Yhdysvallat: CDT, AT tai PCT ?

Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Re: www.trailjournals.com

Viesti Kirjoittaja Tidus »

Citysisko kirjoitti:Heip,
Viime vuonna Santiago de Compostelan reissulla tapasin kolme jenkkiä, jotka ovat päässeet joukkoon monen tonnin vaeltajien...
Heistä jokaisella on oma bloginsa tuolla trailjournalsilla ja itsekin olin jo aiemminkin kiinnostuneena tutkinut jenkkien traileja.
Tottahan on, että meidän ärhäkkä sopuli, röhkivä poro, kyykäärme etc ovat aika heppoisia otuksia traileillä oleviin käärmeisiin ja karhuihin, mutta eiköhän perusvarovaisuudella pärjää.
Kun ihmettelin jenkeille, että kovasti esim AT.n omilla sivuilla jossakin ohjeissa varoitellaan mun mielestä korostuneesti "trail angels" ihmisistä ja ettei voi ihmisiin luottaa tarjosivat he apua tai ei etc, niin olivat kovin hämmästyneitä asiasta.
t.Citysisko
Jonkinlaisen riskianalyysin olen tehnyt ja jossain vaiheessa tajusin, että suurin riski kuolla on silloin kun menen autolla Helsinki-Vantaa -lentoasemalle. En ole sen jälkeen riskejä paljoa ajatellut.

Toki esim. karhuja täytyy miettiä enemmän kuin täällä Suomessa. Siinä missä täällä voi nukkua ruuat teltassa, niin Jenkeissä on pakko ruuat heittää puuhun, ettei telttaan tule yöllisiä vieraita.


Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Viesti Kirjoittaja Tidus »

Lentoliput ostettu!

Tämä oli se viimeinen niitti. Nyt on suunnitelmat lyöty lukkoon ja Appalachian Trailin valloituksen esteenä on enää vain vakava loukkaantuminen.

Mahtava fiilis :)
Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Viesti Kirjoittaja Tidus »

10 päivää ja lento lähtee kohti Atlantaa :)
Kullervo
Viestit: 997
Liittynyt: 10 Elo 2013 16:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kullervo »

Iso peukku Tidukselle!
Kukko
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:20
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kukko »

Tsemppiä matkaan! Aivan mahtava juttu.
Avatar
OS
Viestit: 8138
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

Oliko Tiduksesta ja reissustaan joku uutisjuttu jokin aika sitten?
Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Viesti Kirjoittaja Tidus »

Kiitos :)

Ei ole ollut mitään uutisjuttua, enkä haluakaan mitään sen isompaa julkisuutta tän asian tiimoilta.
Kullervo
Viestit: 997
Liittynyt: 10 Elo 2013 16:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kullervo »

Tidus kirjoitti:Kiitos :)

Ei ole ollut mitään uutisjuttua, enkä haluakaan mitään sen isompaa julkisuutta tän asian tiimoilta.
Kai kirjoittelet kuitenkin jotain kokemuksia (päiväkirjaa?) nettiin, olisi varsin mukava seurata reissun etenemistä. Meniskö kuitenkin vähän sujuvammin kuin Bill Brysonilla :wink:
Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Viesti Kirjoittaja Tidus »

Jos teillä mielenkiintoa on, niin voisinhan mä esimerkiksi tänne perustaa ketjun, jonne kirjottelisin ja laittaisin kuvia välillä. Mä vaan luulen, että laiskuus iskee jossain vaiheessa enkä jaksa keskittyä muuhun kuin kävelemiseen, syömiseen ja nukkumiseen :D

Ja käytännössä mä pääsisin päivittämään blogia vain kaupungeissa ja paikoissa joissa on wifi-yhteys. Otan kyllä älypuhelimen mukaan, mutta siinä on liittymä jolla pystyy vain soittamaan. Eikä se 3g-yhteys siellä korvessa muutenkaan toimisi...

Täytyy vielä harkita :)
Kullervo
Viestit: 997
Liittynyt: 10 Elo 2013 16:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kullervo »

Tidus kirjoitti:Jos teillä mielenkiintoa on, niin voisinhan mä esimerkiksi tänne perustaa ketjun, jonne kirjottelisin ja laittaisin kuvia välillä. Mä vaan luulen, että laiskuus iskee jossain vaiheessa enkä jaksa keskittyä muuhun kuin kävelemiseen, syömiseen ja nukkumiseen :D

Ja käytännössä mä pääsisin päivittämään blogia vain kaupungeissa ja paikoissa joissa on wifi-yhteys. Otan kyllä älypuhelimen mukaan, mutta siinä on liittymä jolla pystyy vain soittamaan. Eikä se 3g-yhteys siellä korvessa muutenkaan toimisi...

Täytyy vielä harkita :)
Kyllä on mielenkiintoa, varmaan muillakin.
Hyvä vaan kun keskittyy kävelemiseen kun kävelee...menee reissu hukkaa jos stressaa sosiaalisesta mediasta. Mutta onhan niitä lepopäiviä varmaan välissä, jolloin voisi jotain raapustaa ylös meille muille ja vähän itsellekin. Vai joudutaanko odottelemaan joulukalenteria, niinkuin Kukon tapauksessa? :wink:
Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Viesti Kirjoittaja Tidus »

Ei jumalauta nyt hajos perse. Jos tää reissu tällä tavalla alkaa, niin mitähän tässä on vielä edessä.

Rupesin eilen ihmettelemään, miksei passini ole siinä, missä se yleensä on. Käänsin kämppää yömyöhälle ylösalaisin, mutta mitään ei löydy. Aamulla sama homma jatkui.

Ei muuta kuin express-passia hakemaan ja saan sen tänään iltapäivällä. Viisumi täytyy kuitenkin hakea erikseen kokonaan uudella prosessilla. Ja se ei millään ehdi 31.3. lähtevään lentoon. Joten lentoa siirtämään viikolla eteenpäin --> hintaa 820 euroa! Kaikkineen tässä katsotaan, että ylimääräinen tuhat euroa lähtee yhden kadonneen passin kanssa.

Noh, mikään maailmanloppu tämä ei ole. Se on vain rahaa ja eikä aikataulu ole niin tiukka, etteikö siitä voisi viikolla myöhästyä.
Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Viesti Kirjoittaja Tidus »

Haha, Travellinkin asiakaspavelija soitti uudestaan ja kertoi sanoneensa muutoslippujen maksavan sittenkin vain 350 euroa.

Musta tuntuu, että näen unta. Ehkä herään kohta.
Vastaa Viestiin