Sääennusteita
- rellusitikka
- jänkäjussi
Sääprofessorilla ei sään kanssa ole paljoakaan tekemistä, jos yksi ennustus kymmenestä menee arvaamalla liki oikein ei tarkoita vielä mitään.
Karpon antama julkisuus teki miehestä julkun ja tämä taas autto pääsemään kunnanvaltuustoon.
http://www.puolanka-lehti.fi/sammakkopr ... tukset.htm
Kotisivuillaan kirjoittelee ympäripyöreitä, nuo voi tulkita tarpeenmukaan sateeksi tai poudaksi ja väittää olleensa oikeassa.
Säätä on ennustettu jopa vuodeksi kerrallaan mateenmaksasta, kahvinporoista, muurahaispesästä, pihlajanmarjoista ja linnunradasta. Voimakastahtoinen höynäyttäjä on uskottavin antaissaan monisisältöisiä ympäripyöreitä ennusteitaan.
Minäkin voin ennustaa retkeilijälle parhaan reissusään, mutta kunnanvaltuustoon en lähde, vaikka maksettais lahjusrahhaa ja vaalitukiaisia.
" Retkeilijän kannalta paras poutajakso alkaa paria viikkoa ennen Jussinpäivää jatkuen siitä nousuviikon verran eteenpäin ja Esterinviikolla sataa päivittäin ".
Tämä ennustus pitää 100 prosenttisesti paikkansa, ellei sitten tuulivoimalaitokset vatkaa ilmakehhää punneelle ja sekota ilimoja.
Kohmeisen sammakon sijasta ennustaminen pikkukissasta on tarkempaa talvella.
Kuinka tuohon joutoneuvos titteliini saisin lisättyä professorin tai peräti profeetan.
Karpon antama julkisuus teki miehestä julkun ja tämä taas autto pääsemään kunnanvaltuustoon.
http://www.puolanka-lehti.fi/sammakkopr ... tukset.htm
Kotisivuillaan kirjoittelee ympäripyöreitä, nuo voi tulkita tarpeenmukaan sateeksi tai poudaksi ja väittää olleensa oikeassa.
Säätä on ennustettu jopa vuodeksi kerrallaan mateenmaksasta, kahvinporoista, muurahaispesästä, pihlajanmarjoista ja linnunradasta. Voimakastahtoinen höynäyttäjä on uskottavin antaissaan monisisältöisiä ympäripyöreitä ennusteitaan.
Minäkin voin ennustaa retkeilijälle parhaan reissusään, mutta kunnanvaltuustoon en lähde, vaikka maksettais lahjusrahhaa ja vaalitukiaisia.
" Retkeilijän kannalta paras poutajakso alkaa paria viikkoa ennen Jussinpäivää jatkuen siitä nousuviikon verran eteenpäin ja Esterinviikolla sataa päivittäin ".
Tämä ennustus pitää 100 prosenttisesti paikkansa, ellei sitten tuulivoimalaitokset vatkaa ilmakehhää punneelle ja sekota ilimoja.
Kohmeisen sammakon sijasta ennustaminen pikkukissasta on tarkempaa talvella.
Kuinka tuohon joutoneuvos titteliini saisin lisättyä professorin tai peräti profeetan.
-
tyy
Säädettävällä promilleasteikolla, kiitos!rellusitikka kirjoitti:Ei ennen tasoittaviatmustak kirjoitti:Jos viettää teltassa kostean illan, voi kurkku olla kuiva aamulla, ja kuka nyt kuivaa kurkkua leivän päälle?, Ei leipää eikä kurkkua.
Onko kellään tietoa keveistä infuusiolaitteista jolla voisi ylläpitää
känniä parenteraalisesti reissussa. ??
-
tyy
- rellusitikka
Kerro jo, aivan tutisen jännityksestä, pyörimisakseli muutokset ja kuun outo käytöstmustak kirjoitti:Säähän vaikuttaa myös maapallon pyörimisakseli muutokset sekä koko maapallon systeemin kääntyminen radan suhteen. Lisäksi kuu ei käyttädy aivan normien mukaan eikä aurinko.
Muuttujia on melkoinen määrä, johon ihmisen toiminta tuo oman lisänsä. Jopa ihmiskunnan tuottama lämpömäärä on suurempi kuin kaikkien ydinreaktorien. 6,5 miljardia ihmistä tuottaa myös rutkasti kasvihuone kaasuja. Onkohan kkukaan näitä laskenut?
lähinnä kiinnostaa.
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
- rellusitikka
- rellusitikka
- rellusitikka
Pohjoiseen povataan myöhäistä kevättä (lainaus Iltalehdestä):
"Amerikkalaisen WSI-instituutit meteorologit ennustavat normaalia kylmempien säiden palaavan Pohjoismaihin ja Britanniaan viimeistään helmikuun loppupuolella.
Kylmää talvisäätä riittää ilmatieteilijöiden mukaan reilusti huhtikuulle saakka. Aivan aluksi kylmemmät säät eivät tosin koske ennusteen mukaan Ruotsissa ja Suomessa maan eteläosia.
Ennusteen taustalla on niin sanotun Pohjois-Atlantin oskillaatiota mittaavan NAO-indeksin palaaminen negatiiviseksi. Miinusmerkkinen arvo merkitsee yleensä suursäätilassa heikompia länsivirtauksia ja siten kylmempiä säitä pohjoiseen Eurooppaan."
"Amerikkalaisen WSI-instituutit meteorologit ennustavat normaalia kylmempien säiden palaavan Pohjoismaihin ja Britanniaan viimeistään helmikuun loppupuolella.
Kylmää talvisäätä riittää ilmatieteilijöiden mukaan reilusti huhtikuulle saakka. Aivan aluksi kylmemmät säät eivät tosin koske ennusteen mukaan Ruotsissa ja Suomessa maan eteläosia.
Ennusteen taustalla on niin sanotun Pohjois-Atlantin oskillaatiota mittaavan NAO-indeksin palaaminen negatiiviseksi. Miinusmerkkinen arvo merkitsee yleensä suursäätilassa heikompia länsivirtauksia ja siten kylmempiä säitä pohjoiseen Eurooppaan."
Tiedä noista säistä, mutta aina sateen sattuessa olen kastunut, ja poudalla kuivunut.
Minulla on semmoinen Polarin kello jossa on ilmanpainemittari, siitä saa muutaman tunnin viipeellä ennusteen sään kehittymisestä.
Oikein pahoissa ilmoissa ei ole tullut vielä mentyä, eikä niin hirveätä hinkua ole joutuakaan semmoisiin. Esim se takavuosien Mauri myrsky olisi kohdalla ollut aika jännittävä kokemus päätellen kaatuneista petäjiköistä.
Mutta aina olen nauttinut reissuista!
Minulla on semmoinen Polarin kello jossa on ilmanpainemittari, siitä saa muutaman tunnin viipeellä ennusteen sään kehittymisestä.
Oikein pahoissa ilmoissa ei ole tullut vielä mentyä, eikä niin hirveätä hinkua ole joutuakaan semmoisiin. Esim se takavuosien Mauri myrsky olisi kohdalla ollut aika jännittävä kokemus päätellen kaatuneista petäjiköistä.
- rellusitikka
Aika jännää olisi ollut näilläkin portailla myrsky kokeamatsoni47 kirjoitti:Tiedä noista säistä, mutta aina sateen sattuessa olen kastunut, ja poudalla kuivunut.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/Ri ... directlink
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?