Naisten rinkoista.

Mertzi
Viestit: 178
Liittynyt: 14 Touko 2009 14:35

Viesti Kirjoittaja Mertzi »

Mava kirjoitti: Spämmään vielä mun mietinnät aiheesta:
Nonnin, nyt tuhosit iltani tällä, kun jumituin lukemaan blogin muitakin tarinoita :wink:
Kiva blogi, kiitos!


LtK
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Elo 2011 21:26

Re: Naisten rinkoista.

Viesti Kirjoittaja LtK »

gubbe kirjoitti:Tässä on tullut suunniteltua tuon paremman puoliskon kanssa ensi kesälle semmoista "parisuhteen tuhoamisreissua" jonnekkin tuonne lapin perukoille ja tietysti lähdin hyvissä ajoin suunnittelemaan asioita. Neidolle siis täytyisi löytää rinkka, jotenka ottaisin vastaan hyviä ehdotuksia noin 50-60 litraisista rinkoista. Tack :)
Fjällraven Abisko. Muita ei tarvitse edes katsoa.
gubbe
Viestit: 489
Liittynyt: 03 Marras 2009 14:10
Paikkakunta: P-P

Re: Naisten rinkoista.

Viesti Kirjoittaja gubbe »

LtK kirjoitti:
gubbe kirjoitti:Tässä on tullut suunniteltua tuon paremman puoliskon kanssa ensi kesälle semmoista "parisuhteen tuhoamisreissua" jonnekkin tuonne lapin perukoille ja tietysti lähdin hyvissä ajoin suunnittelemaan asioita. Neidolle siis täytyisi löytää rinkka, jotenka ottaisin vastaan hyviä ehdotuksia noin 50-60 litraisista rinkoista. Tack :)
Fjällraven Abisko. Muita ei tarvitse edes katsoa.
Tuota katselin aikanaan itselleni kun rinkkaa etsiskelin, ostin sitten 2012 kesällä kajkan 75:n kun tuurista sen "vanhan" mallin sai hintaan 219€. vuosi sitten sain melkein saman kun tutulleni sen möin ja ostin tilalle kajka 65:n (209€, Tuurista) kun ospreyn (aether 70, 159€) myynti oli tuurissa loppunut. Mutta palaanpas taas asiaan, eli Abisko ei loppupeleissä itseä miellyttänyt eikä neitokaan siitä oikein perustanut kun kärkkäisellä nyttemmin kokeiltiin. Jossain ollaan siis samaa mieltä neidon kanssa :D .
Ainoa
Viestit: 66
Liittynyt: 12 Tammi 2009 16:52

Viesti Kirjoittaja Ainoa »

Itselläni on Deuterin Aircontact pro ja hakkaa mielestäni esim. Ospreyn laadussaan ja kantomukavuudessaan, siskon Ospreytä olen kantanut ja on aika heppoinen. Deuterin laatu on hyvää ja saumat kestävät. Mielestäni Deuterin naistenmallit sopivat erityisesti kapeaharteisille.

Jos taas hintaa halutaan myös katsoa, niin olen yllättynyt Haglöfsin naistenmallien soveltuvuudesta itselleni. Hyviä rinkkoja ja Budget Sportissa on myyty yhtä mallia hintaan 149 euroa (tai jotain sinne päin.) Kantelin kaverin Haglöfsiä viime kesänä ja oli tosi hyvä selässä.
Korpijaakko
Viestit: 6935
Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpijaakko »

Tyttöystävän rinkkoina on nyt palvellut muistaakseni vanha 65 litrainen Halti (naisten malli), Fjällräven Kajka 65W, Golite Odyssey (W) ja nyt Haglöfs Matrix (unisex). Kaikki on toimineet. Halti on ilmeisesti ollut mukavin kantaa keinuvan lantiovyön ja toisiinsa kytkettyjen olkainten vuoksi. Se on kuitenkin jäänyt varastoon vara- ja lainarinkaksi painonsa vuoksi.

Jos tarkoitus ei ole raahata mukana kauhean painavia kuormia, niin katselisin alle 2kg, mieluiten alle 1,5kg rinkkoja. Ja tietysti liikkeeseen sovittamaan painon kanssa tai sitten testilainaan tutuilta tai kuinomasta, niin saisi paremman käsityksen siitä millainen rinkka on hyvä kantaa (esim. kaipaako keinuvaa lantiovyötä, millä etäisyydellä olkainten kiinnityksen olisi hyvä olla, olisiko niiden hyvä olla kulmassa, jne.)
EllaK
Viestit: 238
Liittynyt: 21 Heinä 2007 00:03

Viesti Kirjoittaja EllaK »

Haglöfsin Oxo (vanha malli) ollut kantomukavuudeltaan oikein hyvä, mutta vanhemmiten hihnat alkaneet luistaa, ja kirimässä saa olla jatkuvasti. Toinen ongelma ollut se, että kaksi pysty "tukirautaa" nousevat pois sijaltaan painonastalla suljetusta "onkalostaan". Käytin rinkkaa suutarilla, ja hän teki sitten pysyvän ratkaisun sulkemalla ko. onkalon.

Sori, kun en osaa oikein kuvailla mitä tarkoitan, mutta se kaveri, jonka rinkkaa korjailin Terbmisjärvellä muutama vuosi sitten, ymmärtää kyllä mitä tarkoitan. :)
Vierivä kivi ei sammaloidu, mutta ei sen nyt tarvi jalkojen alta lähteä!
LtK
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Elo 2011 21:26

Viesti Kirjoittaja LtK »

No Abisko on kilon kevyempi kuin Kajka.. Kajka on varmasti hevijuuserille parempi, kun on g1000 kangas, mutta muuten se on kyllä turhan ronski rinkka. Itsellä abisko 65, kajka 85 ja 906 (siis miesten malleja). Mutta siis tuosta abiskosta on monet naistuttavat pitäneet.
EllaK
Viestit: 238
Liittynyt: 21 Heinä 2007 00:03

Viesti Kirjoittaja EllaK »

LtK kirjoitti: Itsellä abisko 65, kajka 85 ja 906 (siis miesten malleja). Mutta siis tuosta abiskosta on monet naistuttavat pitäneet.
Olen tässä miettynyt, josko vaihtaisi parempaan. Abiskosta olisi kysyttävää: Abiskon naisten mallin suurin koko 65 l, millainen ero unisex mallilla (75l) naisten malliin? Enkä tarkoita tuossa ilmiselvää vastausta, että ero on koossa :lol:

Haluaisin suuremman koon sen vuoksi, että mielelläni pakkaisin kaiken mahdollisen sisäpuolelle. Ja toisekseen oma "sherpa-kantajani" on alkanut polvivaivojensa vuoksi sälyttämään enemmän tavaraa kannettavakseni...
Vierivä kivi ei sammaloidu, mutta ei sen nyt tarvi jalkojen alta lähteä!
balggis
Viestit: 86
Liittynyt: 18 Heinä 2010 17:19

Viesti Kirjoittaja balggis »

Minä olen tykännyt kovasti Kajka 75W:stä. Menee vaellustouhuissa ja matkailussa. Hyvä kantaa ja mietityt yksityiskohdat. Miinusta painosta, mutta toimiva rinkka parempi kuin kevyempi ei toimiva ja ei omiin mieltymyksiin sopiva.
LtK
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Elo 2011 21:26

Viesti Kirjoittaja LtK »

EllaK kirjoitti:
LtK kirjoitti: Itsellä abisko 65, kajka 85 ja 906 (siis miesten malleja). Mutta siis tuosta abiskosta on monet naistuttavat pitäneet.
Olen tässä miettynyt, josko vaihtaisi parempaan. Abiskosta olisi kysyttävää: Abiskon naisten mallin suurin koko 65 l, millainen ero unisex mallilla (75l) naisten malliin? Enkä tarkoita tuossa ilmiselvää vastausta, että ero on koossa :lol:

Haluaisin suuremman koon sen vuoksi, että mielelläni pakkaisin kaiken mahdollisen sisäpuolelle. Ja toisekseen oma "sherpa-kantajani" on alkanut polvivaivojensa vuoksi sälyttämään enemmän tavaraa kannettavakseni...
Naisten mallin viilekkeissä on tilaa tisseille ja miesten malleissa ei ole. Ei minun käsittääkseni abiskon n/m mallien erona ole muuta kuin ne viilekkeet.
Piiritvaellus
Viestit: 2
Liittynyt: 13 Heinä 2013 21:28

Osprey is best!

Viesti Kirjoittaja Piiritvaellus »

Täältä ääni Ospreyn Ariel-rinkalle. On ollut ehdottomasti paras vaellusvarustehankintani. Siihen mahtuu juuri sopivasti kaikki tarpeellnen viikon vaellukselle (kunhan mies kantaa teltan) :lol:
Avatar
virveli
Viestit: 195
Liittynyt: 22 Huhti 2008 10:20
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja virveli »

Pisteet myös Deuterin aircontactille
Not all who wander are lost...
Hamalainen
Viestit: 3511
Liittynyt: 12 Tammi 2006 09:40

Re: Osprey is best!

Viesti Kirjoittaja Hamalainen »

Piiritvaellus kirjoitti:Täältä ääni Ospreyn Ariel-rinkalle. On ollut ehdottomasti paras vaellusvarustehankintani. Siihen mahtuu juuri sopivasti kaikki tarpeellnen viikon vaellukselle (kunhan mies kantaa teltan) :lol:
Niin, se tasa-arvo :D
Mava
Viestit: 222
Liittynyt: 09 Heinä 2008 08:30

Viesti Kirjoittaja Mava »

Meillä myös mies (jos sattuu olemaan mukana) kantaa usein teltan. Mulle jää sitten enemmän ruokaa kannettavaksi. Viimeksi mun rinkka oli tästä johtuen alussa painavampi, mutta se ei enää miehiselle itsetunnolle käynyt, vaan piti tasata.. :wink:
Indigo.
Viestit: 32
Liittynyt: 11 Loka 2011 10:53

Viesti Kirjoittaja Indigo. »

Täältä ääni tyttöjen Kajkalle.
Kajka painaa toki itsessään paljon, mutta kantomukavuus on aivan omaa luokkaansa. Painavaksi lastattua Kajkaa on parempi kantaa, kuin kevyttä heppoisempaa.

Ei ole maksettu mainos, olen rakennusalalla. ��
Vastaa Viestiin