Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muut varusteet Uuden virvelin valinta, vinkkejä kaivataan
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Uuden virvelin valinta, vinkkejä kaivataan
tunturisusi
06.06.2021 23:03

Ois tarkoitus ostaa uusi vapa ja kela ja satsata tällä kertaa ns. vähän parempaan kalustoon.

Pyyntini on pääasiassa rannoilta heittelyä vaellusreissuilla ja alle 20 gramman vieheillä. Ns. normaalivapa joka menee kahtia on kulkenut ihan vaivatta joten ei tartte olla mikään teleskooppi.

Mielellään tietenkin semmoinen yhdistelmä, että lentää mahdollisimman pitkälle. Kalastajan sekä joissa ja järvillä. Avokelaa oon käyttänyt ja se lienee paras ja helppokäyttöisin vaihtoehto eräilyyn ja rannoilta kalastukseen?

Otan kaikki vinkit vastaan, ja jos löytyy joku ostajan opas tms niin laittakaa linkkiä, kiitos.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
diver
07.06.2021 6:55

Heitto hyrrät tuntuu olevan kela osastolla nyt suosittuja.Ajattelin itsekkin kokeilla.
Oikeilla kalamiehillä varmaan enemmän kokemuksia kyseisistä vempeleistä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

tst
07.06.2021 11:21

Tässä hyvä ja kestävä korkkikahvallinen vapa reissaamiseen. Jos on vielä 240 cm pitkä niin siittä vaan ja kelapuolella näkyy olevan yksi takajarrullinen 2500 Shimano (miulle takajarru ainoa oikea). Hyvä paketti eli käyvät yksiin. http://www.makenpyydys.fi/tuote/shakespeare-uglystik-lite-5-25g/
 Sivun alkuun

Micke
11.06.2021 15:43

diver kirjoitti:
Heitto hyrrät tuntuu olevan kela osastolla nyt suosittuja.Ajattelin itsekkin kokeilla.
Oikeilla kalamiehillä varmaan enemmän kokemuksia kyseisistä vempeleistä.

Itse olen kalastellut vain hyrräkeloilla viimeiset 10 vuotta ja jossain 7 gramman tienoilla menee ainakin omilla keloilla sellaisen helpon heitettävyyden raja.

Itselläni pikkuhyrrinä on Daiwan PX68 type R, Shimanon Aldebaran BFS ja Abub Revo MGX. Noista paras on mielestäni toi Daiwa, oikeastaan aika selkeällä erolla.... Lähinnä heittelen noilla jigejä merellä, kohde kalana ahven ja kuha.

Vapoina on StCroixin ja G.Loomiksen vapoja, joihin olen aika tyytyväinen ollut. Pituutena 6 jalkaa 6 tuumaa, eli noin 2 metriä.
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

tunturisusi
11.06.2021 17:09

Kummalla lentää pidempään, hyrrällä vai avokelalla?
 Sivun alkuun

Micke
11.06.2021 17:59

Veikkaisin että avokelalla, hyrrällä kelaustuntuma on vaan paljon parempi....

Kun näköni ei ole täydellinen, niin tuntuma vieheeseen on ainakin itselleni tärkeä juttu, jos meinaa saada tärpit saaliiksi asti.....
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

diver
11.06.2021 18:59

Tuo hyrrä on jotenkin kopaktimpi paketti vs avokela.
 Sivun alkuun

omat polut
11.06.2021 21:24

No onhan se avokela kaikin puolin parempi pohjoisen vaellusvesille, mitä sitä selvää asiaa sotkemaan.
 Sivun alkuun

Micke
11.06.2021 22:06

omat polut kirjoitti:
No onhan se avokela kaikin puolin parempi pohjoisen vaellusvesille, mitä sitä selvää asiaa sotkemaan.

Miksi se avokela on kaikin puolin parempi??? Itsekin kait ottaisin avokelan Lappiin matkaan, mutta kaikin puolin parempi....

Onko sulla kokemusta modernista pienestä heittohyrrästä????

8xkg
12.06.2021 20:40

Micke kirjoitti:
Veikkaisin että avokelalla, hyrrällä kelaustuntuma on vaan paljon parempi....

Osaako joku sanoa miksi "sämpylämallin" hyrräkeloissa on kaksi kampea? Mihin sitä toista tarvitaan kun vetouistelussa käytetyissä hyrräkeloissa on vaan yksi kampi, samoin avokeloissa.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
pyörän valinta jatta Pyöräily 7 24.09.2020 5:00 Katso viimeisin viesti
Rinkan valinta packraftille Daddy Melonta 3 30.08.2020 12:32 Katso viimeisin viesti
Uuden sukupolven Naali-saappaat rastigaissa Talvivaellusvarusteet 25 24.02.2020 22:50 Katso viimeisin viesti
Lähdössä pohjois norjaa ifjordiin. Ma... tumssi Kesävaellusvarusteet 6 26.07.2019 7:01 Katso viimeisin viesti
Sevettijärvi-Pulmanki anna vinkkejä r... siltasi Lappi 12 17.07.2019 9:06 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 1
Siirry: