Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Eka kerta
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Kuukkeli
11.01.2012 18:18

Vuosi oli 1992 (siis juhlavuosi tänä vuonna), kesäkuu, Raja-Jooseppi-Kemihaara. Heti elokuussa samana vuonna sitten veljen kanssa uudestaan Koilliskairaan. Turhan myöhään aloitin, lähes kolmikymppisenä Crying or Very sad . 1970-luvulla olin kyllä viikon reissuja hillasoilla Lokan altaan itäpuolella, mutta niitä ei voi pitää vaelluksina. Lappi ja retkeily vei koko äijän.
------------------------------------------------------------
Perisoreus Infaustus
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

omat polut
11.01.2012 18:36

Vuonna 1968 Kiilopää-Ukselmapää-Lupukkapää-Sokosti-Luirojärvi-Kiilopää, alkukesällä huippujen kautta kolmessa vuorokaudessa, vauhtia piisannut alusta asti.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

sahamies
11.01.2012 18:47

Ensimmäinen (kalastus)vaellus -73.
Kalastimme Raittijärven ja Rommajärven välisillä vesillä.
Ei osunut kohdalle muita kulkijoita koko matkalla. Ainoa ihminen jonka näimme, oli yksinäinen poromies jalan aitahommissa jossakin Gomatoaivin likellä paluumatkallamme.
Korkeat huiput vajaan 50 km:n etäisyydellä pohjoisessa siintelivät kutsuvasti, alavan Rommavuoman tasolta katsottuna ne näyttivät uskomattoman uljailta.
Sinnehän sitten piti mennä toisella kerralla.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

sepeteus
11.01.2012 20:02

Mukava kysymys, joka oli jäänyt näin pitkään huomaamatta. Ehkä otsikon niukkuus ei heti paljastanut, mitä tässä oikein udellaan. Eka rinkkavaellus oli seurakunnan porukoissa kesällä 1980 Värriötunturin maisemissa.

Sitä ennen olin ollut vain kerran Lapissa Jerismajoilla 2-3 vuotta aiemmin päiväretkuilijana. Sitten reissuja on tullutkin tasaiseen tahtiin, talvireissujakin tämän vuosituhannen alkupuolelta lähtien. Pahimmillaan kolmekin kalenterivuoden aikana. Lista löytyy kiinnostuneille asentopaikalta.

Kuriositeetti: Elämäni eka rantaloma Madeiralla 2002 syksyllä.

heluna74
11.01.2012 21:20

Eka vaellus Lappiin 1974; heti 10 päivää ja Koillis-Kaira aikas ympäri kierrettiin. Minä en mitenkään uskonut kokeneempien laatimaan varusteluetteloon ("ei noin pienellä tavaramäärällä voi selvitä!") ja niinpä minulla oli hervottoman painava rinkka, jonka tietysti kaikkine kamoineen itse kannoin. Se minut varmaan rokotti vaellusrokotteella. Sitten sain lapsen ja vaellukset jäivät vähemmälle. 80-luvulla vain yksi vaellus. 90-luvulta joka vuosi ja vuodesta 2000 joka vuosi kaksi tai kolme kertaa. Tällekin vuodelle tulee 3 vaellusta. Koillis-Kairan olen kulkenut ristiin ja rastiin lukuisia kertoja; lisäksi Muotka, Hammastunturi, Vätsäri, Kevo.

Kuriositeettina: eka etelän reissu on tulossa 3 viikon päästä. Silloin lähden 2 lapsenlapsen (4v ja 7v) kanssa Teneriffalle. Tai, jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin vuonna 1972 olin Mallorcalla, kun sain itse Keihäs Kalevilta ilmaisen reissun, kun olin hänellä kesän töissä Very Happy.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Vänkäri
11.01.2012 23:56

Hetta-Pallas vuonna ´86.

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Hetta-Pallas
rude
12.01.2012 1:49

V. 2004 ensimmäinen vaellus Lapissa Hetta-Pallas -reitin muodossa silloisen tuoreen tyttökaverin kanssa. Syyskuun alkupuoli, mahtava ruska, päivisin aurinkoiset kelit ja öisin upeat revontulet. Eli täydellistä. Sittemmin tyttökaverista tuli vaimo. Mikä lie ollut reissun vaikutus Smile
 Sivun alkuun

jänkkääjä
12.01.2012 15:24

70-luvulla pikkupoikana muutamia päiväiskuja lakanoitten välistä mm. Saanalle ja Pallakselle. Eivät taida täyttää vaelluksen kriteerejä, mutta kylvivät siemenen. Itse pitäisin kyllä vaelluksena 4 viikon tykistöleiriä -78 Rovajärvellä, tuli ainakin maastossa yöpymisiä ja telttaöitä (mutta täyttääkö määritelmän Smile). Sitten menikin aikaa ja hotelleihin turvautuen alettiin perheen kanssa (nyt itse lapsia mukana raahaten) kulkea pohjoisessa -96 alkaen. Ensimmäinen "oikea" vaellus oli 1998 Karhunkierros ja ensimmäinen vaellus vanhassa Lapinläänissä 2001 Saariselällä. Sen jälkeen on sitten saatu maistiaisia UKK-puiston lisäksi, Sevetistä, Pöyrisjärveltä, Muotkasta, Itäkairasta, Hammastunturista, Pallakselta sekä Ruotsin lapista. Uskaltaisiko sanoa, että tästä on hyvä jatkaa.

Joku koukku tässä hommassa on, koska 2007 tytär sitten vaelsi Kevolla omin päin ja on sen jälkeen jatkanut hommaa. Eli jatkuvuuskin on turvattu.
 Sivun alkuun

Matti J
12.01.2012 21:47

seppo kirjoitti:
Haltille, vuonna 1975, vieraskirjan numero oli silloin 8520.

Haltille minunkin piti heti ensimmäisellä kerralla päästä. Vuosi oli muistaakseni -77. Vieraskirjan numeroa en muista.
 Sivun alkuun

akokammi
12.01.2012 21:54

Ensimmäinen lapin vaellukseni oli Ketomellasta-Hettaan ja vuosi oli kait 1989 tai 1990 ja seuraavana vuonna Ketomella-Pallas.

Kelo
13.01.2012 11:13

Eka kerta oli v. 70. Alussa jännitti. Melkoista räpellystähän se oli, loppukin tuli liian pian. Jokin polte siitä jäi kun aina pitää uudestaan ja uudestaan.
 Sivun alkuun

untuvikko
13.01.2012 17:27

Eka kosketus Lappiin 1973, mutta sitä viikkoa ei nyt vaellukseksi voi kutsua ja seuraava 2002, mutta sekään ei vielä ollut vaellusta.

Varsinainen ensimmäinen vaellus oli vasta -05 Paistuntureille ja Kevon kanjonin alaosaan, joten untuvikko olen.
Mutta siitä se sitten lähti ja nykyisin sitten pari kertaa vuodessa -- joista on jo poisluettu sellaiset majoitukselliset Lapin matkat.

Hulluus mikä hulluus Embarassed

suok
13.01.2012 20:12

Ekaksi kerraksi voisi laskea puolustusvoimain valkeissa vetimissä tehty pelastautumisharjoitus kevättalvella -80 käsivarren hauiksen kohdilla, Pöyrisjärvelle ja Jierstivaaralle.

Sen jälkeen sitten hiukan yli 90 reissua lappiin (tosin mukaan luettuna Ruotsin ja Norjan lappi).
 Sivun alkuun

kuusanka
13.01.2012 20:40

Kuutuan Aittajärvi - Sarvioja - Paratiisikuru - Muorravaarakan Ruoktun kautta Tiyhtelmäpäälle ja sivu Kuikkapään Harriojalle ja Muorravaarakan laaksoa pitkin Suomulle ja autolle. Vuosi oli -88 elokuu ja yksi kurjimmista keleistä mitä olen lapissa tallannut.

Mainittakoon että vasta neljännellä yrittämällä päästiin myöhemmin Kuikkapäälle näkyvässä säässä.
 Sivun alkuun

OS
14.01.2012 10:42

suok kirjoitti:
Sen jälkeen sitten hiukan yli 90 reissua lappiin (tosin mukaan luettuna Ruotsin ja Norjan lappi).

Maissa vai vesillä?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Eka kerta tst Lappi 48 28.11.2014 20:05 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 3 Yht. 4
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Siirry: