Kuva: Viimeiset metrit Leposaaren hautausmaalle puserrettiin jään päällä.

Nukarinkoski ohitettii 15.4. kello 17:40 paikkeilla. Minulle saa tulla juttelemaan. Aina on sen verran aikaa. Ihan sama periaate kuin tässä vaellusnetissä: on kiva olla rakentamassa maailmaa, jossa ihmiset ovat keskusteleva verkosto.naavahauki kirjoitti: ↑21 Huhti 2022 20:37 Kosken alkupäässä katsoinkin, että nyt taisi olla Janne Pyykkö seurueineen maasiirtymää suorittamassa![]()
Siitä vähän alempana olevasta Nukarin yläparkista oli kolme jantteria vetäneet pyranhoilla alaparkkiin. Kävelivät autoja hakemaan silloin kun olin menossa heittämään uistinta.
Porista en ole mutta juuri kävin kolmatta kertaa vuoden sisään Poosjoella. On kyllä niin hieno että ihme kun löytyy näinkin etelästä. Noormarkun/Eteläjoen Sahakoski tuli myös katsastettua muttei melottua. Olisi jäänyt tällä vedellä viimeiseksi tempuksi.Heikki kirjoitti: ↑23 Huhti 2022 11:29 (ketjusta perjantaikevennyksiä) Mukavalta tuntuu, että meitä vedentuomia palstalaisia löytyy Porista enemmänkin. Itse olen sanan mukaisesti sellaisen pienen puron varresta, josta lähtenyt vesi soljuu parhaillaankin Kokemäenjokea ohitseni. Aikoinaan oli aikomus meloa tuo reitti ainakin Ähtärinjärven pohjoispäästä saakka, mutta suunnitelma ei koskaan saanut tarpeeksi tuulta alleen. Nyt on jo ikää niin paljon, ettei siihen enää pystyisikään. Haaveita täytyy aina olla.
Havainto on oikea, koska Myllymäen mittarin perusteella Vantaan tulvahuippu osui perjantaihin 22.4.2022 = 105 m3/s = viimeksi näin paljon oli 2013, jolloin oli 125 m3/s.Usmi kirjoitti: ↑25 Huhti 2022 08:47 Tulvivaa Vantaanjokea kävin minäkin pätkän Riksusta Hyvinkäälle melomassa packraftilla. Alkumatka lähellä Korttionmäkeä piti meloa hiekkatietä pitkin ennen kuin varsinaiselle uomalle pääsi. Vettä on kyllä paljon myös metsässä ja pelloilla, Jannen kuvista päätellen vesi oli perjantaina korkeammalla kuin pääsiäisen aikoihin.
Kiitos pätkästä. Katsoin paikan kartasta. Tuolta (Inglisten läheltä) on merelle vähintään 90 kilometriä? Itse olen käsityksessä, että Seli-nimiseltä paikkakunnalta voisi olla hyvä aloittaa (noin 60 km), mutta meillä ei ollut siihen tarpeeksi aikaa.