Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Pyöräily Mikä retkipyöräksi?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Nilakka
19.08.2007 11:40

Satulan hakuun mullakin on palanut rahaa erinnäisiä euroja.
Mulla kun satulan on oltava kuopalla keskeltä,mutta kuitenkin tarpeeksi leveä.
Nyt alkaa olla lähellä,mut taitais tuo Spiderflex olla se oikein.
Kukakohan tois noita Suomeen?
Mun englannintaidoilla ei tilata ulkomailta.... Crying or Very sad

Ja Vaarinmallinen on minunkin ohjaustanko, suoralla tangolla menee asento liian eteen ja kädet puutuu+selkä kipeytyy.
Onneksi on säädettävä ohjainkannake, ajattelin nostaa vielä lisää.

Umpihanki
19.08.2007 14:07

Nilakka kirjoitti:

Kukakohan tois noita Suomeen?

Eipä taida tuoda kukaan.
Nilakka kirjoitti:

Mun englannintaidoilla ei tilata ulkomailta.... Crying or Very sad

Tässä toinen jonka tilaaminen tyssää kielitaidon puutteeseen.
Eipä silti, tuskinpa sitä tulisi tilailtua vaikka kielitaitoakin olisi.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Luiro
23.06.2009 11:17

Retkipyörän hankinta itselläkin ajankohtainen niin ajattelin päivittää tämän aiheen enkä avata uutta.
Eeke, miten Sutrat on toimineet ? Kerropa kokemuksia, olivatko hyviä ostoksia ?
Ja löytyiköhän Umpihankeen sopivaa istuinta ?

EDIT: Löysinpä oivan sivun, johon mielestäni kannattaa tutustua jos et vielä ole löytänyt. Kaikki ei näköjään tonnia sijoita polkupyörään kun lähtevät reissuun Laughing

http://matkafillari.com/
Juhani Valli, 2007
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Umpihanki
24.06.2009 10:10

Luiro kirjoitti:

Ei ole tuo ongelma ratkennut, joten "hurjastelen" ilman satulaa ja ketjuja jatkossakin.
 Sivun alkuun

Eeke
04.07.2009 22:00

Luiro kirjoitti:
Retkipyörän hankinta itselläkin ajankohtainen niin ajattelin päivittää tämän aiheen enkä avata uutta.
Eeke, miten Sutrat on toimineet ? Kerropa kokemuksia, olivatko hyviä ostoksia ?

EDIT: Löysinpä oivan sivun, johon mielestäni kannattaa tutustua jos et vielä ole löytänyt. Kaikki ei näköjään tonnia sijoita polkupyörään kun lähtevät reissuun Laughing

http://matkafillari.com/

Sutrat ovat toimineet hyvin, mutta vähän jäi kaihertamaan se ettei tullut hankittua Koga-Miyatan pyöriä. Tavaratelineiksi hankin Bilteman mallit, ehkä olisi kannattanut satsata siinä Tubukseen, vaikka mitään ongelmia ei olekaan ollut noiden Bilteman tuotteiden kanssa.
Vaihdoin Sutriin heti maastopyörän kammet, maantie-triplat ovat ehkä hieman isoilla rattailla verustetut, joten ne lähti heti vaihtoon. Samaten takapakat vaihdoin heti uusina.

Tämän vuoden Sutrissa taitaa olla tavaratelineet jo vakiona, joten siinä saanee suhteellisen laadukkaat telineet mukana. Värikin on pirteämpi ja konnia kiinnostavampi kuin noissa meillä olevissa. Tosin tangonpäävahtajat ovat selkeä miinus, ainakin omasta mielestäni.

Pyöräretkeilyssä niinkuin kaikessa muussakin harrastamisessa riittää se, että välineiden kanssa ei tule ylitse pääsemättömiä ongelmia. Kyllähän joku 200 euron pyörä varmaan kestää muutaman vuoden ja useamman retken, jonka jälkeen siihen saattaa joutua vaihtamaan osia aikaisemmin kuin hieman kalliimmista osista koottuihin pyöriin. Mutta kyllähän reisujen teko on enemmän asenteesta kuin välineistä kiinni.
 Sivun alkuun

Umpihanki
05.07.2009 5:52

Eeke kirjoitti:
Mutta kyllähän reisujen teko on enemmän asenteesta kuin välineistä kiinni.

Tuo on perustotuus numero yksi, joka kannattaa päntätä päähänsä aina aika-ajoin jos se meinaa päästä unohtumaan.

Maailma on väärällään kulkijoita jotka viis veisaavat millaisilla varusteilla matkaansa taivaltavat.
 Sivun alkuun

Korvapuoli
05.07.2009 10:45

Eeke kirjoitti:
Kyllähän joku 200 euron pyörä varmaan kestää muutaman vuoden ja useamman retken, jonka jälkeen siihen saattaa joutua vaihtamaan osia aikaisemmin kuin hieman kalliimmista osista koottuihin pyöriin.

Luultavasti edullisempaa vaihtaa tuossa hintaluokassa koko pyörä, jos sen saa pari vuotta kestämään ajoa, eikä vain tallissa säilytystä. Mieluummin käytetty uutena enemmän maksanut 200:lla eurolla kuin uusi sen hintainen.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Tapani Karhu
06.07.2009 7:53

Minulla on ollut eloni aikana 4 pyörää: pikkupoikana vanhemmalle veljelleni naapurista saatu. Keskikouluun mentäessä hankittu Jopo, 5 vaihteinen Tunturi, jolla ajelin 25 vuotta ilman ongelmia. Kahdesti uusin taka-akselin laakerointeineen. kolme ketjua ja renkaita.Huoleton peli. Nyt ajelen Nishikin Continentalilla kymmenettä vuotta. toiset renkaat ja ketju menossa.

Hyviä kilometrejä Very Happy

rellusitikka
22.11.2011 15:22

Nostin vanhan ketjun ylös, kun jo jonkin aikaa on pyöräretket
ollut mielessä.
Onko tuhoon tuomittu ajatus tehdä muutaman päivän retkiä
esim. tämän tapaisella ja siihen varusteeksi vaikka tämmöinen.
Kokemusta on noista Yosemiteistä sen verran että käytössä ollut ko. merkin
taittopyörä. Ollut viitisen vuotta nyt ahkerassa käytössä, kauppareissuja
ja lenkkejäkin ( pisin yli 100 km.), en suosittele lenkkipyöräksi Very Happy , nyt alkaa ketjut pomppia
yli lujemmin polkiessa, sekä nuo taittonivelet pikkasen lonksuu.
Niinpä ajattelin talven aikana tehdä tällaisen 169 €:n perus huollon,
kävi vain mielessä että kannattaako kokeiluun sijoittaa enemmän,
onko runko esim. niin löysä ettei voi olenkaan lisä kuormaa ottaa ?

Junkkeri
22.11.2011 16:15

Itse olen tehnyt muutaman päivän pyöräretkiä ihan vaihteettomalla Helkaman Oivalla.
Siinä on mielestäni itselle sopiva välitys ja paksut renkaat ajella pienempiä sorateitäkin pitkin.
Omistin kyllä aikoinaan 21-vaihteisen maastopyörän mutta en niihin vaihteisiin koskaan tykästynyt/oppinut käyttämään joten möin sen pois ja ostin Oivan.
Päivämatkatkin ovat olleet 100km molemmin puolin ihan fiiliksistä riippuen.
Oma mielipiteeni on että pyöräretkillä pärjäilee ihan tavallisella pyörällä,toki vaihteilla päivämatkat pitenevät ja helpottuvat.

pena
22.11.2011 16:35

rellusitikka kirjoitti:
Nostin vanhan ketjun ylös, kun jo jonkin aikaa on pyöräretket
ollut mielessä.
Onko tuhoon tuomittu ajatus tehdä muutaman päivän retkiä
esim. tämän tapaisella ja siihen varusteeksi vaikka tämmöinen.
- - -

Itse harkitsisin ketjuvaihteiden tilalle 7-pykäläistä napavaihdetta. Maksaa kyllä enemmän, mutta sen ansiosta vaihderattaiden putsailuun, rassailuun ja muuhun leikkimiseen kuluneen ajan voi käyttää liikkumiseen. Minusta Bilteman fillarikamojen laatu on normaalikäyttäjälle aivan riittävä ja niiden hyöty-hintasuhde on paljon parempi kuin erikoisliikkeissä.

Nyt tietysti joku muistaa muistuttaa erikoisliikkeissä saatavasta palvelusta. Erikoisliikkeen palvelusta minulla onkin tuoreita kokemuksia: Arvelin kesällä tarvitsevani reissua varten myös etutelineen, joka löytyikin kotikaupungin suurimmasta fillarikaupasta. Menin muutama päivä myöhemmin ostamaan sen ja vein mallikappaleen kassan takana seisovale kaverille. Kassa laahusti varastoon ja haki sieltä muoviin pakatun telineen. Kun sitten kesäpaikassa 300 km:n päässä ryhdyin asentamaan telinettä paikalleen, selvisikin, että se oli normaali takateline. Sain sen sentään paikalleen tekemällä lattateräksestä sopivan välikappaleen.

Auringonvalaja
22.11.2011 16:44

Hieno palvelu Smile

Olen itse miettinyt tämmöistä, jos nykyinen 70-luvun kolmivaihteinen antaa periksi. http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Polkupyorat-ja-vaunut/Miehille/Vaihteeton-28-27172/
 Sivun alkuun

rellusitikka
22.11.2011 16:46

Junkkeri kirjoitti:
Itse olen tehnyt muutaman päivän pyöräretkiä ihan vaihteettomalla Helkaman Oivalla.
Siinä on mielestäni itselle sopiva välitys ja paksut renkaat ajella pienempiä sorateitäkin pitkin.
Omistin kyllä aikoinaan 21-vaihteisen maastopyörän mutta en niihin vaihteisiin koskaan tykästynyt/oppinut käyttämään joten möin sen pois ja ostin Oivan.
Päivämatkatkin ovat olleet 100km molemmin puolin ihan fiiliksistä riippuen.
Oma mielipiteeni on että pyöräretkillä pärjäilee ihan tavallisella pyörällä,toki vaihteilla päivämatkat pitenevät ja helpottuvat.

Samaa olen myös pohtinut, paljonko noita vaihteita pitää olla ?
Biltemasta sais samanlaisen napavaihteisen 3 vaihdetta ja 30 kymppiä kalliimpi,
7 napavaihdetta 130 € kalliimpi, onko tuommonen napavaihteisto parempi tai huolettomampi?
Tuossa pikkuraaserissani on 6 vaihdetta, aina kuitenkin 6:nen päällä tosin vastaa jotain
Jopon välityssuhdetta. Very Happy

rellusitikka
22.11.2011 16:56

Pena sieltä jo kerkes vastata, Biltemasta löytyis tällainenkin
johtuuko tuosta vaihteistosta että tämä 7 vaihteinen on kaupunkipyöräksi tituleerattu,
21 ketjuvaihteinen on taasen kaupunki- ja maantieajoon ? Rolling Eyes
Sitä etutelinettä ei taida halpis kaupoista löytyä ?

TREKKING
22.11.2011 17:48

Hinta- laatu/kesto- käyttökerrat/matkat.

Siinähän se on pyöräretkeilijän pyhä kolmiyhteys, joka pitää itselleen selvittää.

Tuli kasattua tuo oma kilpahybridiretkipyörä http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3035865.jpg vanhoista osista, etutarakka (takatarakasta soveltaen) näkyykin puuttuvan kuvasta, sen löysin metsästä kuten ohjaustangonkin. Rahaa ei tainnut juurikaan mennä.

Hyvin kelpuuttaisin Biltema- laadunkin pyöräretkille, etenkin uutenahan ei varmaan isompia ongelmia liene, kantokykykin riittänee. Vanhempana tietenkin laatupyörä saattaa kestää paremmin.

Sain tuossa taas pari pyörää lisää takapihan kaunistukseksi, en ole tutkinut kuntoa, saattavat olla ihan ajokuntoisiakin, jos ei niin ainakin halpoja varaosia löytyy.
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Mikä kämppä jutavi Tietokilpailut ja kuva-arvoittelut 6 31.08.2018 8:24 Katso viimeisin viesti
Mikä nimi varsijousi Tietokilpailut ja kuva-arvoittelut 52 01.07.2018 22:02 Katso viimeisin viesti
Mikä firma myy Lundhagsin kenkiä? esakuni Kesävaellusvarusteet 5 29.09.2017 9:20 Katso viimeisin viesti
Kyytiä kemihaara, ivalo, vätsäri vai ... leukuperse Seuraa retkille 0 11.08.2017 21:08 Katso viimeisin viesti
Mikä drone rinkkaan? PyyMetso Muut varusteet 18 07.09.2016 7:14 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 4 Yht. 10
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Siirry: