Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muut varusteet Packraft-kalusto
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
29.04.2017 16:15

^Olisiko joku kiinnostunut hommaamaan reppulautan kimpassa vähäisempään käyttöön? Itsellä käyttöä vain 1-2 kertaa/kesä ja ihan vaan seisovassa vedessä. Olisi kevyt, hyvä ja todella vähän käytetty tunnettu merkkilautta tiedossa kotimaassa ja hinnankin olen jo tingannut todella kohilleen. Yhteydenotot yv:llä ja tällä on kiirus sillä se menee muuten kohta myyntiin. EDIT Ostakee, ostakee - tarjous ei tästä parane ja kohta on myöhäistä. Pari viikkovuokraa tekee saman kuin puolet lautan hinnasta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

tst
30.04.2017 11:18

^Tuo meni jo, mutta selvittelen ensi viikolla josko Triton toimittaisi väriviallisen eli sitä kautta 2-laatuisen lautan Pietariin tai Viipuriin josta kontaktini isä voisi kiikuttaa sen Suomeen. Ed. sivulta näkyy tarvittavat tiedot tuosta lautasta. Tähän pääsee 1-2 hlöä kimppaomistukseen jos on halukkuutta ja lautan tarve vähäistä kuten minullakin. Yv:llä tavoittaa. EDIT Tämän hetken kurssilla aukkopeitteellisen hinta olisi: Määrä Valuuttakurssi Tulos
17 500 0.0160909 281.59 €. En tiedä tässä tapauksesta tullista, mutta kaverille luonnollisesti kohtuukorvaus. EDIT Alla vielä Tritonin sivun käännös ja siis sama lautta kuin tämä http://www.welhonpesa.fi/tuote/4300/nortik-trekraft-with-deck-packraft : Lainaus:

At the moment, these boats are not made for the Russian market, but we have not traveled to Germany products with minor defects (spots, abrasions).

TrekRaft available in two versions, without deck for calm waters, as well as a deck and femoral stops for rough water. Each TrekRaft equipped with an inflatable seat, a bag to inflate and packaging. Additionally, you can purchase an inflatable bottom, and a skirt for a cockpit for the version with deck.

Prices:

TrekRaft no deck - 13500 p.
TrekRaft with deck - 17500 p.
Inflatable bottom - 2500 r.
TrekRaft no deck - 19500 rubles. (New, without defects).
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

tst
30.04.2017 20:16

^Tyrkkäsin tuohon lisätietoa jos joku vaikka vappuhumussa innostuisi mukaan kimppaan. Yritän selvittää toimituskuviota siis tulevalla viikolla.
 Sivun alkuun

Usmi
02.05.2017 15:43

Vihdoin pitkän pähkäilyn jälkeen ostin Packrafting-Storesta MRS Microraftin, melan ja jotain tilpehööriä. Tätä testasin viime kesänä ja tuntui oikein buenolta. Aattelin että jos vielä pitkään vatuloin asiaa, jää tämänkin avovesikauden reppulauttailut vuokrapaatin varaan. Eiköhän lautalle käyttöä löydy omiksi tarpeiksi.

Kiitos Korpijaskalle viime loppukesän testausmahiksista, konsultaatiosta foorumin ulkopuolella ja hänen junailemasta pienestä alesta! Very Happy

Jos joku on kiinnostunut ostamaan EU-kaupasta Alpackan lauttoja, täältä http://www.verreweg.be/ sain ihan mukiinmenevän tarjouksen ja vastasivat hyvin maileihinkin, mutta haluamaani lauttaa olisi joutunut odottamaan hieman liian pitkään, joten päädyin sitten Packrafting-Storen varastovalikoimaan.
 Sivun alkuun

Korpijaakko
02.05.2017 17:56

Usmi kirjoitti:
Vihdoin pitkän pähkäilyn jälkeen ostin Packrafting-Storesta MRS Microraftin, melan ja jotain tilpehööriä. Tätä testasin viime kesänä ja tuntui oikein buenolta. Aattelin että jos vielä pitkään vatuloin asiaa, jää tämänkin avovesikauden reppulauttailut vuokrapaatin varaan. Eiköhän lautalle käyttöä löydy omiksi tarpeiksi.

Kiitos Korpijaskalle viime loppukesän testausmahiksista, konsultaatiosta foorumin ulkopuolella ja hänen junailemasta pienestä alesta! Very Happy
- -

Eipä kestä! Luulen, että on fiksu päätös hankkia lautta, jos sellaista kaipaa. Ja varsinkin jos on tehnyt pohjatyönsä kunnolla ja punninnut päätöstään. Vatuloidessa ei ehdi melomaan. Wink

tst
16.05.2017 8:47

tst kirjoitti:
^Tuo meni jo, mutta selvittelen ensi viikolla josko Triton toimittaisi väriviallisen eli sitä kautta 2-laatuisen lautan Pietariin tai Viipuriin josta kontaktini isä voisi kiikuttaa sen Suomeen. Ed. sivulta näkyy tarvittavat tiedot tuosta lautasta. Tähän pääsee 1-2 hlöä kimppaomistukseen jos on halukkuutta ja lautan tarve vähäistä kuten minullakin. Yv:llä tavoittaa. EDIT Tämän hetken kurssilla aukkopeitteellisen hinta olisi: Määrä Valuuttakurssi Tulos
17 500 0.0160909 281.59 €. En tiedä tässä tapauksesta tullista, mutta kaverille luonnollisesti kohtuukorvaus. EDIT Alla vielä Tritonin sivun käännös ja siis sama lautta kuin tämä http://www.welhonpesa.fi/tuote/4300/nortik-trekraft-with-deck-packraft : Lainaus:

At the moment, these boats are not made for the Russian market, but we have not traveled to Germany products with minor defects (spots, abrasions).

TrekRaft available in two versions, without deck for calm waters, as well as a deck and femoral stops for rough water. Each TrekRaft equipped with an inflatable seat, a bag to inflate and packaging. Additionally, you can purchase an inflatable bottom, and a skirt for a cockpit for the version with deck.

Prices:

TrekRaft no deck - 13500 p.
TrekRaft with deck - 17500 p.
Inflatable bottom - 2500 r.
TrekRaft no deck - 19500 rubles. (New, without defects).
Triton ei toimita ilmeisesti minnekään vaan lautat on haettava Pietarin liikkeestä. Osaltani tässä on nyt pitkän vatvomisen jälkeen viimeinen taisto menossa ja pallo on puolitutullani, jolla on kesäloma kesäkuussa jolloin hän ehkä hakee lautan. Päädyin kuitenkin aukkopeitteettömään TrekRaftiin (13500 p.). Lautan erittäin vähäisen tarpeen vuoksi kimppaostosmahdollisuus on edelleen voimassa ja mullekin se passaisi parhaiten. https://goo.gl/JqNkk5
 Sivun alkuun

akallio
09.10.2017 21:17

Kireän näköinen kahden hengen peli tullut tarjolle:
http://www.packrafting-store.de/New/Barracuda-R2-Pro::616.html
 Sivun alkuun

Korpijaakko
10.10.2017 12:45

akallio kirjoitti:
Kireän näköinen kahden hengen peli tullut tarjolle:
http://www.packrafting-store.de/New/Barracuda-R2-Pro::616.html

Yksi tuollainen on Vantaalla ja osallistui viime viikonlopun miittiin. Hyvänoloinen peli. Jos kaipaa kahdenhengen lauttaa, niin tuo voisi olla parempi Suomen oloihin kuin avomallit. Toki hintaakin on enwmmän. Aukkopeite pidentää kautta ja lisää mukavuutta, vaikkei meinaisi erityisesti koskia laskeakaan. Vakavaan koskikäyttöön valitsisin itse kaksi tarkoituksenmukaista yhden hengen lauttaa. Mutta sileällä vedellä on oman kokemukseni mukaan kivempi meloa kahdestaan samassa lautassa. Ja mahdollistaahan se esim. kalastustakin ihan eri tavalla kun toinen on "moottorina".

Usmi
30.11.2017 15:46

Onko kellään kokemusta reppulauttojen kestävyydestä pakkasessa? Yleensähän muovit repeävät ja hajoavat helpoimmin pakkasessa, mutta mitenköhän esim. MRS:n muovi kestää? Virtavedet pysyy ainakin täällä etelässä avoinna melkein koko talven ja jonkunlaista lauttailua olisi tarkoitus mahdollisesti harrastaa myös talvella.
 Sivun alkuun

akallio
02.05.2018 13:11

Nyt on MRS Barracuda R2 Pro hankittu ja pari kertaa vedessä uitettu. Hyvänoloinen peli se on. Tavallaan enemmän venettä kuin tavallisessa packaraftissa, mutta kuitenkin suunnilleen yhtä kätevä ja helposti kuljetettava.
 Sivun alkuun

Buli
06.05.2018 8:47

No nyt se on tämäkin kärpänen puraissut, enkä tahdo siitä eroon päästä. Packraft on saatava! (kuulostaa taas halvalta)
Olen tässä nyt selaillut näitä vehkeitä silmämuna kovana netistä useamman illan ja pää menee vaan enemmän ja enemmän sekaisin. Ongelma minulla on koko- / mallivalinan suhteen se, että minun pitäisi saada myös Monowalkerikin kulkemaan packraftin keulalla, bikeraft tyyliin.
Olen tässä nyt kahden vaiheella onko se Alpacka raftin (XL) Mule vai Explorer 42, vai riittäisikö minulle pienempikin malli (pituutta minulla on 184cm)?
Käyttöä olisi sileillä vesillä siirtymillä ja myöskin sopivia jokia lasketellessa, niinpä aukkopeite olisi kiva lisä.
Voisiko ne kenellä kokomusta ja näkemystä aiheesta jo on, pientä apua avuttoman alkuun tarjota.

tst
06.05.2018 9:12

Buli kirjoitti:
Ongelma minulla on koko- / mallivalinan suhteen se, että minun pitäisi saada myös Monowalkerikin kulkemaan packraftin keulalla, bikeraft tyyliin.
Itselläkin homma yhä virtuaalivaiheessa joten auttaa en valitettavasti osaa. Oletko muuten bongannut Hannun videoista kun hän teki reppulauttaansa vanerisen kuljetustelineen? Siinä päällä meni ainakin Monowalker ja rinkka, menikö vielä pieni taittopyöräkin?
 Sivun alkuun

Usmi
07.05.2018 16:03

En tiedä kuinka paljon Monowalker on isompi kuin läskipyörä, mutta itse olen ainakin saanut helposti fläsän MRS Microraftin kokoa L/XL keulalle. Rinkka sitten taakse. Oon 181 cm ja hyvin olen itsekin sekaan mahtunut melomaan. Jalkopäässä kannen sisällä yleensä vielä esim. makuupussi vedenkestävässä säkissä täyttämässä ylimääräisen jalkatilan.

Kuva Lavajärveltä Hossasta:
 Sivun alkuun

Buli
07.05.2018 22:21

tst:lle Kyllä on tullut Hannun videoita katseltua ja ihasteltua. Kevyitä multia vain herralle.

Malli ja koko joka Hannulla on siinä käytössä on sama, joka minulle kokotaululkon mukaan olisi oikea, eli Llama. Kuinkakohan paljon huonompi tuo Mule oikeasti on vähän kuohuvammassa vedessä minun kokoiselleni, jos siihen reisiremmitkin asentaisi?

Toisaalta taas tarvitsen vähän lisätilaa, kun mukanani reissuilla kulkee hyvin paljon Suomen pystykorva (ja joskus ehkä isompikin koira) ja sekin pitää aina silloin tällöin ottaa kyytiin mukaan, (järvien ja jokien ylityksissä ja pidemmillä siirtymillä) niinpä irroitettavalla peitteellä oleva malli olisi kovasana. Noissa uusissa Alpakoissahan saa vakiona selkätukea siirrettyä eteenpäin, joka varmasti vähän antaa armoa tuon koon suhteen..

Usmi:lle luulen, että Monowalker kamoineen menee vielä helpommin tuohon keulalle kuin läskipyörä. Ps. Hieno kuva!

En tiedä, ei tämä helppoa ole, kun ei missään pääse käpistelemään eri malleja.

8xkg
10.05.2018 23:19

Nyt vasta kuulin että kuollut. Youtube-kanavan About-sivulla oli sitten tarkempaa tietoa. Sääli että näin kävi. Todella hyvin tehtyjä videoita oli tehnyt ennen tuota viimeistä reissua.
RIP...
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Packraft-harrastajien kokoontumismelo... Korpijaakko Melonta 0 08.09.2017 14:31 Katso viimeisin viesti
M: Alpacraft denali llama packraft, m... Timoa Ostetaan ja Myydään 1 01.08.2017 22:39 Katso viimeisin viesti
MYYTY: Kokopelli Hornet Lite packraft siisel1 Ostetaan ja Myydään 0 14.01.2017 13:49 Katso viimeisin viesti
Myyty: Alpacka Denali Llama-packraft Yeti Ostetaan ja Myydään 1 07.09.2015 15:40 Katso viimeisin viesti
O/V Packraft tst Ostetaan ja Myydään 0 31.05.2015 18:27 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 9 Yht. 10
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Siirry: