Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Etsin haastateltavaa
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Etsin haastateltavaa
Leena Lukkari
31.01.2012 14:49

Hei kaikille,
ja kiitos mielenkiintoisista kommenteistanne. Olen saanut sähköpostiini muutaman asiallisen viestin, mutta etsintäni jatkuu ja tarkentuu. Etsin haastateltavaksi metsään tai tunturiin eksynyttä vaeltajaa, sienestäjää, marjastajaa tai satunnaista luontoturistia. Haastateltavan tulisi olla nainen ja iältään 25–45 vuotta (ikä tapahtumahetkellä). Eksymiseksi ei tässä tapauksessa lasketa epämääräistä tunnetta hukassa olosta, vaan koitan löytää henkilön, joka on ollut totaalisen eksyksissä yli vuorokauden. Hän on ehkä loukannut itsensä tai joutunut muuten kamppailemaan nälkää, kylmää ja omia pelkoja vastaan.

Jos tunnet tällaisen ihmisen tai voit antaa jonkun hyvän vinkin mistä etsiä, niin laita meiliä suoraan sähköpostiini.

Ystävällisin terveisin
Leena Lukkari
leena.lukkari@bonnier.fi

Viimeinen muokkaaja, Leena Lukkari pvm 02.02.2012 12:23, muokattu 1 kertaa
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
HarriR
31.01.2012 15:15

Pysyisin toimittajista niin kaukana kuin vain mahdollista..... mutta kukin tekee niin kuin haluaa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

sallatuulia
31.01.2012 18:12

Toivottavasti joku antaa haastattelun. Smile

Varsin kummallinen kommentti tuossa yllä... Shocked Rolling Eyes
 Sivun alkuun

K-nen
31.01.2012 18:47
Vieras

...haastattelu eksymisistä, ehkäpä Evitaan?

Itse en tosin ole pitkäksi aikaa eksynyt.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

tyy
31.01.2012 18:57
Vieras

Olen kyllä vaeltanut päiväkausiakin tietämättä missä olen, mutta eipä tuo ole haitannut.
 Sivun alkuun

hannes
31.01.2012 19:04

Asiallinen kysymys. On vaan niin pieniä olleet eksymiset toistaiseksi etten voi vastata.

Kaupungissa eksymistähän ei lasketa? Very Happy(no en ole sielläkään päiväkausiksi eksynyt)
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

HarriR
31.01.2012 20:29

sallatuulia kirjoitti:

Se on kummallinen vain niille, jotka eivät ole olleet toimittajien kanssa tekemisissä. Ja niille jotka hupsuina haluavat uskoa vain hyvää lähimmäisistään. Muista, toimittaja ei ole sinun ystäväsi. Ei todellakaan, vaikka haastateltaessa ystävällistä esittäisikin.

Pitää muistaa että he tekevät myyviä juttuja lehteen. Heidän päämääränsä ei ole tehdä mukavaa ja ystävällistä tarinaa haastateltavastaan. Voi tulla yllätyksenä se millaisessa sävyssä haastateltavan tarina esitetään lehdessä. Sen ratkaisee vain ja ainoastaan se minkä toimittaja kokee myyvimmäksi, siinä yhtälössä ei paina lainkaan se mitä haastateltava oikeasti kertoi tai se että haastateltava voisi vielä jutun luettuaan katsoa peiliin ja tervehtiä naapureita.

Oikeasti, pysykää erossa tuosta porukasta.

Mutta turhaanhan minä varoittelen, jokainen saa uskoa tai olla uskomatta. Naiiviudesta saatetaan sakottaa jos ei usko, tai siten ei, se on täysin tuurista kiinni. Eli siitä minkälaisen aiheenkäsittelyn toimittaja tälläkertaa katsoo tarpeelliseksi.
 Sivun alkuun

K-nen
31.01.2012 20:50
Vieras

HarriR on tainnut antaa haastatteluja ainoastaan Hymyyn, Alibiin tai Nyrkkipostiin.
 Sivun alkuun

Ursus
31.01.2012 21:04

HarriR:n varoitukset ovat aiheellisia! Jokainen toimittajien kanssa vähänkään enemmän tekemisissä ollut tietää tuon todeksi. Vähintä mitä haastateltavan tulee tehdä, on pyytää juttu tarkastettevakseen ennen julkaisua. Haastateltava ei voi kuitenkaan *vaatia* toimittajaa muuttamaan kirjoitustaan. Vain omia sanomisia voi pyytää sanatarkasti oikeaksi. Sekään ei aina kuitenkaan onnistu, jos ei ole itse nauhoittanut haastattelua tai sitä ei ole tehty kirjallisesti.

valokaari
31.01.2012 21:25

Kannattaa oikeasti miettiä antaako mitään haastatteluja. Ihan oikeasti, kun ei edes tiedä mihin mediaan haastattelu on menossa!
Tämmösen bongasin fb:sta (toivottavasti kuva näkyy)
http://imageshack.us/photo/my-images/811/iltasanomat.jpg/

Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

sallatuulia
31.01.2012 21:41

HarriR kirjoitti:
sallatuulia kirjoitti:

Se on kummallinen vain niille, jotka eivät ole olleet toimittajien kanssa tekemisissä.
Ja niille jotka hupsuina haluavat uskoa vain hyvää lähimmäisistään.

Pitää muistaa että he tekevät myyviä juttuja lehteen. Heidän päämääränsä ei ole tehdä mukavaa ja ystävällistä tarinaa haastateltavastaan. Voi tulla yllätyksenä se millaisessa sävyssä haastateltavan tarina esitetään lehdessä.

Hupsuhan mie oon...mut tää ny ei oo mikään uutinen.

Miepä olen työskennellyt 6 vuotta sanomalehdessä vaikken toimittajana...lisäksi olen ollut haastateltavana.

Jutut on aina hyvä pyytää itselle tarkistettavaksi. Eivät nuo toimittajat nyt sentään noin katalia ole... Laughing Järki käteen.

Edelleenkään pyynnössä ei ole mitään pahaa tai pelättävää. UGH olen puhunut. Laughing

On hyvä olla varovainen, mutta turha pelko pois. Toiset ovat kovin varovaisia näissä asioissa...olen myös tehnyt haastatteluja itse ja tiedän.
 Sivun alkuun

tunturisusi
31.01.2012 21:52

Varmaan yllä olevat kirjoittajat kuitenkin lukevat itse mielellään lehdistä vaellusaiheisia juttuja ja haastatteluja. On piristävää, että niissä on välillä tavallisten ihmisten aitoja kokemuksia ainaisten väline yms. tekniikkajuttujen lomassa.

Ei kai tuollaisessa eksymiskokemuksessa ole mitään niin hirveän negatiivista ihmisen itsensä kannalta, vaikka siitä muutkin saavat lukea?...lehti selviää, kun kysyy asia ao toimittajalta.

Uskoisin, että suurin osa ns. tavishaastateltavista on enimmäkseen ihan tyytyväisiä juttuihin. Ei kannata verrata siihen, miten jotain poliitikkoja tai jukkiksia riepotellaan niiden tohellettua jotakin. Monesti nuo negatiiviset kokemukset on sellaisilla, joita jotka saavat jatkuvasti vastata kysymyksiin viran / asemansa puolesta ja ovat suurennuslasin alla.
 Sivun alkuun

pena
31.01.2012 22:30

HarriR kirjoitti:
- - -
Se on kummallinen vain niille, jotka eivät ole olleet toimittajien kanssa tekemisissä. Ja niille jotka hupsuina haluavat uskoa vain hyvää lähimmäisistään. Muista, toimittaja ei ole sinun ystäväsi. Ei todellakaan, vaikka haastateltaessa ystävällistä esittäisikin.
- - -
- - -

En nyt oikein tunnista toimittajia noista edellä listatuista lauseista. Olen tuntenut vain ystävällisiä toimittajia. Itse asiassa olen naimisissa toimittajan (evp) kanssa ja kaikki työtoverini olivat toimittajia ennen eläkkeelle siirtymistäni. Kaikki toimittajat eivät ole seiskan tai iltalehtien toimittajia.

Pepi
31.01.2012 23:11

Muistanpa erään haastattelun. Minua haastateltiin merkkipäivän johdosta. Toimittajalla oli etukäteen vahva ennakkokäsitys minusta ja hän esitti vain ennalta laatimiaan suljettuja kysymyksiä. Muusta puhumastani, omista aiheistani, hän ei kirjoittanut mitään. Kehtasivat ihmetellä kovasti, kun vastasin seuraavaan haastattelupyyntöön kieltävästi.

HarriR
01.02.2012 0:21

pena kirjoitti:
HarriR kirjoitti:
- - -
- - -
- - -

En nyt oikein tunnista toimittajia noista edellä listatuista lauseista. Olen tuntenut vain ystävällisiä toimittajia. Itse asiassa olen naimisissa toimittajan (evp) kanssa ja kaikki työtoverini olivat toimittajia ennen eläkkeelle siirtymistäni. Kaikki toimittajat eivät ole seiskan tai iltalehtien toimittajia.

Ei korppi korppia noki, eikä pysty sisältäpäin näkemään sitä millaiseksi nykyinen "tiedonvälitys" on mennyt. En hyväksyisi toimittajaa ystäväksi, koska ystävään pitäisi pystyä luottamaan edes alkeellisimmalla tasolla.

Anteeksi.

En ole tahallani julma, vaan pelkästään pyrin suojaamaan itseäni ja lähipiiriäni ihmisiltä jotka ovat minusta koulukiusaajien moraalisia sukulaisia.

Ilmeisesti tiedotusopin opintoihin on nykyään pääsyvaatimuksena koulukuraattorin allekirjoituksellaan vahvistama todistus vähintään yläasteen, mieluummin myös lukion, kestäneestä keskeytymättömästä taustasta koulukiusaamisen alalla. Muuten en ymmärrä heidän moraalista rappiotaan ja välinpitämättömyyttään nuoresta toimittajan plantusta pitäen.

Kokemukset ovat sekä omakohtaisia että ympäristön kokemia että median kirjoittamia sellaisista asioista joista tiedän, en luule, niiden oikean laidan ja sen mitä toimittajalle on kerrottu, niin ammatin, harrastuksen että politiikan alalta.

Näistä syistä olen päätynyt parin vuosikymmenen kokemuksella siihen että opportunistisempaa ja oman agendansa ajamiseen omistautuneempaa sekä sivistymättömämpää ammattiryhmää kuin ne jotka tämänpäivän suomalaisessa "mediassa" työskentelevät, ei ole olemassakaan.

Tavallinen ihminen ei voi ymmärtää sitä moraalin ja sydämmen sivistyksen puutetta mikä sen porukan keskuudessa vallitsee. Itse he luulevat täysin päinvastaista itsestään.

Ei sen puoleen, olen tavannut sellaisenkin toimittajan joka on ihminen, mutta hän tunnusti suoraan ettei voi kirjoittaa niin kuin haluaisi, koska olisi seuraavana päivänä työtön. Pakko ulvoa lauman mukana.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
O: Kajakkikoukut, J-kaaret *vielä etsin* ts Ostetaan ja Myydään 3 01.05.2014 9:41 Katso viimeisin viesti
Etsin 1-2 hengen kevyttä telttaa Jannika Ostetaan ja Myydään 0 02.07.2011 21:02 Katso viimeisin viesti
Neitosta etsin leiritulen äärelle... miko Seuraa retkille 3 08.07.2009 21:00 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 5
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Siirry: