Paras paikka UKK-puistossa (ei tupa)

Avatar
Pirunportti
Viestit: 1474
Liittynyt: 15 Touko 2012 11:06

Paras paikka UKK-puistossa (ei tupa)

Viesti Kirjoittaja Pirunportti »

PahaAhma kyseli toisessa säikeessä:
PahaAhma kirjoitti: Minkä paikka UKK-ssa on mielestänne ihanin?

(Minulle Muorravaaran seutu, mutta idässä en ollut vielä, vain Anterinmukalla ja sitten pohjoiseen Rajajoosepille. Ei Itäkairassa vielä.)
Kiinnostaapi aihe minuakin. Ehkä on vielä paikka, joka näkemättä on.

Olen jo aikaisemmin todennut, että Vongoivalla käyneet pääsevät vaeltajan vanhainkotiin.

Viime syksynä tuli Pirunportille nousun jälkeen suunnistettua Sollanpään Muorravaarakanjoen puoleisille rinteille. Siellä riittikin kaunista katseltavaa. Pikkuruiset lompolot häikäisivät alhaalla laaksossa syvän sinisinä auringon paisteessa.

Mutta on niitä sydämen pysäyttäviä paikkoja runsain mitoin muuallakin UKK-puistossa. Siis sellaisia, joita kehua voisi mielin määrin.


hannupulkkinen
Viestit: 184
Liittynyt: 22 Marras 2008 14:26
Paikkakunta: Pyhätunturi

Viesti Kirjoittaja hannupulkkinen »

Miksi avata oma topikki jos PahaAhma kirjoitti samaa asiaa toiseen?

No asiaan. Tietenkin Paratiisikuru yksittäisenä spottina. Yleisimmin Jaurujoen laakso ja Voingoiva.
Siilinjärvellä on toistaiseksi vakiasunto, mutta Pyhällä mieliasunto
Avatar
Pirunportti
Viestit: 1474
Liittynyt: 15 Touko 2012 11:06

Viesti Kirjoittaja Pirunportti »

Siellä toisessa säikeessä keskustellaan vaihtoehtoisista reiteistä Kemihaarasta Kiilopäälle. Toki aihe sivuaa tätä. Mutta eipähän tarvitse ottaa kantaa eikä edes lukea, jos aihe on väärä. Sen kyllä huomasin itse, että ei tämä aihe varusteisiin kuulu. Mutta en osaa muuttaa tämän säikeen paikkaa.
Avatar
Sokosti Suomujoki
Viestit: 2405
Liittynyt: 26 Syys 2008 22:37

Viesti Kirjoittaja Sokosti Suomujoki »

Paras paikka on Anterinmukan saunan lauteilla.
Jokainen gramma on liikaa - http://sokosti.wordpress.com/

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
Avatar
Tura
Viestit: 1525
Liittynyt: 20 Elo 2006 09:55

Viesti Kirjoittaja Tura »

Aittajärveltä lähtö ja Anterinmukan saunan lauteille matka. Matkan varrella, kun mutkitellen kulkee, ovat mm. Paratiisikuru, Ukselmapää, Rovapaa, Vuomapää, Vongoiva...
Siis kaksi ensin mainittua ovat ne parhaat paikat. Kaikki muu hyvä tulee siinä ohessa.

Tura, retkeilijäturisti
untuvikko
Viestit: 196
Liittynyt: 09 Helmi 2010 17:12
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja untuvikko »

Paratiisikuru on kyllä hieno paikka ja siitä kun nousee sitten Pirunportille, niin ei ihmettele yhtään mistä kyseiset nimet ovat paikoille tulleet.
Se mikä ei tapa, se vahvistaa.
pesala
Viestit: 2577
Liittynyt: 02 Elo 2008 20:46
Paikkakunta: länsisuomi

Viesti Kirjoittaja pesala »

Sarviojan tuvalta kun kävelee Paratiisikuruun päin , noin puolessa välissä , puron varrella. Siinä se on .

Siitä otin kuvan , elämäni ehkä parhaimman maisemakuvan , keväällä -11 , ja tuo on nyt minulla tietsikan taustana. Se paikka on , vain hieman , muita paikkoja parempi. Vielä.
kaptu
Viestit: 1818
Liittynyt: 29 Elo 2012 15:32

Viesti Kirjoittaja kaptu »

Wanhan Suomun Ruoktun pihamiljöö on myös tunnelmallinen, mieleenjäävä mesta.
Avatar
Louestaja
Viestit: 4320
Liittynyt: 12 Joulu 2006 12:48
Paikkakunta: Vesivehmaa

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

Paras on niin vaikea valita, mutta poimitaan yksi erityinen, kun pitää keksiä jotain omaa ja erilaista... :wink:

Kuutamokurun lampi. Sen rannalla telttailin elämäni ensimmäisen yön Lapissa ja tunturissa. Sitä kihelmöivää nuoren pojan intoa kauan haaveillun tunturiretken toteutumisesta... :)
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
akallio
Viestit: 2074
Liittynyt: 18 Elo 2010 14:20

Viesti Kirjoittaja akallio »

Sokostilta itään päin laskevan puron varsi, erityisesti sellainen japanilaisen puutarhan henkinen sivulammikko siinä varrella.
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

Parhaita paikkoja on varmasti monia, mutta useimmin tunnun muistelevan Suomojokeen laskevan Vintilänojan latvoja niiltä paikkeilta, jossa Tuiskukuruun menevä polku ojan ylittää. Pidän niistä kuusista siinä rinteillä.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
Avatar
Sokosti Suomujoki
Viestit: 2405
Liittynyt: 26 Syys 2008 22:37

Viesti Kirjoittaja Sokosti Suomujoki »

akallio kirjoitti:Sokostilta itään päin laskevan puron varsi, erityisesti sellainen japanilaisen puutarhan henkinen sivulammikko siinä varrella.
Hieno paikka kieltämättä on täällä missä avotunturi vaihtuu harvaan metsään tunturien välisessä kattilassa.

http://aijaa.com/bCiNMZ

Kuva
Jokainen gramma on liikaa - http://sokosti.wordpress.com/

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
Avatar
Kuukkeli
Viestit: 883
Liittynyt: 09 Helmi 2006 00:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kuukkeli »

Anteripään huippu, tyyni kesäkuun alun ilta, aurinko horisontin yläpuolella koko päivän, sinirinnat laulavat, tuntureita 360 astetta. Turhaan ei Kullervo ja Raimo paikkaa kehunut!
Tai kuten viime kerralla, kun huipulle yritin. Tuuli meinaa viedä sadesuojan rinkan päältä, vettä sataa vaakasuoraan...ehkä joskus toiste maisemia katsomaan...
Hienoja paikkoja riittää. Yksi suosikkini aukeaa Kuikkapään eteläpuolen putoukselta ylävirtaan.
-----------------------
Perisoreus Infaustus
Hanu
Viestit: 4023
Liittynyt: 03 Heinä 2007 14:30

Viesti Kirjoittaja Hanu »

Vongoivajoen varsi. Sen kulkemalla kokee kaikki avotunturista itäkairan korpeen ja virtaavan veden seurassa.
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

Teerenpesän terassi.
Vastaa Viestiin