Keitinlaatikkoprojekti

Avatar
zwak
Viestit: 319
Liittynyt: 17 Tammi 2008 15:37

Viesti Kirjoittaja zwak »

Niinhän siinä käy että kun kritisoi toisia muuhun käyttöön suunniteltujen kamppeiden mutta rekikäytössä toimimattomien esiin nostamisesta, niin itse tekee saman suunnilleen seuraavassa viestissä. Nyt löysin itsekin 5kg komposiittipullon tyhjäpainon, joka siis 4.6 kg, viimeksi kun sitä googlasin niin en painoa löytänyt. Ja luultavasti paineenalennin ja muut normaalia raskaammat hilppeet siihen päälle. Harmillisesti retkikäyttöön suunniteltuja monikäyttöisiä propaanipulloja ei ole markkinoilla tietääkseni.

Talvikäyttö on kovin vaihtelevaa. Kevättalvella Lapissakin pärjää pelkällä seoskaasulla ihan hyvin suunnilleen joka toinen kerta. Jonkun hiihtoreissun oon tehny jolla ei tarvinnu pulloa edes kääntää ylösalaisin koko aikana. Tällaisissa oloissa seoskaasu toimii hyvin. Sitten kun sattuukin 25°C pakkanen viikoksi niin ollaankin kusessa. Siksi ulkomaan kokemuksiin olen suhtautunut varauksella.

Keitinlaatikko ja bensakeitin lienee tosiaan viisain valinta teltan lämmitykseen. Itse tekisin laatikon varmaan jostain 0.3 mm rosterista, mutta oonkin hitsannu rosteria TIGillä aika paljon ja sikkikoneen käyttö myös tuttua. Valmiit peltivuuat vaikuttavat myös ihan hyvältä lähtökohdalta, halpakaupoista saa tosi ohuita. Pitää vaan muistaa etä ohut metalli vaatii pokkauksia tms jotta pysyy muodossa. Kaupallisesti kannattavaa laatikosta ei varmaan saa, koska niitä mittoja ei oikein voi löydä lukkoon, kun käytössä on erilaisia keitinsysteemejä, jotka vaatii pikkuisen erilaiset systeemit.


luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

luuppi kirjoitti:Kritiikki innoittaa; niinpa tein pahvi-mallin (alumiinista tms. ei sitten enaa, minulta, onnistukaan).

Mitat Dimensions 270 × 410 × 110 mm
ja kattilan (max.) pot diameter: Φ23 cm, niin jatin tuon mahd. paistinpannulle
ja otin kaksi haudutus-cozylla lisattya Evernew pasta pottia (aromipesa hoitaa myos kannen, jolloin niistavoi jattaa - ainakin toisen - pois). Lisatty halkaisijamitta kattiloilla 13 cm.

Tuli, kiinnitysvaroineen, ihan aluksi
28 x 42 x12 cm

kuullostella... etta meniko ihan pieleen? :D
Aika hyva tuo akallion Bauhaus-mitta:


Bauhaus red toolbox 390 x 240 x 110 mm

... taytyypa pistaytya Bauhausissa; jatkoa projektille (ehka 8) )
Vastaa Viestiin