. Painopistettä kun vielä saisi alemmaksi, mutta ei nyt enää siitä.Hamalainen kirjoitti:Kun vanhaa videota sähköeräkärrystä ei löytynyt niin tein uuden, olkaa hyvä
Mm aisat on uusittu, vetovyö ja valjaat on uusittu. Taustalevyä on muotoiltu uudestaan. Nämä muutokset on sellaisia että ne eivät juurikaan näy ulospäin mutta toiminnallisuus on parantunut.
-
- Viestit: 4205
- Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 3511
- Liittynyt: 12 Tammi 2006 09:40
Ihan sama reaktio kuin luomo/sähköfillari. Alkuun ajattelin että sähköavustusta tarvitaan vain ylämäissä mutta kyllä se mukavasti keventää tasamaallakin.omat polut kirjoitti:^Miten vertaisit vetokokemusta luomu/e-kärry, onko yhtä käänteentekevä kuin e-fillari/väkisinpoljettava, nuohan ovat kaksi aivan eri lajia.
-
- Viestit: 3511
- Liittynyt: 12 Tammi 2006 09:40
Kevään merkkejä etelässä, aloittelin uuden 16" sähköeräkärryn kokoamista. Työn edistymistä voit seurata eräkärryn blogissa.
http://erakarry.blogspot.com/
http://erakarry.blogspot.com/