Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Ruokaohjeet ja vinkit KUIVATUS (ei jauheliha)
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
heluna74
25.07.2014 9:54

En ole kuivannut bataattia, mutta perunaa olen ja eiköhän se mene aika samalla tavalla.

Kannattaa ryöpätä (kiehauttaa Very Happy) ensin ja sitten pieniksi suikaleiksi kuivuriin.

Olen luopunut perunan kuivaamisesta, kun ei ennallistettuna tullut kovinkaan kummoista. Seuraavalle reissulle pitäisi kokeilla pakasteesta peruna-sipulisekoitusta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

hannes
25.07.2014 12:00

^ Minä en ole perunankuivaamisessa vielä keksinyt , missä se juju piilee , - joskus tulee oikein hyvä ja maukas lopputulos ja joskus ovat sitkeitä ja pahanmakuisia.

Välillä ovat ryöpättyjä (muutaman minuutin kiehuvassa vedessä), toisinaan taas kypsiä kuoripottuja , aina ohuina suikaleina kuivattuna.

Täytyy paneutua oikein kunnolla asiaan, josko asiaan tulisi selvyys.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Naltioon
26.07.2014 21:10

Mulla taas onnistui puikulaperunasta kuivatut kiekot oikein mainiosti... ja vielä maistuivat turvottuaan pöperössä ihan perunalta. Keitin puolivalmiiksi, kuorin ja kuivuriin. Viimeksi tekasin trangialla hirvihöystöä kasviksilla ja perunalla, toimi!

"son siittä hyvä mistä menemmä"
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

hannes
27.07.2014 9:50

Naltioon kirjoitti:
Mulla taas onnistui puikulaperunasta kuivatut kiekot oikein mainiosti... ja vielä maistuivat turvottuaan pöperössä ihan perunalta. Keitin puolivalmiiksi, kuorin ja kuivuriin. Viimeksi tekasin trangialla hirvihöystöä kasviksilla ja perunalla, toimi!

Pitääpä kokeilla kuorineen puolivalmiiksi keittämistä, josko onnistuisi.
Minulla ei ole oikeaa virallista kuivuria, joten syy saattaa piillä siinäkin että kuivumisolosuhteet eivät ole vakiot.

Minulle peruna on paras vaihtoehto. Makarooneihin ym. viljatuotteisiin sekä riisiin kyllästyn nopeasti.
Peruna menee samalla ruokahalulla päivästä päivään.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Naltioon
27.07.2014 10:05

En miekään ole mikään hifistelijä, niinku aika moni täälläki paneutuu kuivumisprosessin analysointiin tms. Mulle riittää, että sapuska on laadultaan hyvää ja maistuu - keveys on vain plussaa! Eiku kokeilemaan, niin mieki ruukaan... Ja kyllä täältä saapi hyviä vinkkejä, ei silti!

"son siittä hyvä mistä menemmä"
 Sivun alkuun

Mustikka
13.08.2014 18:11

Aikaisemmin tuolla aprikoin jugurtin kuivaamista, ja nyt testasin reissun päällä kanafilee-turkkilainen kevytjugurtti-inkivääri-sekoitustani. Hyvältä maistui, valmistaessani lisäsin palan kanaliemikuutiota ja sipulihiutaleita kastikkeeseen. Fileepalaset eivät täysin ennallistuneet pehmeiksi, mahdollisesti koska en liota aineksia etukäteen, mutta se ei haitannut syödessä.

Myös possunfileelastut maistuivat, vaikka nekin jäivät ruuanlaitossa jonkin verran "al dente"-tilaan. Sitten vaan käyttää hampaita Very Happy . Napostelin näitä myös sellaisenaan.
 Sivun alkuun

Mava
14.08.2014 8:25

Mun jukurtti oli karmeeta, mutta kokeilinkin sitä sellaisenaan Very Happy

Kanat ja possunfileet onnistuu mainiosti, mutta vaativat tosiaan liottamista. Perunaa olen myös kuivannut ihan onnistuneesti. Kuorin, keitän puolikypsäksi ja kuivaan tikkuina.

PeteBee
14.08.2014 8:34

Ainakin ensimmäinen kokeilu raastetuilla kasviksilla oli myönteinen. Raastoin porkkanan, lantun ja palsternakan karkeaksi raasteeksi jonka kuivasin. Palautui tosi nopeasti. Keitin veden ja heitin kattilaan nuudelit ja raasteen. Sitten vähän aikaa makuualusta aromipesässä ja ääntä kohti.
 Sivun alkuun

Korpijaakko
14.08.2014 9:16

PeteBee kirjoitti:
Ainakin ensimmäinen kokeilu raastetuilla kasviksilla oli myönteinen. Raastoin porkkanan, lantun ja palsternakan karkeaksi raasteeksi jonka kuivasin. Palautui tosi nopeasti. Keitin veden ja heitin kattilaan nuudelit ja raasteen. Sitten vähän aikaa makuualusta aromipesässä ja ääntä kohti.

Kiitos. Hyvä tietää. Mietin raasteiden kuivaamista jo aiemmin, mutta jäi viime syksynä väliin. Ehkä tänä syksynä kun satokausi on huipussaan ja hinnat kaupassa kohdallaan.

Mietin myös, että onnistuisiko noista tekemään niukalla kylmällä vedellä liottamalla raastesalaatin ruuan lisukkeeksi? Wink

PeteBee
14.08.2014 13:21

Voin kokeilla kun otan seuraavan pussin käsittelyyn.

Mukavaa noiden raasteiden kuivauksessa oli, että se sujui hetkessä verrattuna palana kuivaamiseen.
 Sivun alkuun

Mava
14.08.2014 13:50

Ainakin porkkanasta pitäisi tulla ihan hyvä "tuore"raaste. Oon kuivannut sekä raasteita, muussia että paloja, ja musta kaikki onnistuu ihan hyvin. Jos joku ihmettelee porkkanamuussin käyttötarkoitusta, niin sekoitan sitä perunamuussiin..

akpoika
14.08.2014 13:57
Vieras

Mava kirjoitti:
Jos joku ihmettelee porkkanamuussin käyttötarkoitusta, niin sekoitan sitä perunamuussiin..

Oliko tuo uhkaus? Wink
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

dailymail
15.08.2014 12:36

akpoika kirjoitti:
Mava kirjoitti:
Jos joku ihmettelee porkkanamuussin käyttötarkoitusta, niin sekoitan sitä perunamuussiin..

Oliko tuo uhkaus? Wink
Porkkana sopii erinomaisen hyvin pottumuusiin, kuivattuna en tosin ole kokeillut. Muutenhan kuivattu porkkanalastu käy vaikka karkista.

Mustikka
15.08.2014 12:41

Liottelin eilen kotioloissa pussinpohjalle jääneen kanasekoituksen, ja ennallistuihan ne filepalatkin lopulta, mutta pitkän ajan otti. Minkälaista purkkia olette käyttäneet liottelemiseen repussa, että on varmasti vesitiivis?
 Sivun alkuun

akpoika
15.08.2014 12:59
Vieras

dailymail kirjoitti:
akpoika kirjoitti:
Mava kirjoitti:

Oliko tuo uhkaus? Wink
Porkkana sopii erinomaisen hyvin pottumuusiin, kuivattuna en tosin ole kokeillut. Muutenhan kuivattu porkkanalastu käy vaikka karkista.

Juu, tottakai sopii Smile Luin vain itse ensin sen väärällä "äänenpainolla" Very Happy
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Jalkineiden kuivatus PyyMetso Käytännön vinkkiarkisto 0 26.09.2016 7:47 Katso viimeisin viesti
Parhaat "lisää vain jauheliha&qu... Korvapuoli Ruokaohjeet ja vinkit 5 19.05.2016 12:25 Katso viimeisin viesti
JAUHELIHAN KUIVATUS pirjoriitta Ruokaohjeet ja vinkit 132 21.08.2008 15:45 Katso viimeisin viesti
Kumppareiden kuivatus teltassa Pekka Varusteet (Vaatetus, rinkat, makuupussit ym.) 4 02.04.2006 21:02 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 6 Yht. 10
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Siirry: