Jos talvella yöksi kämpälle ei onnistukaan?

f7391
Viestit: 314
Liittynyt: 14 Elo 2007 09:23

Re: Jos talvella yöksi kämpälle ei onnistukaan?

Viesti Kirjoittaja f7391 »

LauriA kirjoitti: 23 Maalis 2023 13:04
f7391 kirjoitti: 23 Maalis 2023 09:33
LauriA kirjoitti: 23 Maalis 2023 08:55 Kyllä tuo ymmärrettävää tekstiä oli kun laitetta räplännyt. Jollei koskaan ole pitänyt kädessään, niin sitten varmaan vaikeampaa ymmärtää.
Ne kolme ilmaista viestiä "Osallistumisilmoitusviestit" ei voi teksti osaa muokata.
Tämä ei pidä paikkaansa. Noita ilmaisia esiasetettuja viestejä voi muokata omalta tililtään osoitteessa explore.garmin.com
Miten saat ne muutettua? Chroremella olen tuolla explore.garmin.com sivuilla, niin ainoa mitä voin muokata on osoite minne viesti lähtee.
Sulla ko. osan otsikkokin eriniminen?
Ilmeisesti olet muuttamassa noita pikatekstiviestejä etkä valmiita viestejä. Ne ovat eri asia. Pikatekstiviestit kuluttavat viestisaldoasi mutta valmiit viestit eivät.
Liitteet
garmin.jpg
garmin.jpg (187.24 KiB) Katsottu 711 kertaa


LauriA
Viestit: 815
Liittynyt: 14 Tammi 2017 17:19

Re: Jos talvella yöksi kämpälle ei onnistukaan?

Viesti Kirjoittaja LauriA »

Ihan tuota samaa sivua koitan vasemmanpuoleisia viestejä muuttaa, niin ei onnistu??? Vain mustan alla olevaa osoitetta kelle viesti menee saan muutettua. Lisäksi otsikkoosuus nyt aivan eri kuin edellisessä viestissä => ympyröity
Oikeanpuoleinen on niitä maksullisia, joita voin muokata.

Vai onko koneellakin oma appi. Itse ihan netissä ko. osoitteessa?
Liitteet
Garmin.jpg
Garmin.jpg (89.36 KiB) Katsottu 693 kertaa
Garmin_1.jpg
Garmin_1.jpg (145.55 KiB) Katsottu 693 kertaa
f7391
Viestit: 314
Liittynyt: 14 Elo 2007 09:23

Re: Jos talvella yöksi kämpälle ei onnistukaan?

Viesti Kirjoittaja f7391 »

Mielenkiintoista. Näköjään palvelu on laiteriippuvainen, minulla on Garmin inReach Mini ja eikös sinulla ole inReach Mini 2? Tuossa sinun kuvassa sanotaan, että näitä kolmea viestiä voi lähettää myös puhelimen apilla, minulla noita viestejä voi lähettää vain laitteella.

Eli näköjään palvelu on näiltä osin huonontunut! Sun pitää nyt selvästikin sopia vastaanottajien kanssa peitteistö:

Ilmoitan tilanteeni, kaikki kunnossa = Nyt täällä.
Olen lähdössä matkalle = Perillä yöpaikassa.
Matkani alkaa olla lopussa = Kohta perillä

8)
cobbo
Viestit: 700
Liittynyt: 22 Elo 2017 20:48

Re: Jos talvella yöksi kämpälle ei onnistukaan?

Viesti Kirjoittaja cobbo »

f7391 kirjoitti: 23 Maalis 2023 14:38 Mielenkiintoista. Näköjään palvelu on laiteriippuvainen, minulla on Garmin inReach Mini ja eikös sinulla ole inReach Mini 2? Tuossa sinun kuvassa sanotaan, että näitä kolmea viestiä voi lähettää myös puhelimen apilla, minulla noita viestejä voi lähettää vain laitteella.

Eli näköjään palvelu on näiltä osin huonontunut! Sun pitää nyt selvästikin sopia vastaanottajien kanssa peitteistö:

Ilmoitan tilanteeni, kaikki kunnossa = Nyt täällä.
Olen lähdössä matkalle = Perillä yöpaikassa.
Matkani alkaa olla lopussa = Kohta perillä

8)
Hyvä huomio ja todella kiero veto Garminilta: https://support.garmin.com/en-US/?faq=y ... vPvztACfj8 (sivua ei saatavilla suomeksi)

Vanhoilla (ennen 27.9.2022) avatuilla tileillä käytössä on vanhanmalliset esimääritellyt viestit joita pystyy muokkaamaan explore.garmin.com -sivulla. Tuon jälkeen saatavilla on vain uudet ns "check-in" viestit (olisko tää se josta tulee karmea suomennus "osallistumisilmoitusviesti") joissa voi muokata vain vastaanottajalistaa.

Palvelun heikennys siis, tai yksi pikkukiusa jolla yritetään ajaa käyttäjät tuhlaamaan enemmän kiintiöviestejä ja siirtymään tuottavampiin palvelusopimuksiin. Sama juttu siis kuin kuukausisopimuksiin lisätty kiinteä vuosimaksu.

Garmin kävelee hiuksenhienosti sitä rajaa jolla käyttäjiltä lypsetään maksimaalisesti rahat ajamatta heitä rajallisen kilpailijamäärän syliin.
lepposasti
Viestit: 293
Liittynyt: 14 Maalis 2011 15:36

Re: Jos talvella yöksi kämpälle ei onnistukaan?

Viesti Kirjoittaja lepposasti »

https://www.zoleo.com/en-fi/product/zol ... mmunicator
Tuossa yksi vaihtoehto: ZOLEO Global Satellite Communicator. Itse laite halvempi, käyttö maksanee halvimmillaan suunnilleen saman kuin InReach.
Kokemuksia: https://andrewskurka.com/review-zoleo-s ... messaging/
LauriA
Viestit: 815
Liittynyt: 14 Tammi 2017 17:19

Re: Jos talvella yöksi kämpälle ei onnistukaan?

Viesti Kirjoittaja LauriA »

^Jeps, on tämä inReach Mini 2 ja kännykässä on nuo kolme viestiä olemassa ko. sovelluksessa.
Ja ei tämä ongelma ole sinänsä kun tuota viesti 1 varmaan käytän eli "kaikki ok".
Olishan sitä voinut kiva olla lähettää "Ei päässyt tuvalle, teltta yö". Tähän silti varaa laittaa maksulliseltakin puolelta nyky sopimuksella.
akallio
Viestit: 2061
Liittynyt: 18 Elo 2010 14:20

Re: Jos talvella yöksi kämpälle ei onnistukaan?

Viesti Kirjoittaja akallio »

cobbo kirjoitti: 23 Maalis 2023 15:20 Garmin kävelee hiuksenhienosti sitä rajaa jolla käyttäjiltä lypsetään maksimaalisesti rahat ajamatta heitä rajallisen kilpailijamäärän syliin.
Se on juuri näin. En keksi muuta palvelua, jossa olisi niin taitavasti pumpattu juuri kipukynnykselle tuo hinnoittelu. Ja ilmeisesti sitä hiljalleen säädellään, että kipu jatkuu...

Itse maksan sitä halvinta kuukausimaksua ja kantelen laitetta satunnaisesti mukana ympäri vuoden.
cobbo
Viestit: 700
Liittynyt: 22 Elo 2017 20:48

Re: Jos talvella yöksi kämpälle ei onnistukaan?

Viesti Kirjoittaja cobbo »

akallio kirjoitti: 27 Maalis 2023 11:47
cobbo kirjoitti: 23 Maalis 2023 15:20 Garmin kävelee hiuksenhienosti sitä rajaa jolla käyttäjiltä lypsetään maksimaalisesti rahat ajamatta heitä rajallisen kilpailijamäärän syliin.
Se on juuri näin. En keksi muuta palvelua, jossa olisi niin taitavasti pumpattu juuri kipukynnykselle tuo hinnoittelu. Ja ilmeisesti sitä hiljalleen säädellään, että kipu jatkuu...

Itse maksan sitä halvinta kuukausimaksua ja kantelen laitetta satunnaisesti mukana ympäri vuoden.
Spekulaatiot sanovat, että käyttäjiltä peritään nyt hinta siitä kun Garminin tietoturva petti, ja firma joutui maksamaan lunnasrahat hakkereille tässä joku aika sitten.

Tuo kuukausipohjaisen sopimuksen kk-maksun lisäksi tullut 40 euron vuosimaksu oli se viimeinen tikki, jonka jälkeen lakkasin suosittelemasta Garminin palvelua mitenkään varauksetta erityisesti satunnaiskäyttäjille. Sen hinnoittelulla ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä Garminille maksaa pitää käyttäjän profiilia omassa webbipalvelussaan hengissä (senhän hinta se käytännössä on). Se on säädetty ilmeisesti sen mukaan, että kuukausisopparien kokonaishinta saadaan sopivan epäedulliseksi verrattuna vuosisoppareihin.
Vastaa Viestiin