Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Mikä Rinkka
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Korpijaakko
19.09.2017 12:48

Polarctis: Berghaus Vulcan. Ja vastaavat. Jos putket ei sovi irrallisten sivutaskujen taakse, niin taskut vetskarilla irti.

cobbo
19.09.2017 13:40

Toivottavasti ymmärrän vaatimuksen täysin, mutta Ospreyn Aether-rinkoissa (ja monissa muissakin Ospreyn malleissa) rinkan sivut ovat ~pystysuorat lukuunottamatta littanaksi meneviä ylhäältä auki olevia stretchitaskuja alhaalla sivuilla.

Itse kannan niissä telttaputkia, mutta kai niissä voisi kantaa pidempääkin putkea ilman lisäremmejä koska putket saa rinkan keskiosan kompressoremmien alle kiinni. Taskuihinhan voi laittaa tuon jälkeen lisää tavaraa vapaputkien päälle eli niiden käyttö ei esty.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

varsijousi
19.09.2017 18:52

luuppi kirjoitti:
Kiitos, taytyypa tutkia. Kajkassa kaikki on ajateltu loppuun asti, mutta se nyt vaan on liian jarea (minulle).

EDIT: Tutkittu, ja heidan 75 L olisi aivan nappi minulle (tuli vaan ostettua messutarjouksesta puoleen hintaan tuosta ihan hyva ja istuva - ilman saatoja sivusuunnassa, kun on sopiva).

Baltorossa on pitkat taskut kuten Kajkassa, muttei aukea edesta (tosi iso tasku kompensoi tuota tosin hyvin). Vyotaskut tehty vesitiiviiksi; gepsithan onkin itessaan, mutta kamerat vahemman usein.

Kyllä Baltoron päälokeroon pääsee edestä, siinä U-mallisessa läpässä on vain lisäksi tuo "kengurutasku".

Onko palstqlaisilla kokemusta Gregoryn Baltoroista tai muista Gregory -merkeistä (tais mennä ohi otsikon)
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

mmatti
19.09.2017 19:27

Exped Thunderissakin (70 l) on suorat sivut ja alhaalla joustavat taskut, joihin voi putken alapään tukea. Poikittaisilla kompressiohihnoilla saa sitten kiinnityksen varmistettua.
 Sivun alkuun

Max
20.09.2017 17:52

Minulla on Kajka 100 juurikin kalastusretkiä varten, vapaputket kulkee hyvin siinä sivulla vaikka sivutaskut on täynnä tavaraa. Asettelen ne siihen sivutaskun ja selän väliin. Ainoa ongelma saattaa olla sadesuojan sovittaminen jos putken yläpää tulee rinkkaa korkeammaksi. Mutta hyvin olen pärjännyt.
 Sivun alkuun

polarctis
20.09.2017 17:56

Max kirjoitti:
Minulla on Kajka 100 juurikin kalastusretkiä varten, vapaputket kulkee hyvin siinä sivulla vaikka sivutaskut on täynnä tavaraa. Asettelen ne siihen sivutaskun ja selän väliin. Ainoa ongelma saattaa olla sadesuojan sovittaminen jos putken yläpää tulee rinkkaa korkeammaksi. Mutta hyvin olen pärjännyt.
Kiitos tiedosta! Sadesuojan voi teetättää tai tehdä itse.
 Sivun alkuun

luuppi
20.09.2017 19:43

polarctis kirjoitti:
Max kirjoitti:
Kiitos tiedosta! Sadesuojan voi teetättää tai tehdä itse.

Ei muuta kuin veitsen teran kuummennus, sadesuojaan mahd. muodonmukainen reika, sitten naista https://www.amazon.com/Covermate-CB206-CoverMate-Stretch-to-Fit-Covers/dp/B004TIZ0CC sopivimman kokoiseen liian ahdas reika, venyy kylla kun vedetaan putken paalle
... eika tippakaan livahda virityksesta lapi

Ja seitsemalle ylijaavalle kappaleelle on kayttoa niin kotona kuin vaelluksella
 Sivun alkuun

AnttiH
20.09.2017 20:39

Ihan mahdotonta hommaa hankkia isoa (85-110L) rinkkaa lyhyemmälle selälle. Fjällräven, Arc´teryx, Helsport ei riitä missään rinkoissa säätövara. Vanhaa Boraa ei enää valmisteta ja uudessa on ehkä käsittämättömin lantiovyö ikinä. Ospreyn Xenithin kertakäyttöisyys (materiaalit) ei innosta. Haglöfsillä ei ole hyviä malleja. LJK:a ja Savotan 906:a kantaneena Savotan voi laskea pois. Seekoutsiden tuotekehitys ei omaan silmään ole vielä saavuttanut maalia. Lisäksi systeemistä on kuulunut myös soraääniä viimeistelyn suhteen ja firmalla on tällä hetkellä jopa 4 viikon toimitusaika. Faaaaaakkkk!

Viimeisenä oljenkortena taidan tilata Baltoro 95 Pro:n Saksasta ihan summassa. Muita vaihtoehtoja? Norrønan sotilasrinkoissa menee mun mielestä jo jonkin sortin raja rikki 4 kilon kuivapainossa.

EDIT: Kajkassa riittää säätövara, mutta rinkasta tulee kiikkerä ja takapainoinen kantaa, koska painonjakoliinat nousevat pystyyn. Ei hyvä.
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

PeteBee
20.09.2017 20:44

Ootko kattonu Kuiun ( www.kuiu.com ) rinkkoja? Niissä näyttää olevan isoissakin tilavuuksissa kolme eri kokoista runkoa.
 Sivun alkuun

kasperi
20.09.2017 20:44

AnttiH kirjoitti:
Ihan mahdotonta hommaa hankkia isoa (85-110L) rinkkaa lyhyemmälle selälle. .

Mites Varustelekan Särmä TST RP80? Painaa jo kestävän oloisesti, mutta ilmeisen hyvin säätyvä kampe sivujen mukaan... Ei kokemusta itsellä tuosta..
 Sivun alkuun

luuppi
20.09.2017 22:39

Baltoro on varmasti hyva, mutta katsoitko myos tata Haglofsilta?
https://www.tradera.com/item/344582/290354359/helt-ny-haglofs-lex-110-vandrings-ryggsack
 Sivun alkuun

AnttiH
21.09.2017 12:49

Thx! Varteenotettava vaihtoehto löytyi Mystery Ranchilta. T100 ja Terraplane. Onko tietoa, mistä saisi EU:sta?
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

luuppi
21.09.2017 15:04

AnttiH kirjoitti:
Thx! Varteenotettava vaihtoehto löytyi Mystery Ranchilta. T100 ja Terraplane. Onko tietoa, mistä saisi EU:sta?

Suomea lahin:
Fondprodukter AB
Fjarrviksvagen 16
Karlstad 653 50
Sweden

Lines: Hunting, Mountain (niita on viela 2 muutakin, jotka siis eivat ole tarjolla)
W: fondprodukter.se

Taytyy sanoa, etta perati yhden olen bongannut koko Euroopassa?? (siis kaytossa)
 Sivun alkuun

Korpijaakko
22.09.2017 0:54

AnttiH: Mites nuo Berghausin sotilasrinkat (esim. Varustelekasta uutena tai käyettynä): löytyy neljä eri selänpituutta (ei säätöä, mutta kukas sitä kaipaa jos sopiva löytyy) ja 100-litraisen tyhjäpainot maltillisesti 3kg molemminpuolin, siis jopa alle! Jos kaipaisin itse isoa rinkkaa, olisi vaihtoehtojen kärkipäässä. Myös Haglöfsin Lex vaikutti hyvältä (kaverin rinkkaa koekannoin), mutta on kallis. Ja onhan siinä aikaa paljon kaikenlaisia ominaisuuksia.

esakuni
22.09.2017 7:48

Lyhyellä selällä 100-litrainen Kajka tosiaankin menee kiikkeräksi, koska ne tasapainohihnat eivät vedä rinkkaa oikeaan suuntaan kun selän pituuden säätää riittävän lyhyeksi. Minä lisäsin ylimääräiset irtohihnat viilekkeestä siihen koivurunkoon ja se tukevoitti viritystä. Ei tietty voi lennosta säätää, mutta kumminkin. Onko joku keksinyt järkevän konstin ratkoa ne alaosan turhat hilppeet pois, ilman että purkaantuu ompeleistaan koko rinkka? Ihan hyödytön tuollainen verkkoviritelmä.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Mikä kämppä jutavi Tietokilpailut ja kuva-arvoittelut 6 31.08.2018 8:24 Katso viimeisin viesti
M: Helsport Sarek 60 L rinkka, käyttä... ts Ostetaan ja Myydään 0 04.08.2018 15:38 Katso viimeisin viesti
Mikä nimi varsijousi Tietokilpailut ja kuva-arvoittelut 52 01.07.2018 22:02 Katso viimeisin viesti
M: Savotta Lassi II Special rinkka Esukki Ostetaan ja Myydään 0 19.06.2018 17:04 Katso viimeisin viesti
M:savotta jääkäri L rinkka MarttiJ Ostetaan ja Myydään 0 09.04.2018 11:44 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 9 Yht. 11
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Seuraava
Siirry: