Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muut varusteet Packraft-kalusto
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
lone wolf
23.06.2013 18:41


Viestejä: 34
Kysyin tuosta 42:sta ja Unrigged Explorerista tuolta Alpackasta:

Subject: RE: Packraft for heavy load, two people

Hi,
If you are paddling with one person, the FX42 will be too much boat; if you have two people then it is great for that; the Unrigged is an excellent moose hunting boat and you can do up to some Class III whitewater.

Cheers,
Nancy

Elikka painavalle kuormalle (ja tilapaisesti kahdelle) nayttaisivat suosittelevan enemman tuota Exploreria
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Korpijaakko
05.07.2013 10:59


Viestejä: 6935
Näistä ei paljon tietoa netissä liiku, vaikka toimitusten piti alkaa jo pari kuukautta sitten ja jokunen nettikauppa niitä myykin. Mutta kevyempiä vaihtoehtoja Alpackalle, niille, joiden ei tarvitse koluta kivisiä koskia vaan esim. ylittää järviä ja jokia tai kalastella kauempana rannalta.

Klymit LWD, 210 denierin kankailla ja paino alle kilo. En usko, että laite markkinointipuheista huolimatta sopisi kakkosluokan koskiin, helppoihin ykkösiin varmaan jos pieni perseen kastuminen ei haittaa.

Ruta Locuran versio eli LWD-UL, painoa vielä vähemmän (n. 700g), joka saavutetaan ohuella 75den kankaalla. Myyjän vastauksen mukaan ei koskiin, mutta kevyt ja varmasti toimiva peli teknisesti helppojen vesistöjen ylityksiin tai kalastajille.

Eikä kumpikaan ole samalla tapaa hinnan kiroissa kuin Alpackat.
_________________
Galleria ja blogi
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
8xkg
05.07.2013 15:02


Viestejä: 245
Tuosta LWD:stä olisi mielenkiintoista nähdä videoita sen käytöstä. Miltä meno näyttää vedessä kun kyydissä on pelkkä meloja tai ihminen + rinkka. Hinnaltaan niin edullinen ja kevyt, että sellaiseen tyynen veden käyttöön tuo olisi houkutteleva.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Korpijaakko
08.07.2013 20:08


Viestejä: 6935
Psst! Järjestän packraft-kurssin Kymijoella elokuun lopulla. Koetan haalia paikalle mahdollisimman laajan otoksen erilaista packraft-kalustoa tutusmista varten: erilaisia lauttoja, meloja, liivejä, kuivapukuja, jne.
_________________
Galleria ja blogi
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
akallio
09.07.2013 9:17


Viestejä: 1642
8xkg kirjoitti:
Tuosta LWD:stä olisi mielenkiintoista nähdä videoita sen käytöstä. Miltä meno näyttää vedessä kun kyydissä on pelkkä meloja tai ihminen + rinkka. Hinnaltaan niin edullinen ja kevyt, että sellaiseen tyynen veden käyttöön tuo olisi houkutteleva.


LWD:sta en osaa sanoa, mutta viime viikonlopun kokemus halpiskumiveneen (Clash Ohlson) packraft-käytöstä on, että melkein millä tahansa jollalla pääsee liikkumaan hyvin. Veneen maksimilasti oli 160 kiloa ja meillä oli siinä 160-170 kiloa (kaksi aikuista ja kaksi rinkkaa). Pienempi rinkka oli keskellä pohjalla pitkittäin ja isompi sen päälle poikittain. Takana olija tunki jalkansa rinkkaläjän sisään ja edessä melova oli joko kyykyssä, polviasennossa tai heitti jalat keulan päälle. Eli kokonaisuudessaan lauttaamme voisi kuvailla epämääräiseksi läjäksi.

Mutta hyvin sillä päästiin kulkemaan, pari päivää melottiin jokia, puroja ja pieniä järviä. Matkanopeuden arvioisin olevan vähän alle kävelyvauhdin (n. 2 km/h) ja eteneminen oli kevyttä, huomattavasti kevyempää kuin samojen tavaroiden kantaminen selässä oli. Vene oli stabiili, vaikka ei varmasti siltä näyttänyt rannalta katsojille. Se kellui ihan pinnassa ja niinpä purojen ja suolampien melominen onnistui hyvin.

Eli uskoisin, että kyllä tuolla LWD:llakin kulkee oikein hyvin. Kova virtaus ja tuuli ovat ne rajoittavat tekijät.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Glottis
12.07.2013 22:17


Viestejä: 733
akallio kirjoitti:

LWD:sta en osaa sanoa, mutta viime viikonlopun kokemus halpiskumiveneen (Clash Ohlson) packraft-käytöstä on, että melkein millä tahansa jollalla pääsee liikkumaan hyvin. Veneen maksimilasti oli 160 kiloa ja meillä oli siinä 160-170 kiloa (kaksi aikuista ja kaksi rinkkaa).


Tuolla puheella kävin hakemassa Clasulta 190kg halpiskumiveneen lähiseudun pikkujärvien ja -lampien tutkimusretkiin sekä kalastukseen. Millä pumppasitte omanne, vai puhalsitteko? Mites ne airot, käytittekö alkuperäsisiä muovirimpuloita vai jotain muuta? Kestääkö ne Very Happy
_________________
Vakaana seisoo metsä paikoillaan.
Ihmisen vaellukset täällä ovat niin turhia.
-Erno Paasilinna
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
8xkg
13.07.2013 7:16


Viestejä: 245
Oletan että tuo 190kg on se paljonko tuo kumivene kantaa. Paljonko mahtaa painaa itse vene? Itsekin nähnyt todella halpojen veneiden mainoksia, mutta taitaa paino olla ihan eri luokkaa kuin esim. tuon LWD:n alle 1kg.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
akallio
14.07.2013 11:38


Viestejä: 1642
Clasun 35 euron ja 160 kilon kantavuuden veneen punnitustulokset on: melat 800g, pumppu 200g ja vene 4200g. Erittäin sinne päin, kun henkilövaaka oli käytössä.

Melat menee kolmeen osaan, joten ne pakkautuu hyvin. Olivat kovalla väännöllä, kun mentiin puoliksi uponneiden puiden ja pusikoiden läpi pelkällä voimalla. Kyllähän ne taipui, mutta kestivät ainakin ekan reissun.

Pumpulla täytettiin, en minä usko että tuollaista voi enää puhaltaa. Ilmaa on kuitenkin luokkaa sata kertaa tai jotain enemmän.

Pumppu on iso pakattavaksi, mutta muuten tuo on aika hyvä repussa kuljetettavaksi. Vastaa aikalailla isoa telttaa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Glottis
14.07.2013 23:13


Viestejä: 733
Samaa luokkaa tuolla 190kg veneellä, hintaa myöden. Pumppua siinä ei kylläkään ollut Sad Itsellani ei ole kuin jalkapumppu mikä sopisi hommaan enkä sitä viitsisi kanniskella. Taidan yrittää tehdä Alapacka-tyylisen täyttösäkin, meinisi ainakin pieneen tilaan ja olisi kevyt.
_________________
Vakaana seisoo metsä paikoillaan.
Ihmisen vaellukset täällä ovat niin turhia.
-Erno Paasilinna
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Korpijaakko
16.07.2013 0:08


Viestejä: 6935
Glottis kirjoitti:
Samaa luokkaa tuolla 190kg veneellä, hintaa myöden. Pumppua siinä ei kylläkään ollut Sad Itsellani ei ole kuin jalkapumppu mikä sopisi hommaan enkä sitä viitsisi kanniskella. Taidan yrittää tehdä Alapacka-tyylisen täyttösäkin, meinisi ainakin pieneen tilaan ja olisi kevyt.


Meinasin ehdottaa samaa, edellyttää vaan, että paatissa on myös venttiili, jolla tarvittavan lievän ylipaineen saa puhallettua paattiin. Alpackarafteissa t äyttösäkkihän hoitaa n. 90-95% täytöstä ja loput tapahtuu puhaltamalla "pillin" läpi.

Ja noista halpojen kumiveneiden airoista: Pentuina melottiin paljon vanhalla isolla surffilaudalla pitkin ja poikin järveä ja särjettiin aika monet airot ihan vaan melomalla (käytettiin niitä kanoottimelan tapaan). En kauheasti laskisi niiden varaan. Autotallissa on kaksi Motonetin paattia ja niiden melat tuntuu ainakin tosi heppoisilta. Painava, mutta kestävä katkaistava alumiinimela ei maksa kuin muutaman kympin (toki paljon kalliimpi kuin uimalelukumivene), mutta lisää suorituskykyä reilusti. Voi olla hintansa väärti?
_________________
Galleria ja blogi
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
8xkg
16.07.2013 7:46


Viestejä: 245
Hyviä vinkkejä. Miten kestäviä Alpackan omat melat on olleet? Tuota LWD:tä katsellut juuri sen keveyden vuoksi ja silloin ei melatkaan saisi hirmu painavat olla.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Korpijaakko
16.07.2013 12:13


Viestejä: 6935
8xkg kirjoitti:
Hyviä vinkkejä. Miten kestäviä Alpackan omat melat on olleet? Tuota LWD:tä katsellut juuri sen keveyden vuoksi ja silloin ei melatkaan saisi hirmu painavat olla.


Alpackahan ei valmista tai edes myy meloja omalla nimellään. Itse olen käyttänyt paljon Welhon Asymmetric Kayak -melaa kaksiosaisena. Halpa, painaa paljon ja kestänee hyvin esim. siirtolohkareiden kankeamisen jokeen jos siltä tuntuu. Tarpeettoman järeä ja painava moneen käyttöön, mutta ainakin koskissa saa vääntää aika huoletta. Kunhan saan raavittua rahaa kasaan, ostan TNP:n hiilikuitumelan.

Cannonin kaksiosaisia meloja olen käyttänyt kajakin kanssa ja sopisivat hyvin myös packraft-käyttöön.

Aqua Bound Splat -melaa olen kanssa käyttänyt, vähintään yhtä tukeva kuin Welhon mela ja kevyempi.

Advanced Elements Packlite tuntui onnettomalta rimpulalta omaan makuuni. Itse tykkään koskia ja jokia silmällä pitäen vähän lyhyemmästä (packraft-mielessä) melasta, joku 210cm ja reilun kokoisista lavoista, jotta saa voimaa vääntää. Mutta toimii varmasti hyvin järvillä ja helpoissa jokioloissa, ja pituudesta voi olla iloa leveän paatin kanssa.
_________________
Galleria ja blogi
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
8xkg
16.07.2013 13:10


Viestejä: 245
Kiitos vinkeistä Ihme, että kaikkien melojen kohdalla ei painoa ollut merkitty. Näyttää siltä että tuo vene + mela olisi kevyimmillään n. 2kg lisää kannettavaa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Glottis
16.07.2013 21:12


Viestejä: 733
Korpijaakko kirjoitti:

Meinasin ehdottaa samaa, edellyttää vaan, että paatissa on myös venttiili, jolla tarvittavan lievän ylipaineen saa puhallettua paattiin. Alpackarafteissa t äyttösäkkihän hoitaa n. 90-95% täytöstä ja loput tapahtuu puhaltamalla "pillin" läpi.


On venttiili, ja siihen päälle sopiva kavennuspala erimallista pumppua varten. Kävin hakemassa jo tarvikkeita ensikokeilua varten, jos vaikka huomenna ehtisi kokeilla mitä tapahtuu parin puuriman, jesarin ja jätesäkin voimin.
_________________
Vakaana seisoo metsä paikoillaan.
Ihmisen vaellukset täällä ovat niin turhia.
-Erno Paasilinna
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Glottis
17.07.2013 22:49


Viestejä: 733
Glottis kirjoitti:

On venttiili, ja siihen päälle sopiva kavennuspala erimallista pumppua varten. Kävin hakemassa jo tarvikkeita ensikokeilua varten, jos vaikka huomenna ehtisi kokeilla mitä tapahtuu parin puuriman, jesarin ja jätesäkin voimin.


Tästä sitten englannintaitoisille tunnelmamusiikkia tälle kevytpumppuprojektille.
http://www.youtube.com/watch?v=zjCtHgNEcV0

Eli EI toiminut kuin Strömsössä...

Kavennin ei pysy paikallaan säkkikäytössä. Tarttis saada kierteellä oleva sovitin.
Eikä täyttö onnistu kaikille säiliöille. Eli alkaa varmistua että tarvitaan ihan oikea pumppu. Ja parempi kuin toi mun nykyinen jalkapumppu. Lidl tarjoilisi kohtuuhintaista ensi maanantaina, eri asia mitä painaa ja miten pelittää. Ja saako sitä kiinni noihin puhallusliittimiin. Harmi sinänsä koska jätesäkki oli ylivertaisen nopea niin kauan kuin liitin pysyi paikallaan.

Itse paattihan ei sitten tyhjene ihan helpolla kun pikatyhjennin toimii vain isoimpaan säiliöön, eli ei tätä huvikseen tyhjentele ja pumppaile montaa kertaa päivässä...
_________________
Vakaana seisoo metsä paikoillaan.
Ihmisen vaellukset täällä ovat niin turhia.
-Erno Paasilinna
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

 
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Packraft-harrastajien kokoontumismelo... Korpijaakko Melonta 0 08.09.2017 14:31 Katso viimeisin viesti
M: Alpacraft denali llama packraft, m... Timoa Ostetaan ja Myydään 1 01.08.2017 22:39 Katso viimeisin viesti
MYYTY: Kokopelli Hornet Lite packraft siisel1 Ostetaan ja Myydään 0 14.01.2017 13:49 Katso viimeisin viesti
Myyty: Alpacka Denali Llama-packraft Yeti Ostetaan ja Myydään 1 07.09.2015 15:40 Katso viimeisin viesti
O/V Packraft tst Ostetaan ja Myydään 0 31.05.2015 18:27 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 3 Yht. 10
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Siirry: