Kevyet leirikengät, mistä?
-
Re: Kevyet leirikengät, mistä?
Itse käytän leirikenkinä sandaaleita monestakin syystä mutta painavin on että ne sujahtaa jalkaan vaivattomasti.
-
Muistaakseni löysin pari vuotta sitten Motonetistä Jahti-merkkiset neopreenitossut. Paino on koossa 44 yhteensä 242g (siis pari). Siinä on verkkomainen pintamateriaali josta ei kaste tule sisään eikä myöskään hyttyset syö. Voittaa crocsit yms. käytännössä kaikessa = hinta, paino, suojaus, käppäilymukavuus. Kastuessa kuivuu aavistuksen hitaammin kuin muovitossu.
Eilen tuli mieleen että mitä jos tekisi solumuovialustasta ultrakevyet leirikengät. Googletin asian ja kyllähän joku on sellaiset tehnyt: https://www.gearassistant.com/diy-camp-shoes/
Painoa naurettavat 50 grammaa. Täytyy jossain vaiheessa tehdä ensi kesän reissuja varten.
Painoa naurettavat 50 grammaa. Täytyy jossain vaiheessa tehdä ensi kesän reissuja varten.
-
^Miksei, saa myös valmiina ultrakevyestä crocs-typpisestä materiaalista tehtynä, eikä maksaneet juuri mitään, taisi olla Intersportin omalla logolla, muitakin varmaan löytyy.
Nyt tuli tehtyä. On kyllä niin rumat että en tiedä kehtaako edes maastossa käyttää 
https://vaelluskuvia.kuvat.fi/kuvat/Kal ... 37_018.jpg
MahtavatTidus kirjoitti: ↑18 Maalis 2023 11:54 Nyt tuli tehtyä. On kyllä niin rumat että en tiedä kehtaako edes maastossa käyttää
Veikkaan et olis ihan avainlippu tuote ja ei mittää kiinan hömppää
Crocsit on niin nähty 

Vertailun vuoksi mun crocsit painaa 400 grammaa (kokoa 48) ja nuo läpyskät 60 grammaa. Kyllä grammanviilaaja on tyytyväinen!
Ylläpitäjä jos täällä enää sellaista on? Niin joku peukku systeemi muista vastaavista sosiaalisen median alustoista olis kiva.
merkintä ko. läpyköille
- Eräkulkuri
Paras kahluu- ja leirikenkä on mielestäni OTSO-sporttikenkä, materiaali samaa kuin crocseissa ja todella napakka jalassa päinvastoin kuin nuo jälkimmäiset, paino 270 g/pari.
En tiedä saako näitä enää mistään.
- Liitteet
-
- IMG_7909.JPG (102.29 KiB) Katsottu 125 kertaa
Elämä opettaa, varsinkin eräelämä
Ei ole vuosiin näkynyt myynnissä missään.Eräkulkuri kirjoitti: ↑18 Maalis 2023 17:05 Paras kahluu- ja leirikenkä on mielestäni OTSO-sporttikenkä, materiaali samaa kuin crocseissa ja todella napakka jalassa päinvastoin kuin nuo jälkimmäiset, paino 270 g/pari.
Itsellä ja Murulla samaiset kengät,sinisenä ja oranssina. Maksoi aikanaan 6.90 euroa. Napakat,kevyet ,pysyy hyvin jalassa kahlatessa ja kuivuu nopeasti. Pohja yllättävän hyvä,ei llian ohut eikä pehmeä,ei pistele risut eikä kivet läpi.
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
Minulla edelleen crocsit 

Kahlaan nykyisin saappaat jalassa. Otan toki sukat pois jalasta ja housun lahkeet nostan riittävän ylös. Kun yli olen päässyt, kaadan vedet pois saappaista ja laitan sukat jalkaan. Nykysaappaat eivät juuri ime vettä itseensä edes sisäpuolelta. Opin tämän kun kerran kahlasin Jaurujoen yli Peuraselän kahluupaikalla ja kastuin täysin. Huomasin, etteivät saappaat olleet kovin märkiä sisältä päin.
"Kämppäkenkinä" minulla on villasukat, joissa on kevyt nahkamainen pohja.
"Kämppäkenkinä" minulla on villasukat, joissa on kevyt nahkamainen pohja.
Minä olen joskus myös pyyhkäissyt joesta yli saappailla. Siis silloinkin, kun varsi ei riittänyt. Housut saappaan päälle ja vauhtia, niin ei kerkiää pahasti hörpätä sisään. Yleensä kuitenkin vain reissun loppupäässä tai silloin, kun on ollut hyvät kuivatus mahdollisuudet illalla.
Croksin näköiset kopiot on mukana leirikenkänä, uimassa ja ylityksissä.
Croksin näköiset kopiot on mukana leirikenkänä, uimassa ja ylityksissä.