Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Talvivaellusvarusteet erikoisleve't ja erikoislyhyet sukset
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
rellusitikka
31.03.2015 11:32

rautu kirjoitti:
http://lumimies.omaverkkokauppa.fi/Polar-Ski-Stumpy

Onko kokemuksia? Kuvasta saa vaikutelman, että takapää uppoaisi aika herkästi. Mutta onko käytännön kokemuksia?

Noissa ainakin epäilisin pito-ominaisuuksia skinipohjaisiin verrattuna, mulla on Altai skis-hokit
niillä ei paljon tarvitse haarakäyntiä harrastaa.
Mutta se hinta, tässä varustenetin versio:

279.00 €
(Normaalihintamme 319.00 €)
(Suositushinta 399.00 €)
Hinta sis. alv 24%
Tästä tuotteesta ei anneta alennusta VIP-asiakkaille.

Gártanoaidi
31.03.2015 11:53

Minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia lyhyistä ja leveistä suksista, mutta hiljattain sain vierestä seurata tyttären kulkua OAC Kar 147 -suksilla, joissa on kiinteä nousukarva. Minusta eteneminen näytti enemmän kävelyltä kuin hiihdolta. Niin sanoi tytärkin. Luisto oli varsin heikko jäisellä hangella. Jäisessä ylämäessä suksi oli suorastaan surkea, koska karvan pito ei riittänyt suorin suksin etenemiseen eikä leveän suksen kanttia saanut puremaan haarakäynnissä. Ratkaisu: sukset pois jalasta ja kävellen ylös. Pehmeästä lumesta ei reissullamme kertynyt kokemusta lainkaan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

rellusitikka
31.03.2015 12:27

Gártanoaidi kirjoitti:
Minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia lyhyistä ja leveistä suksista, mutta hiljattain sain vierestä seurata tyttären kulkua OAC Kar 147 -suksilla, joissa on kiinteä nousukarva. Minusta eteneminen näytti enemmän kävelyltä kuin hiihdolta. Niin sanoi tytärkin. Luisto oli varsin heikko jäisellä hangella. Jäisessä ylämäessä suksi oli suorastaan surkea, koska karvan pito ei riittänyt suorin suksin etenemiseen eikä leveän suksen kanttia saanut puremaan haarakäynnissä. Ratkaisu: sukset pois jalasta ja kävellen ylös. Pehmeästä lumesta ei reissullamme kertynyt kokemusta lainkaan.

Minulla taasen ei ole liielmälti kokemusta hankikelillä menosta mutta pehmeässä pitää kuin tauti.
Silloin aikoinaan kun nuo hankin niin niitä markkinoitiin lumikenkinä, sellaiseksi minä ne
itsekkin miellän, perinteisiin lumikenkiin verrattuna ne ovat tosi vauhtihirmut, vaikka olen
niillä metsäsuksi miestenkin völijyssä pysynyt.
Kanttaaminen niillä on kyllä vaikeaa.

PeteBee
31.03.2015 12:35

Eikös niitä mainostettu liukulumikenkinä jossain?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

rautu
31.03.2015 12:37

rellusitikka kirjoitti:
Gártanoaidi kirjoitti:

Minulla taasen ei ole liielmälti kokemusta hankikelillä menosta mutta pehmeässä pitää kuin tauti.
Silloin aikoinaan kun nuo hankin niin niitä markkinoitiin lumikenkinä, sellaiseksi minä ne
itsekkin miellän, perinteisiin lumikenkiin verrattuna ne ovat tosi vauhtihirmut, vaikka olen
niillä metsäsuksi miestenkin völijyssä pysynyt.
Kanttaaminen niillä on kyllä vaikeaa.

noissa Kar 147:ssa on teräskantit. Sillä tavalla vaikuttavat olevan ihan laskettelusukset. Kevyet vaahtotäytteiset sellaiset. Itse kyllä tykkäsin. En teräshangilla hiihtänyt vaan sellaisella hangella, joka ei ihan pitänyt kävelymiestä pinnalla. Teräshangilla mäkisessä maastossa perinteinenkn eräsuksi on huono, eli ei sivuttaispitoa.
Teräshangille lähtisin kävellen, kevyellä hankikelillä mäkiseen maastoon KAReilla ja tasaiselle alustalle perinteisellä eräsuksella.

Ei oo häränpäivää!!
 Sivun alkuun

rellusitikka
31.03.2015 12:49

Altaissakin on kyllä teräskantit, kuitenkin leveys vaikeuttaa kanttaamista,
pitäis olla laskettelumonot.
Telemarkki tyylikin on vähän hakusessa. Shocked

rellusitikka
31.03.2015 13:05

PeteBee kirjoitti:
Eikös niitä mainostettu liukulumikenkinä jossain?

Niin se taisi olla, sellaisethan ne onkin, mutta jos odottaa luistelusuksen ominaisuuksia
niin taitaa tulla pettymys.
Kyllä niillä hiihtää voi kunhan ei pidä kiirettä, umpisella kuitenkin toimii parhaiten.
Kovalla ja uraisella pinnalla ovat minun taidoillani aikamoiset oman tiensä kulkijat,
tai sitten minulle on sattunut eripurainen pari kun eivät ole suunnasta yhtämieltä
keskenään, saati sitten minun kanssani. Very Happy

Sipe
31.03.2015 14:56

Minunkin varastostani löytyy nyt KARit, mutta yhteiset kilometrit jäävät odottamaan ensi talvea Smile
Arvelinkin jo etukäteen ettei noista teräshangille ole kaveriksi, ja oikeassa olin. Suksi on niin leveä, ettei sillä teräskantilla ole mitään merkitystä ainakaan minun kokoiselle. Melekoset vempulat on kovalla alustalla, niin kuin rellukin sanoi, ne haluaa mennä vähän joka suuntaan yhtäaikaa Wink
Lumikengille hain lähinnä vaihtoehtoa noissa, ja samalla jonkinlaista metsäsuksen korviketta. Katsotaan miten akan käy, raportoin ensi talvena:)
Jos tänä keväänä vielä pääsen hiihtämään hangen kuorilla, niin jalassa on edelleen luistelusukset, parempia pelejä ei tuohon kelille ole:)
 Sivun alkuun

rellusitikka
31.03.2015 15:11

Sipe kirjoitti:
Minunkin varastostani löytyy nyt KARit, mutta yhteiset kilometrit jäävät odottamaan ensi talvea Smile
Arvelinkin jo etukäteen ettei noista teräshangille ole kaveriksi, ja oikeassa olin. Suksi on niin leveä, ettei sillä teräskantilla ole mitään merkitystä ainakaan minun kokoiselle. Melekoset vempulat on kovalla alustalla, niin kuin rellukin sanoi, ne haluaa mennä vähän joka suuntaan yhtäaikaa Wink
Lumikengille hain lähinnä vaihtoehtoa noissa, ja samalla jonkinlaista metsäsuksen korviketta. Katsotaan miten akan käy, raportoin ensi talvena:)
Jos tänä keväänä vielä pääsen hiihtämään hangen kuorilla, niin jalassa on edelleen luistelusukset, parempia pelejä ei tuohon kelille ole:)

Äläpä oo moksiskaan, kyllä ne on varmasti mieluisat pelit, ei se kolomemetrinen mettäsuksikaan
oo pajukossa paras kampe, varmaan tulee sulla oleen eniten kilometrejä noiden kans retki-hommissa. Very Happy

rautu
31.03.2015 16:56

Tasku

Ei oo häränpäivää!!
 Sivun alkuun

Sipe
31.03.2015 19:31

rellusitikka kirjoitti:

Äläpä oo moksiskaan, kyllä ne on varmasti mieluisat pelit, ei se kolomemetrinen mettäsuksikaan
oo pajukossa paras kampe, varmaan tulee sulla oleen eniten kilometrejä noiden kans retki-hommissa. Very Happy

En oo moksiskaan, niin kuin jo tuossa yllä kirjoitin, niin ei KARien kanssa mitään yllätystä tullut, tiedän kyllä mitä ostin Smile
Toiveissa vaan olisi tällä hetkellä kunnon takatalvi, eli pakkasta ja 20-30cm uutta lunta Very Happy Pääsisi testaamaan oikeasti vielä tänä keväänä Smile
Pakko niillä oli sen verran kuitenkin käydä kovalla hangella, että peltoja myöten menin naapuriin näyttämään niitä, kun olin kertonut että minulle on tulossa tuollaiset, ja naapurissa puolestaan suunnitellaan wappien ostoa Smile Näkivät vähän minkälaiset kulkimet, ja minkä kokoiset. Saavat vähän osviittaa wappeihin, kun eivät ole kokeilleet mitään versiota näistä OAC:n tuotteista vielä.
 Sivun alkuun

JHuhta
07.03.2016 18:05

Onkohan kukaan laittanut hok/kar suksiin uusia nousukarvoja?
Miettiessäni suksien ostamista, liikkeessä myyjä sanoi että näissä suksissa olisi kiinteät eikä hirveästi vaihdella.
Toki ainakin oac kar suksessa on kyllä laitettu karvat "omaan poteroonsa" sukseen.

Yritin soittaa valmistajalle muttei vastannut ja lähetin mailin.
Ajattelin onkohan täällä kenellekään tullut tarvetta vaihtoon.

Korpijaakko
07.03.2016 21:29

JHuhta kirjoitti:
Onkohan kukaan laittanut hok/kar suksiin uusia nousukarvoja?
Miettiessäni suksien ostamista, liikkeessä myyjä sanoi että näissä suksissa olisi kiinteät eikä hirveästi vaihdella.
Toki ainakin oac kar suksessa on kyllä laitettu karvat "omaan poteroonsa" sukseen.

Yritin soittaa valmistajalle muttei vastannut ja lähetin mailin.
Ajattelin onkohan täällä kenellekään tullut tarvetta vaihtoon.

En ole, mutta vuoden tai parin takaisen valmistajan (OAC) antaman tiedon mukaan liima on sellaista, ettei ihan heti onnistu vaihto kotikonstein (karvoissahan on usein/aina uudelleen käytettävä liima valmiina kiinni), mutta tekevät kyllä vaihdon huoltotyönä. Eikä ne karvat ihan heti kulu...

matsoni47
12.03.2016 22:41

Vedettiin 160 ja 180 cm leveisiin,( 11cm) suksiin sinistä alusta loppuun ja vähän ylikin. Piti ja joten kuten luistikin. Sillä ei nyt ollut isompaa merkitystä kun pehmeää lunta oli todella paksulti.
Taisi olla muunkin väristä välillä. Nyt nuo sukset toimivat hyvin siellä pusikkopaikoissa. Mutta arvaan, että kovalla tunturin rinteellä voi tulla äitiä ikävä. Vältämme semmosia paikkoja.
Nyt paikka Itäkaira ja matkaa teimme 74km. ( GPS otti 15min välein sijainnin ).
Karvoja en ole kokeillut koskaan. Nyt ne varmaan olisivat toimineet.

sisshkö
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

JHuhta
14.03.2016 21:04

Juu näin on, tekevät kuulemma vaihtotyön tarvittaessa.
Olisikin melko hanurista jos kaupiteltaisiin ajatuksella "ei-paljoa-vaihdella",
vaikka kestäisivätkin kohtuudella.

Tee-se-itse kaveri kokeilee kuumailmapuhaltimella ja mattoveitsellä
kuinka liima/silikooni antaa periksi.
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Sukset ja Juna särki Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 7 29.11.2017 19:57 Katso viimeisin viesti
Onnibussi, ahkio, sukset Savolainen Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 7 23.03.2017 9:37 Katso viimeisin viesti
Kantavimmat sukset? Pertti Kurki Talvivaellusvarusteet 21 28.02.2017 10:00 Katso viimeisin viesti
O: Vanhat telemark-sukset Saivaara Ostetaan ja Myydään 3 20.02.2017 13:13 Katso viimeisin viesti
Madshus sukset MYYTY jukka_82 Ostetaan ja Myydään 0 14.01.2017 16:07 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 17 Yht. 19
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Seuraava
Siirry: