kokemuksia packraftingista

Heikki
Viestit: 1739
Liittynyt: 06 Helmi 2006 07:01

Viesti Kirjoittaja Heikki »

En ole koskaan ymmärtänyt mitä autuutta on istua p...e märkänä kumiveneen pohjalla.


Avatar
varg62
Viestit: 5734
Liittynyt: 03 Syys 2008 18:34
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja varg62 »

Kun katsoo enemmän videoita niin huomaa ei ne perse märkänä istu.Paremmilla on kuivapuvut päällä ja ne käyvät sadeasusta ja leirivaatteesta samalla.Kanoottiin haave ostaa, mutta yli tonnin maksaa.Kenties parin vuoden päästä :lol:
Korpijaakko
Viestit: 6935
Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpijaakko »

Heikki kirjoitti:En ole koskaan ymmärtänyt mitä autuutta on istua p...e märkänä kumiveneen pohjalla.
Ei tartte ymmärtää, eikä ole edes pakko kokeilla. Eipähän tule liiaksi ruuhkaa erämaajoille. :wink:
Heikki
Viestit: 1739
Liittynyt: 06 Helmi 2006 07:01

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Muutamia erämaajokia on tullut melottua ja täytyypi tunnustaa, että aika rauhallista on enimmäkseen ollut.
tst
Viestit: 6239
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

markkut kirjoitti:Kyllä tämä homma nyt sitten eteneekin. Ainakin uusia paatteja on saatavilla, mutta ne pitää etukäteen tilata liikkeeseen. Sellaisen hinta menee aukkopeitteettömänäkin yli em. 300 euron. Tänään pitäisi saada vielä varmistus, löytyykö niitä kakkoslaatuisia.

En ole aikaisemmin asioinut itänaapureiden kanssa, joten en tiedä kuinka joustavia nuo aikamääreet ovat. :lol: Eihän se yhteydenotto lopulta pahasti myöhässä ollut, pari hassua päivää.
Mulla on iskenyt taas packraft-kuume päälle kun vetet virtaa vapaina, lunta ei näy kun valokuvissa ja MSR Tulonkin menetin kankeuttani. Selvisikö markkut:lle että saako noita kakkoslaatuisia TrekRafteja aukkopeitteellä Pietarista, olisin kiinnostunut. EDIT Tämänkin pätkän voisi lillutella: *** Tämän jättäisin väliin :shock: :
Usmi
Viestit: 590
Liittynyt: 18 Tammi 2006 14:44
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Usmi »

Kävin testaamassa yhdistettyä melonta- ja mtb-reissua Haukkajoen reitillä. Helvetinjärven kp:n etelälaidalta melontaa fillari messissä n. 15 km, välissä maastoyöpyminen ja takas autolle Pirkan Taivalta fläsällä lautta paketissa tankoon kiinnitettynä ja muut kamat selässä pienessä rinkassa. Hyvin meni näin ja sääkin lämpeni sopivasti shortsikeliksi. Hyttysistä ei vielä mitään kiusaa, mutta kohta varmaan on.

Kuva

Kuva
Avatar
Nuuksion päiväretkeilijä
Viestit: 51
Liittynyt: 31 Maalis 2015 21:47

Viesti Kirjoittaja Nuuksion päiväretkeilijä »

Oli niitä hyttysiä sittenkin, satuttiin samalle yöpymispaikalle Iso-Kalliojärven laavulle...
Mies 205cm ja 105kg. Ei enään ihan poikanen, mutta vielä sokeri (hyvinkin) suussa sulaa. Tekstini saattavat sisältää sarkasmia, ironiaa, huumoria, (jopa 10-15%)...
Usmi
Viestit: 590
Liittynyt: 18 Tammi 2006 14:44
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Usmi »

^ Katohan, niinpä sattui näköjään! :D
Oli muuten suorastaan loistavaa ajopolkua suurimmalta osaltaan se laavu - Haukkajärvi väli, varsinkin viimeinen pätkä lähellä Haukkajokea.
Edelleen oon kyllä sitä mieltä ettei hyttysistä vielä kiusaa ollut... :?
Avatar
Nuuksion päiväretkeilijä
Viestit: 51
Liittynyt: 31 Maalis 2015 21:47

Viesti Kirjoittaja Nuuksion päiväretkeilijä »

Tuli siinä mieleen, kun rämmin Haukkajoen rantapusikoissa, (meikäläisen retkeen kuuluu vähintään kolmannes pusikkorämpimistä), että aika helpolla pääsisi , kun laskettelisi jokea Karhukoskelle asti. Pysyykö nuo paksut renkaat pinnalla? Siinähän olisi pelastusrenkaatkin vähän niinkuin vahingossa aina mukana...
Mies 205cm ja 105kg. Ei enään ihan poikanen, mutta vielä sokeri (hyvinkin) suussa sulaa. Tekstini saattavat sisältää sarkasmia, ironiaa, huumoria, (jopa 10-15%)...
omat polut
Viestit: 3769
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja omat polut »

Välineellinen retkeily tarkoittaa yleensä sitä että normaalikamojen lisäksi raahataan myös niitä erikoisvälineitä. Harvoin toteutuu ajatus etenemisen helpottumisesta.
tst
Viestit: 6239
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

^Luonnollisesti, mutta samalla mahdollistuu pääsy paikkoihin joihin muutoin ei pääse kuin aatosten siivin.
Usmi
Viestit: 590
Liittynyt: 18 Tammi 2006 14:44
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Usmi »

omat polut kirjoitti:Välineellinen retkeily tarkoittaa yleensä sitä että normaalikamojen lisäksi raahataan myös niitä erikoisvälineitä. Harvoin toteutuu ajatus etenemisen helpottumisesta.
Eipä mulla ainakaan tarkoituksena edes ole mikään etenemisen helpottaminen, vaan tuoda vaihtelua kaavoihin ja monipuolistaa retkeily- ja fillarointiharrastusta. Hauskaakin tälläinen retkuilu on! :D

Kaikkein helpointahan ois ihan vaan jäädä kotiin :shock:
tst
Viestit: 6239
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Peli yhä hankinnassa. Onko tietämystä kankaiden kestävyyseroista, vaihtoehto 1 olisi 0,9 kg kevyempi ja hinnoissa ei ole eroa kuin 40 €. Sama valmistaja, samat ulkomitat.

Vaihtoehto 1:
Pohjamateriaali Laadukas eurooppalainen PVC-kangas 550g / m2
Sylinterimateriaali Laadukas eurooppalainen kangas TPU 270 g / m²

Vaihtoehto 2:
Pohjamateriaali PVC 650g / m2
Sylinterimateriaali TPU 400g / m2
tst
Viestit: 6239
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Hankinta on yhä vaiheessa, mutta hankintakuvio on nyt selvillä ja testattu toimivaksi. Ymmärrän, että Alpackan vetoketju pitää ilmat sisällään eli on ilma-/vesitiivis. Tritonin lautan sisätaskujen idea ei ole selvillä. Tritonissa on ilmeisesti kaksi sisätaskua mukana toimituksessa, mutta onko ne liimattu vetskarin ympäriltä ponttooniin kiinni vai onko ne irtonaisia kuten Alpackassa? Vetskari täytynee olla vesi-/ilmatiivis, pakko ainakin jos idea sama kuin Alpackassa. Päällimmäisenä ihmettelyn aiheena on kuitenkin vetskarin kestävyys ja vedenpitävyys. Pakasta vedettynä toimii, mutta miten pitkässä juoksussa - onko kokemusta? Tämä myös ihmetyttää, sillä ei kai noita ilmalla täytetä: "Lisäksi nämä lastipussit toimivat myös ylimääräisinä kelluvuussäiliöinä, jos ulkokuoressa on puhkaisu. "Lisäturvaominaisuus! Tasapainotuksen minimoimiseksi alusta alkaen pakkauksissa on kaksi sisäänrakennettua taskua - yksi kummallakin puolella. Suljettu vetoketju tekee siitä helppoa ja vedenpitävää." http://triton-ltd.ru/pakrafti/pakraft_2 ... ekami_3485 Alpacka:
amatööri
Viestit: 3097
Liittynyt: 05 Kesä 2009 07:20

Viesti Kirjoittaja amatööri »

^
Sustahan on tulossa oikein laivanvarustaja.Kumivene jo laivastossa ja kohta pakraftin onnellinen omistaja :) .
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
Vastaa Viestiin