Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muut varusteet Vaellusvarusteet vanhanajan tyyliin?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Daimos
02.12.2012 22:33

Pari aiheeseen liittyvää huuto.net-linkkiä:
http://www.huuto.net/kohteet/peiteala-oyn-rinkka--retro-/245383797
http://www.huuto.net/kohteet/rinkka-peiteala-oy--retro-/246023990
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Mangrove
29.12.2012 23:56

Finlandia-katsaus 255 (1955) - Suomen Ladun Harkiten hangille -näyttely Stockmannilla.
Finlandia-katsaus 353 (1958) - Hiihto- ja retkeilyvälinenäyttely Stockmannilla.
Finlandia-katsaus 450 (1960) - Retkeily- ja urheilunäyttely Kauppakorkeakoululla.
Finlandia-katsaus 651 (1963) - Vene- ja retkeilynäyttely Helsingin Soutustadionilla.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Vänkäri
30.12.2012 0:25

Mukavia linkkejä.

Umpihanki
12.01.2013 9:25

Ei nyt ikivanhaa, mutta mun vanhaa.
Satulareppu on vm: SA Int.32 . Kyllä silläkin retkeili.
Ensimmäinen rinkkani oli mallia Anttila. Mitä lie kerniä ollut.
Harjateltta oli mallia todella halpa, ja tietenkin puuvillaa.

Tämä pläjäys, on tuon Saariselkä filmin "syytä".
 Sivun alkuun

Vänkäri
12.01.2013 12:20

Just tuollanen satulareppu pitäs löytää, oikeesti wanha.

Mielenkiintosia vanhat kamppeet, verrattuna uusiin.

pesala
12.01.2013 15:41

Yks tyhmä (todella) kysymys : miks pitää olla wanhaa tawaraa , ennenkuin voi olla vaeltaja/retkeilijä Shocked

Siis eikö voi olla nykyaikaista rompetta , vai pitääkö olla kaikki " kivikaudelta" Very Happy , (tulukset ja vastaavat), ennenkuin voi laskea itsensä " vaeltajaksi.

( Älkää musta välittäkö)

Kysyn vaan. ( Tietty voin taas olla väärässäkin , mutta en usko )
 Sivun alkuun

varg62
12.01.2013 16:20

En minäkään tajua.Ihan sama,kuin haaveilisi putkiradiota ja mustavalko tvtä takaisin.Ei kukaan noilla varusteilla kulkenut olisi ottanut omiaan takaisin ikinä,jos olisi päässyt kokeleen näitä uusia.Roskiin olisi mennyt.
 Sivun alkuun

Vänkäri
12.01.2013 19:50

Kaippa se on niinkun äiti ja tytär, toiset tykkä toisesta ja toiselle kelpaa kaikki. EN minä ainakaan väitä että wanhat kamat tekee kenestäkään mitään, saati vaeltajaa, mutta siinä missä ite olen kiinnostunut vanhoista retkeilivälineistä, niin sallin toisten sekoilla keventelyjensä parissa.

Ehkä tuo liittyy myös siihen mitä reissuiltaan hakee, minkälaisia kokemuksia.

Umpihanki
13.01.2013 9:07

varg62 kirjoitti:
En minäkään tajua.Ihan sama,kuin haaveilisi putkiradiota ja mustavalko tvtä takaisin.

Moni on hurahtanut uudelleen LP levyihin, ikivanhoihin autoihin, ynnä muuhun menneeseen. Miksei siis voisi innostua vanhoista retkeilyvälineistä.

Vänkäri kirjoitti:

Ehkä tuo liittyy myös siihen mitä reissuiltaan hakee, minkälaisia kokemuksia.

Yksi vastaus voi olla ^.

Minä en kuulu oikein kumpaankaan klaaniin. En säilyttäjiin enkä uudistajiin. Tai no aika-ajoin tulee piipahdettua kummassakin leirissä tuulia haistelemassa.
 Sivun alkuun

OS
13.01.2013 10:07

Umpihanki kirjoitti:
varg62 kirjoitti:
En minäkään tajua.Ihan sama,kuin haaveilisi putkiradiota ja mustavalko tvtä takaisin.

Moni on hurahtanut uudelleen LP levyihin, ikivanhoihin autoihin, ynnä muuhun menneeseen.

Putkiradiosta en haaveile, sillä sen on edelleenkin käytössä. Samoin LP-levyt.

Umpihanki kirjoitti:
Miksei siis voisi innostua vanhoista retkeilyvälineistä.

Innostua voi, mutta samalla saa varautua arvosteluun eli "väärin vaellettu" tälläkin tyylillä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

K-nen
13.01.2013 11:27
Vieras

Mielestäni on vain hyvästä käydä kurkkimassa ja kokeilemassa kaikkea mahdollista ja paria mahdotontakin: turhat ennakkoluulot karisevat ja suhde omaan aikaisempaan tyyliin saattaa joko syventyä tai muuttua.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

Heikki
13.01.2013 12:03

Minä kun olen paremminkin noita melontamiehiä, niin olen jo pitkän aikaa haaveillut aidosta tuohikanootista tai kangas/puukanootista. Suomesta ei vain löydy tuota kanoottikoivua ja silloin olisi tuonnin varassa. Suurella lännellähän noita tehdään edelleenkin. Kukaan ei taida tehdä suomessa noita kangas/puukanootejakaan. Itseltä se saattaisi onnistua, mutta laiskuus vaivaa.
 Sivun alkuun

Vänkäri
13.01.2013 13:01

Heikki kirjoitti:
Minä kun olen paremminkin noita melontamiehiä, niin olen jo pitkän aikaa haaveillut aidosta tuohikanootista tai kangas/puukanootista. Suomesta ei vain löydy tuota kanoottikoivua ja silloin olisi tuonnin varassa. Suurella lännellähän noita tehdään edelleenkin. Kukaan ei taida tehdä suomessa noita kangas/puukanootejakaan. Itseltä se saattaisi onnistua, mutta laiskuus vaivaa.

Itte asiassa,

viime kesänä, olin hakemassa rautatavaraa yhdestä suulista, ja katossa huomasin kangaskanootin, josta oli kankaat kadonneet ,ja hieroin siitä vähän kauppaakin, mutta ensi kesänä uskon hinnan tippuneen jo kaksi numeroisiin lukemiin Very Happy

Mulla ei ole hajuakaan mistä aineesta se oli tehty, muuta kun että puusta, ja siltä oli käytetty mutta jossain vaiheessa oli melontainto muuttunut perämoottorihommiksi ja kangaskantootti oli nostettu odotteleen vuosikymmeniksi.

Tuohikanootin teosta olen monasti videota katselu ja suurin huolenaihe minusta olis se että mistä löytyis niin suuri pala tuohta ettei ihan palapelin tekemiseksi muuttuisi koko rojekti.

Vänkäri
13.01.2013 13:07

OS kirjoitti:
Umpihanki kirjoitti:
varg62 kirjoitti:

Moni on hurahtanut uudelleen LP levyihin, ikivanhoihin autoihin, ynnä muuhun menneeseen.

Putkiradiosta en haaveile, sillä sen on edelleenkin käytössä. Samoin LP-levyt.

Umpihanki kirjoitti:
Miksei siis voisi innostua vanhoista retkeilyvälineistä.

Innostua voi, mutta samalla saa varautua arvosteluun eli "väärin vaellettu" tälläkin tyylillä.

Mutta eihän meitä lannista mikkään "väärin vaellettu" jutut, ainakin toivon että valtaosa osaa itse päättää mitä pakkaa ja kantaa, mitä materiaalia suosii ja tollain.

Minulle ehkä on oikein kiinnostavaa koittaa ja tottua, siirtyä suosimaan perinteisempiä kamppeita myös retkeilyn parissa kun muutenkin kallistun hankinnoissani vanhempaan tavaraan eikä modernit jutut ja tulevaisuuden tarjoilut niinkään kiinnosta. On mukava ittelle, kokea niin positiiviset kuin myös "negatiiviset" kokemukset, joita omat "sankarini" kokivat, ja samalla huomata että en toedellakaan kuole, enkä kärsi vaikak reppu painaa, tai takki kastuu litimäräksi, tai että talja ei pakkaudukkaan niin pieneksi kuin joku puhallettava untuva-alusta. Kun ei toi ulkoilmaelämä ole niin vakavaa, ettenkö sen verukkeella jatkaisi aikuisiässä leikkimistä Very Happy

Mangrove
13.01.2013 14:36

Airam-termospullojen hinnasto 1930-luvulta. Toisin kuin Airamin verkkosivut väittävät, tämä mainoslehtinen lupaa kiehuvan veden säilyvän 24 tuntia yli 45 asteisena. Nykyisin luvataan nesteen säilyvän samassa ajassa yli 50 asteisena.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Vaellusvarusteet lentokoneessa? Capella Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 45 21.11.2014 17:33 Katso viimeisin viesti
Siian ja harrin kalastus etelän tyyliin Aaro Kalastus 10 02.06.2013 14:48 Katso viimeisin viesti
varas vei vaellusvarusteet varg62 Hölynpöly... 13 16.11.2012 16:30 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 8 Yht. 9
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Siirry: