Eilen kävin tamppaamassa auki yhden lähistöllä makkapaistokukkuloita kiertelevän lumikenkäilymaisemareitin, oli kohtuu vilkas eläinliikenne. Menomatkalla yhden jäätyneen puron päällä oli tuoreet saukonjäljet jonka sivulla samansuuntaisesti parimetriä sivummalla kulki yhtätuoreet pienen ilveksen tassunjäljet, sattumaako...

Vähän matkan päässä hirvet oli kanssa kulkenu mun lumikenkäuraa, oli vähän kuoppaista...

Oli makuuksia paljon ja pitkältä aikaväliltä. Kolmen tunnin reissun kävin teputtelee komposiittilipposilla, paluumatkan loppupäässä oli saukon jäljet yli mun tulojälkien, ja pikku ilveksen jäljet seuras pari metriä sivussa, tää ei oo enään sattumaa

nyt rupesin huolestuu saukon puolesta, en tiedä kävisikö ilves saukon kimppuun, tietääkö joku

No aikani ihmeteltyäni jatkoin satakuntametriä matkaa ja katsoin, että taas mun tulojälkien poikki kulkee jäljet, vaan eri suuntaan kuin saukko ja pikkuilves, nää oli ison urosilveksen jäljet. Koirakin oli paluumatkalla kahlaamisesta niin puhki, ettei se enään kerennyt sotkemaan jälkiä. Hienot fiilikset jäi vilkkaasta eläinliikenteestä...