Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Pyöräily Mikä retkipyöräksi?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
rellusitikka
02.04.2012 12:09


Viestejä: 2630
Umpihanki kirjoitti:
Tai hommaa rellu tämmönen . Smile

Joo. Kokeilin tommostakin, sen hyvä puoli oli se että kun tolla kerran
päräytin keskustaan niin sain paluukyydin autolla Pitkäänniemeen. Shocked
_________________
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Suklaajuna
02.04.2012 12:11


Viestejä: 375
Jos paino on persluiden päällä, ja muuten ei yhteensopivuusongelmia ole, niin sitten vaan totuttelua. Tässä vaiheessa ehdotan korkeintaan pientä pehmustetta väliinlaitettavaksi, jos tilanne jatkuu sietämättömänä. Ja, kuten mainittu, pienetkin säädöt istuimen kaltevuudessa ja pituudessa voivat vaikuttaa tilanteeseen yllättävän paljon.

Jos mikään ei auta, niin sitten voit harkita uutta satulaa.

Nahkasatula on kyllä lyömätön sikäli, että se muotoutuu oman hanurin mukaiseksi - totutteluvaide on kuulemma toisilla tuskainen...
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
rellusitikka
02.04.2012 13:08


Viestejä: 2630
Joo, saattaa olla näillä nyky vempeleillä oma vika jos pylly kärsii,
jos laittaisin painoa enemmän käsille niin saattais se auttaa pyllyyn.
Mulle varmaan paras vehje olis Jopo, mutta sekin on niin kallis.

No, kaikella on puolensa. Kun laiskasti poljeskelen ja laulaa loilotan
Isto Hiltusen uusimpia hittejä ja sopivan töyssyn kohdalla refleksit
hoitelee korkean C:een, niin että ohi kiitävässä mopo-autossa supparin
dumdumkalvot repeää ja kansa pakenee väestönsuojiin.
Ja taas ollaan ajoneuvossa missä on siniset vilkut. Shocked

Vaikea on löytää itselle sopiva laji. Hmm. Jaa, joo, Onko Tampereella
hyppyrimäkeä? Rolling Eyes
ps. Kyllä mää ainakin kokeilen semmosta perus satulaa. Very Happy
_________________
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Umpihanki
02.04.2012 14:39


Viestejä: 3927
rellusitikka kirjoitti:


Vaikea on löytää itselle sopiva laji. Hmm. Jaa, joo, Onko Tampereella
hyppyrimäkeä? Rolling Eyes


Löytyy täältä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
rellusitikka
02.04.2012 16:24


Viestejä: 2630
Umpihanki kirjoitti:
rellusitikka kirjoitti:


Vaikea on löytää itselle sopiva laji. Hmm. Jaa, joo, Onko Tampereella
hyppyrimäkeä? Rolling Eyes


Löytyy täältä.

Eihän nuo vaan mitään teini hyppyreitä oo? Olis mykava jos vois leiskauttaa
kerralla tänne Hyhkyyn asti.
Kerran osallistuin Kaustisen ,(nykyään jo purettu), hyppyrimäkikilpailuun,
olisin kai voittanut mutta eka kierroksella hyppäsin Ullavan Neverbackaan asti,
ja Panun taksi oli just silloin kyydissä niin en ehtinyt toiselle kierrokselle. Shocked
_________________
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Umpihanki
02.04.2012 18:36


Viestejä: 3927
rellusitikka kirjoitti:

Eihän nuo vaan mitään teini hyppyreitä oo? Olis mykava jos vois leiskauttaa
kerralla tänne Hyhkyyn asti.


Tommonen hoppa . Meikäläisen kortteeri sijaitsee vajaan kilometrin päässä hyppyreistä. En kyllä laskis edes pienemmästä. Pispalassa oli aikoinaan hyppyri, tai paremminkin Tahmelassa. Samaten Kalevankaankaalla, ja tais niitä olla muuallakin.

Pyöräilystä kun on puhetta, niin tuon Lukonmäen ajaminen satulalta, on ihan kelpo paikka harjoitella mäkiajoa. Ajoin aikanaan mäen 10 pennistä satulalta, vaikka mäki oli päällystämätön, ja jyrkempikin mitä se nykyisin on. Kolmivaihteinen Crescent oli ahterin alla. Tuskin nyt pystyisin ajamaan satulalta mäkeä edes huippukeveällä kilpapyörällä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
K-nen
03.04.2012 7:50
Vieras

Suklaajuna kirjoitti:
Ei tuo Jusemiitti välttämättä sen kalliimmaksi tule, kuin mikä tahansa muukaan ns. peruspyörä. Aika pitkälti noissa käytetään samoja komponentteja, kuin (muka) laatumerkkien edullisen pään malleissa. Rungotkin lienevät myös pitkälti samoista Taiwanin tehtaista peräisin, niihin vain lätkäistään halutut tarrat.
...


Parista halpapyörästä nopeimmin -jopa nopeasti- ovat hajonneet vanteet. Polkimet ovat myös menneet melko nopeasti vaihtoon.

Tietenkin voi ajatella, että huolellinen vanteiden oikeaoppinen hoito estäisi hajoamisia. En kuitenkaan ole saanut hieman parempia vanteita arkiajossa rikki.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Hamalainen
03.04.2012 8:14


Viestejä: 3347
K-nen kirjoitti

"Parista halpapyörästä nopeimmin -jopa nopeasti- ovat hajonneet vanteet. Polkimet ovat myös menneet melko nopeasti vaihtoon.
Tietenkin voi ajatella, että huolellinen vanteiden oikeaoppinen hoito estäisi hajoamisia. En kuitenkaan ole saanut hieman parempia vanteita arkiajossa rikki."

Jos ajelee vähmmän niin halpapyörä on ihan hyvä ratkaisu. Kun liikun asuinalueellani niin selvästi näkee sen että halvemmat fillarit ovat huonolla hoidolla. Laatumerkit pidetään tallissa ja niitä ilmeisesti hoidetaan ja huolletaann paremmin. Tälläkin voi olla vaikutusta kestävyyteen.
On myöskin melkoista tuhlausta pitää tuhansien eurojen pyörää tallissa ilman ajoa.
Kerran kun poikesin yhteen paikalliseen fillarihuoltoon pajan puolelle niin pöydillä näkyi paikallisen Tarjoustalon kuplapakkauksissa jarrupaloja, vaijereita yms. tavaraa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Micke
03.04.2012 8:43


Viestejä: 1367
Fillarihuollossakin laitetaan varmaan asiakkaan halun mukaan halpa tai hyvä varaosa tilalle. Bilteman fillariosissakin oli kyllä ainakin muutamavuosi sitten Tekron osia, jotka ovat jossain merkki- ja halpisosien välillä ainakin hinnaltaan, eli bilatemastakin voi saada ainakin kohtuullista. Ja vaijereissa ei taida olla kovinkaan tarkaa, muu kuin oikea läpimitta kuoren suhteen ja ettei ole rispaantunut.

Jos joku haluaa ostaa jopon, niin multa saisi sinisen noin 5 kilsaa ajetun, vuoden vanhan jopon 200 eurolla. Ei ole käyttöä moiselle kidutuslaitteelle. Uusi maksanee noin 350 euroa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
pena
03.04.2012 11:18


Viestejä: 1395
K-nen kirjoitti:
- - -
Parista halpapyörästä nopeimmin -jopa nopeasti- ovat hajonneet vanteet. Polkimet ovat myös menneet melko nopeasti vaihtoon.

Tietenkin voi ajatella, että huolellinen vanteiden oikeaoppinen hoito estäisi hajoamisia. En kuitenkaan ole saanut hieman parempia vanteita arkiajossa rikki.

Olen saanut vanteen hajalle (katkesi liitoskohdasta) vain 1970-luvun Crescentistä, jota ainakin silloin pidettiin laatumerkkinä. Ehkä kysymyksessä oli hyvä merkki, mutta huono vanne.
Muutenkin näyttää siltä, että muut osaavat fillarin rikkomisen jalon taidon paljon paremmin kuin minä. Ehkä poljetuilla kilometreilläkin on jotakin yhteyttä asiaan Embarassed .
_________________
Omia polkuja kuljemme me, jotka emme löydä toisten tallaamia ...
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Hamalainen
03.04.2012 11:58


Viestejä: 3347
Micke kirjoitti:
Fillarihuollossakin laitetaan varmaan asiakkaan halun mukaan halpa tai hyvä varaosa tilalle. Bilteman fillariosissakin oli kyllä ainakin muutamavuosi sitten Tekron osia, jotka ovat jossain merkki- ja halpisosien välillä ainakin hinnaltaan, eli bilatemastakin voi saada ainakin kohtuullista. Ja vaijereissa ei taida olla kovinkaan tarkaa, muu kuin oikea läpimitta kuoren suhteen ja ettei ole rispaantunut.

Jos joku haluaa ostaa jopon, niin multa saisi sinisen noin 5 kilsaa ajetun, vuoden vanhan jopon 200 eurolla. Ei ole käyttöä moiselle kidutuslaitteelle. Uusi maksanee noin 350 euroa.


Kun tavallinen polkija vie fillarinsa huoltoon niin hän tuskin tietää varaosamerkkejä vaan hänelle riittää tieto että vaikkapa jarrupalat vaihdetaan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
K-nen
03.04.2012 12:21
Vieras

pena kirjoitti:
K-nen kirjoitti:
- - -
Parista halpapyörästä nopeimmin -jopa nopeasti- ovat hajonneet vanteet. Polkimet ovat myös menneet melko nopeasti vaihtoon.

Tietenkin voi ajatella, että huolellinen vanteiden oikeaoppinen hoito estäisi hajoamisia. En kuitenkaan ole saanut hieman parempia vanteita arkiajossa rikki.

Olen saanut vanteen hajalle (katkesi liitoskohdasta) vain 1970-luvun Crescentistä, jota ainakin silloin pidettiin laatumerkkinä. Ehkä kysymyksessä oli hyvä merkki, mutta huono vanne.
Muutenkin näyttää siltä, että muut osaavat fillarin rikkomisen jalon taidon paljon paremmin kuin minä. Ehkä poljetuilla kilometreilläkin on jotakin yhteyttä asiaan Embarassed .


Olen kokeillut paria halvimman hintaluokan fillaria jatkuvassa työmatka-ajossa, eivätkä kokemukset olleet kovinkaan rohkaisevia.

Toimivan polkupyörän saa, mielestäni, jos sijoittaa 400-700 euroa. Tuona haarukan alapäässä joutuu tinkimään tekniikassa.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Suklaajuna
03.04.2012 12:52


Viestejä: 375
Halpispyörien tekniikka vaatii myös enemmän huoltoa. Siis esim. takavaihtaja ym. kannattaa pitää puhtaana. Kalliimmat ovat tässä suhteessa yleensä sallivampia.

Vanteiden suhteen sanoisin, että rihtaaminen noin kolmensadan kilometrin jälkeen (uusissa pyörissä) voi pidentää niiden elinikää kummasti. Toisaalta "vähän kalliimpien" pyörien vanteetkin voivat olla aika kehnoja, etenkin jos niitä ei ole kunnolla puolattu, tai jos puolien lukumäärä on turhan alhainen (kuten joskus ilmeisesti ulkonäöllisistä syistä on).
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Mustikka
03.04.2012 13:27


Viestejä: 929
Hamalainen kirjoitti:

Kun tavallinen polkija vie fillarinsa huoltoon niin hän tuskin tietää varaosamerkkejä vaan hänelle riittää tieto että vaikkapa jarrupalat vaihdetaan.


Ja kun olen käyttänyt tälläista tavallista huoltoa läheisyyden ja joustavuuden takia, niin myöskään heiltäpäin osapolitiikasta ei saa aina hyvin tietoa. Yleensä kyllä jarrupalat on huoltoa tilatessa katsottu jo hyllystä ja hinta kirjattu siinä, mutta toisen kerran kun esim. takapakan kohdalla kysyin, mitä käyttävät, niin vastaus oli "hyviä" Smile .

Rikkoutuneen kammen tilalle tarvitsin asap uuden, ja sovittiin sen tilaamisesta saman ketjun toisesta liikkeestä. Kun hain pyörän, oli kuitenkin laitettu alemman osasarjan kampi saatavuusongelman takia... en ole grammaanviilaaja pyörässä, mutta iso teksti kammen syrjässä hetken kirpaisi...
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
rellusitikka
23.04.2012 10:50


Viestejä: 2630
rellusitikka kirjoitti:
Joo, saattaa olla näillä nyky vempeleillä oma vika jos pylly kärsii,
jos laittaisin painoa enemmän käsille niin saattais se auttaa pyllyyn.

ps. Kyllä mää ainakin kokeilen semmosta perus satulaa. Very Happy


Apu löytyi Italiaanon tekemästä satulasta, niillähän oli sarja penkkejä
jonka voi valita ajo-asennon kulman mukaan, jo auttoi. Very Happy
_________________
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

 
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Mikä kämppä kiilo Tietokilpailut ja kuva-arvoittelut 6 31.08.2018 8:24 Katso viimeisin viesti
Mikä nimi varsijousi Tietokilpailut ja kuva-arvoittelut 52 01.07.2018 22:02 Katso viimeisin viesti
Mikä firma myy Lundhagsin kenkiä? esakuni Kesävaellusvarusteet 5 29.09.2017 9:20 Katso viimeisin viesti
Kyytiä kemihaara, ivalo, vätsäri vai ... leukuperse Seuraa retkille 0 11.08.2017 21:08 Katso viimeisin viesti
Mikä drone rinkkaan? PyyMetso Muut varusteet 18 07.09.2016 7:14 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 8 Yht. 10
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Siirry: