Telttakeskustelu

hannes
Viestit: 10808
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Korstoille Akto on toki liian knafti. Itsellä 170cm niin ei ongelmia.
Akto on 90cm korkea. Itse siellä pystyn kyhjöttämään, pitempi tyyppi ei.
Useimmiten olen puolimakuuasennossa.


Micke
Viestit: 2343
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Viesti Kirjoittaja Micke »

hannes kirjoitti:Korstoille Akto on toki liian knafti.
Miten se meni, itseä pidempi on korsto ja lyhyempi on "tappi".... Itse pidän korstoina pitkiä ja leveitä ja nämä ovat harvassa.... Itse olen keskipituinen ja muutenkin keskimääräinen (179 senttiä)....

No on toi vaelluskaverini "optimushiker" vähän korstomainen, mutta ei pahasti....
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
diver
Viestit: 2398
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Viesti Kirjoittaja diver »

Pitkä,tumma mies.minua rintaan.
Hanu
Viestit: 4028
Liittynyt: 03 Heinä 2007 14:30

Viesti Kirjoittaja Hanu »

Aikoinaan ostin Nallo 2 sillä mielellä, että on riittävän pieni yksin ja riittävän suuri kaksin. Myöhemmin on toiminut myös 2 teiniä ja minä ja kaksi aikuista ja 1 vuoden vanha. Painoa on toki n. kilon enemmän kuin Aktossa. Tälläisenä 190cm ja painokin toisella sadalla ei ihan pikku tilaan sovi ja muutenkin on kiva, että seinät kaadu päälle.
hannes
Viestit: 10808
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Oli miten oli , mutta Akto on luottotelttani hankalassa kelissä - se ratkaisee.
NorP
Viestit: 210
Liittynyt: 21 Kesä 2011 01:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NorP »

Täälläkin on Exolight ollut harkinnassa. Tosin suurempana versiona (mahdollisesti jopa III). Lähinnä malleja vertailemalla olen päätynyt joko Exolightiin tai Abisko Liteen. Syksyyn mennessä olisi vanha Hanna tarkoitus päivittää, vaan vielä en ole päättänyt mallia.. Keventää pitäisi, mutta samaan aikaan en haluaisi luopua sisätilan leveydestä paljonkaan (nykyinen 150cm) koska koiran kanssa matkailen.. Joten Exolightin kokemukset kiinnostavat myös!
Tarkoitus oli mennä syksyllä Erämessuille hypistelemään telttoja ja tutkia siellä olevia malleja ja vihdoinkin tehdä päätös uudesta. Mutta koska ne ovatkin vasta ensivuonna niin..
Telttakassassa tällähetkellä 500e, mutta sehän joustaa molempiin suuntiin hieman :lol:
4lbert
Viestit: 265
Liittynyt: 02 Maalis 2011 18:31

Viesti Kirjoittaja 4lbert »

Itsellä ollut parit reissut käytössä Lanshan 2 pro. Pariskunta tai iso mies ja iso koira mahtuu hyvin. Painaa alle kilon ja maksoi satasen. Pystytetään vaellussauvojen varaan. Itse vaellan pääosin avotunturissa ja tuulen kesto on riittävän hyvä. Suosittelen tutustumaan ja tuollaisen saa nykyään Suomestakin tilattua e-villen kautta niin ei mene alvia ja tullia.
eeki
Viestit: 102
Liittynyt: 04 Maalis 2006 22:20
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eeki »

Minulla on myös LanShan 2. Palasin juuri viikon vaellukselta Paistuntureilta. Avotunturia ja melkoiset tuulet. Hyvin toimii ja tilaa on riittävästi varsinkin kun kulkee yksin.
varsijousi
Viestit: 1211
Liittynyt: 06 Helmi 2006 22:22

Viesti Kirjoittaja varsijousi »

Noilla kehuilla LanShan kakkosesta olisi helppo ostaa Lanshan 3 :lol:. Tilantarpeen ja keveyden tähden, mikä olis sopiva hankinta, kun Lanshania kolmelle ei ole olemassa?
4lbert
Viestit: 265
Liittynyt: 02 Maalis 2011 18:31

Viesti Kirjoittaja 4lbert »

Luultavasti halvin ja kevein vaihtoehto olisi ostaa kaksi Lanshania. Edelleen alle 2kg ja hinta jää myös alle isojen valmistajien kevyttelttojen.
tst
Viestit: 6560
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Telkkarista tuli juuri juttua glampingistä. Aikamoista glampingiähän telttailu meille monelle omalla majoitteellamme jo nytkin on. Tonnin vuotamattomat ja hyvin ilmaa vaihtavat majoitteet, untuvaiset ja pehmeät makuualustat jne., vain vessa puuttuu. https://www.is.fi/matkat/art-2000008127872.html
akuusist
Viestit: 608
Liittynyt: 15 Helmi 2007 14:34

Viesti Kirjoittaja akuusist »

Usein puuttuvia, mutta ihan mahdollisia glamping-ominaisuuksia reppuselkäretkeilijälle:
- majoitteeseen seisomakorkeus ja vähän ekstratilaa
- istumakorkuinen sänky
- pöytätaso
- lämmitys viileään vuodenaikaan
- jutun kuvista päätellen luonnonvalkoiset ja puunsävyt
- tasaisempi lattia

Posliinipytty, runsas lämmin suihku ja jääkaappi on ehkä haastavampia.
tst
Viestit: 6560
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

^ :) Ite olen siirtynyt etupäässä kevyt kotaan (1,95 kg) joka mahdollistaa monet mainitsemistasi. Onhan se todella glampingia kun ei tartte koko ajan mahallaan könytä.
Esuli
Viestit: 90
Liittynyt: 08 Joulu 2013 14:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esuli »

Lanshan on yllättävän hyvä teltta. Hiukan käyttöä rajoittaa kiilojen paljous. Kaikista helpoin teltta on itseseisova kupoli. Ei vain löydy painoluokassa 800g.
Mukava se on 10h kotakin soolokäytössä.
Kadahfi tykkäsi telttailla, ei ollut köyhä sekään. Vissiin.
kuu-ukkeli
Viestit: 1142
Liittynyt: 04 Elo 2010 18:09

Viesti Kirjoittaja kuu-ukkeli »

Esuli kirjoitti:Lanshan on yllättävän hyvä teltta. Hiukan käyttöä rajoittaa kiilojen paljous. Kaikista helpoin teltta on itseseisova kupoli. Ei vain löydy painoluokassa 800g.
Mukava se on 10h kotakin soolokäytössä.
Kadahfi tykkäsi telttailla, ei ollut köyhä sekään. Vissiin.
Kyllähän noita kevyitä itseseisovia kupoleitakin löytyy.

Yhden hengen teltta painaa 595 g ja vastaava kahden hengen versio 652 g.

https://www.bigagnes.com/search?keywords=dyneema

Hinta on tietysti aika kova. Näitä myy Suomessa mm. Partioaitta ja EU-alueelta voi tilata jopa täysin ilman muita kuluja vaikka kuinka monesta nettikaupasta.
Vastaa Viestiin